Expres

CJ Brașov anunță începerea lucrărilor de modernizare a tronsonului trei din drumul judeţean DJ 104D

Consiliul Județean (CJ) Brașov anunță începerea lucrărilor de modernizare a tronsonului trei din drumul judeţean DJ 104D.

„În această săptămână, dăm startul execuției lucrărilor de modernizare a tronsonului trei din drumul judeţean DJ 104D, finanţate prin Programul Naţional de Investiţii «Anghel Saligny»”, au anunțat reprezentanții CJ Brașov.

Ieri, 10 noiembrie, CJ Braşov a transmis ordinul de începere a serviciilor de supervizare pentru Lotul III Şoarş – Bărcut – limită jud. Sibiu (15,355 km), urmând ca supervizorul să transmită ordinul administrativ de începere a execuției lucrărilor, cu data de 11 noiembrie, în baza acordului contractual semnat cu SC PORR Construct SRL. Mâine, 12 noiembrie, amplasamentul va fi predat antreprenorului.

Durata lucrărilor de execuție este de 30 de luni

Durata de implementare a lucrărilor de execuție este de 30 de luni de la data emiterii ordinului de începere. Valoarea totală a contractului privind proiectul tehnic şi execuţia modernizării Lotului III ajunge la 58.813.606,64 lei fără TVA, din care realizarea documentaţiilor de proiectare a avut o pondere de aproximativ 7,5%.
Lotul III Şoarş – Bărcut – limită jud. Sibiu necesită reparaţii capitale şi modernizări ale structurii rutiere, astfel încât circulaţia între satele aparţinătoare comunei Şoarş, până la graniţa administrativă cu judeţul Sibiu să se poată realiza în condiţii optime.

Soluţiile tehnice adoptate

Conform expertizei tehnice, podul situat pe DJ 104D la km 16+400 va fi demolat şi înlocuit cu o construcţie nouă. În ceea ce priveşte podurile de la km 17+500 şi km 25+400, se vor efectua intervenţii de reabilitare prin lucrări de suprabetonare a plăcii, reparații ale suprastructurii, consolidarea infrastructurii și amenajarea albiei râului Hârtibaciu.

Pentru modernizarea drumului județean DJ 104D, cea mai bună variantă din punct de vedere tehnico-economic o constituie realizarea unei structuri rutiere flexibile noi (formată din geotextil, fundaţie din balast cu grosimea de 30 cm, fundaţie din piatră spartă cu grosimea de 20 cm, strat de legătură BAD 20 de 6 cm, strat de uzură beton asfaltic BA 16 de 4 cm), deoarece prezintă costuri mici la întreținere şi refacere, durată mică de execuţie, siguranţă sporită pe timp umed şi zăpadă, zgomot redus în trafic.

antreprenorul va reface în totalitate tronsonul

Aşadar, antreprenorul va reface în totalitate tronsonul Şoarş – Bărcut – limită jud. Sibiu, de la fundaţie până la suprafaţa de circulaţie, cu tot ce înseamnă acostamente, poduri şi podeţe, accese la proprietăţi şi la drumuri laterale, staţii pentru transportul public judeţean şi semnalizări rutiere.

După emiterea ordinului de începere a lucrărilor şi predarea amplasamentului, va începe organizarea de şantier, iar în măsura în care condiţiile meteorologice vor fi prielnice, antreprenorul are în plan realizarea lucrărilor de ranforsare a structurii rutiere existente pe zonele de extravilan, execuţia drenurilor în vederea preluării apelor subterane (acestea fiind poziţionate sub şanţurile de scurgere a apelor), realizarea podeţelor transversale situate pe sectoarele de extravilan ale localităţilor Şoarş şi Bărcut, precum şi realizarea structurii rutiere noi pe sectoarele de drum aflate în pădurea Bărcut, respectiv la ieşirea din Bărcut.

Proiectarea Lotului II Făgăraş – Şoarş, în definitivare

Lotul II din DJ 104D, în lungime de 10,085 km, care face legătura dintre municipiul Făgăraş şi localitatea Şoarş, va fi şi el modernizat, constructorul fiind asocierea Diferit AG SRL (lider) – Diferit SRL – Viarom Construct SRL – SC Construct CDP SRL.

Documentaţia de proiectare a fost întocmită, urmând a fi definitivată şi recepţionată în momentul în care se va obţine avizul CTE din partea Transgaz, aviz care va clarifica modalităţile de protejare sau relocare, după caz, a magistralelor de gaz.

Preşedintele CJ Braşov, Adrian-Ioan Veştea:

Dăm startul celui mai mare obiectiv investiţional de modernizare a infrastructurii rutiere pe care îl implementăm în Ţara Făgăraşului, în mandatul actual. Începem lucrările pe tronsonul dintre Şoarş şi Bărcut, până la graniţa administrativă cu judeţul Sibiu şi facem demersurile premergătoare lansării lucrărilor pe tronsonul dintre Făgăraş şi Şoarş. Modernizarea celor 25 de km din drumul judeţean 104D va însemna îmbunătăţirea conectivităţii localităţilor din zonă cu principalele căi rutiere, stimularea economiei locale, sprijinirea investițiilor și dezvoltarea afacerilor existente, valorificarea potențialului turistic şi, implicit, o calitate a vieții mai bună pentru concetăţenii noştri”.

Despre fonduri

Pentru lucrările de modernizare a celor două tronsoane din DJ 104D, administraţia judeţeană a accesat fonduri guvernamentale în cadrul Programului Naţional de Investiţii „Anghel Saligny”, în cuantum total de 140 de milioane de lei, respectiv câte 70 de milioane de lei pentru fiecare lot.

„Având în vedere constrângerile bugetare care au determinat decizia Ministerului Dezvoltării de sistare a depunerii solicitărilor de transfer aferente Programului «Anghel Saligny», Consiliul Judeţean Braşov a luat măsurile necesare pentru a asigura din fonduri proprii implementarea acestui proiect investiţional esenţial pentru o reţea rutieră viabilă şi modernă în zona Făgăraş”, se arată în comunicatul CJ Brașov.

Foto – arhivă / caracter ilustrativ


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

Back to top button