CFR Călători interzice SCRL Brașov să repare locomotivele „operatorilor privați”

CFR Călători interzice SCRL Brașov să repare locomotivele „operatorilor privați”
Decizia, ilegală, ar fi o lovitură pentru societatea brașoveană, ieșită de doi ani din insolvență, pentru că ar pierde o sursă de venit. Club Feroviar a intrat în posesia unui act în care CFR Călători, prin Depoul Brașov, interzice unității sale subordonate, SCRL (Societatea de Reparații Locomotive) Brașov, să asigure mentenanța locomotivelor deținute de operatori privați.
Documentul este datat pe 9 iulie 2025 și poartă ștampila Depoului CFR Călători Brașov. Prin acest document se cere SCRL să renunțe la efectuarea mentenanței la locomotivele „operatorilor privați”, aceasta în urma „dispoziției conducerii CFR Călători”, măsura urmând să devină aplicabilă „începând cu dată imediată”. Mai mult, aplicarea interdicției va fi verificată pe teren de către conducerea CFR Călători, se arată în document.
Eliberarea unei astfel de dispoziții este întru totul ilegală, afirmă Club Feroviar. În urmă cu ani buni, CFR Marfă a fost amendată de către Consiliul Concurenței pentru refuzul său de a pune la dispoziția operatorilor privați dormitoarele sale. Mai recent, și GFR (Grupul Feroviar Român) a fost, de asemenea, amendat de aceeași instituție pentru aplicarea arbitrară a unor tarife de acces pe linii industriale din județul Constanța, deținute de această companie. În plus, o astfel de măsură ar lăsa operatorii privați la mâna reparatorilor Remarul 16 Februarie și Reloc Craiova, companii deținute de Călin Mitică și Gruia Stoica. Situația este cu atât mai critică cu cât IRLU, reparatorul CFR Marfă, este în faliment din această primăvară.
Semne de întrebare
Există însă mai multe semne de întrebare privind veridicitatea hârtiei. Club Feroviar l-a contactat pe Nicolae Ghiță, președinte al Uniunii Reparatorilor de Locomotive din România, pentru detalii suplimentare. Ghiță a declarat că o astfel de decizie, despre care a confirmat că este ilegală, nu a ajuns în interiorul SCRL.
Societatea deservește cu prioritate materialul rulant de la CFR Călători, însă în restul programului disponibil efectuează și întreținerea materialului rulant al celorlalți operatori.
O decizie de interzicere a serviciilor prestate altor companii ar fi o lovitură dată reparatorului brașovean, care cu doar doi ani în urmă a ieșit din insolvență. Dincolo de faptul că hârtia nu a ajuns la SCRL, există și alte semne de întrebare. Documentul pare a fi semnat de șeful Depoului CFR Călători Brașov. Informațiile Club Feroviar sunt că actualul șef al Depoului Brașov ar fi în concediu medical, semnătura aparținând însă unui adjunct. Această semnătură este însă acoperită pe document.
Decizia vine de la Depoul CFR Călători din Brașov, deși se presupune că subordonarea SCRL se face direct companiei centrale CFR Călători. O posibilă explicație este faptul că SCRL se află în interiorul Depoului Brașov, existând astfel un control al accesului de către CFR Călători.
Formularea „operatori privați” este ciudată, în sensul că în afară de aceștia și de CFR Călători, mai există alți operatori precum CFR Marfă, Carpatica Feroviar sau chiar companii industriale ce au locomotive de manevră.
Pe de altă parte, Rodrigo Maxim, lider sindical, explică faptul că în urmă cu câțiva ani au existat cazuri la Depoul Ploiești când personalul SCRL presta lucrări pentru operartori privați, în condițiile în care manopera era facturată companiei de stat. Cazul a fost reclamat de un angajat care s-a plâns că o bună parte din timpul de lucru era dedicat lucrărilor pentru privați.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

