Expres

Ce a făcut RATBV cu 20 de milioane de lei în 2024 / Se redesenează harta transportului public în Brașov / Vor fi și autobuze de 24 de metri

Ce a făcut RATBV cu 20 de milioane de lei în 2024.

Regia Autonomă de Transport Braşov (RATBV) a avut în acest an un buget de investiţii record, de 20 de milioane de lei, bani ce au mers atât către achiziţia de noi autobuze, cât şi către infrastructura din spate.

„Anul acesta avem cel mai mare buget de investiţii de până acum. Am lărgit flota cu 30 de autobuze articulate. Avem totodată investiţiile conexe, respectiv cele care merg în infrastructura de garaj, cum ar fi alimentarea cu energie electrică“, a declarat Marian Geman, directorul general al RATBV, pentru zf.ro.

În total, RATBV are circa 300 de vehicule în operare, dintre care 72 de autobuze electrice şi 51 de troleibuze.

„Sunt mai puţine troleibuze, pentru că reţeaua noastră şi capacitatea de garare nu a permis să aducem mai multe“, a explicat Marian Geman, continuându-și ideea: „În următorii ani, probabil că o să operăm mai multe troleibuze, dar la acest moment capacitatea de alimentare nu suportă o extindere“.

Ce a făcut RATBV cu 20 de milioane de lei în 2024

„Încă de acum 7 ani am intrat într-un proces de modernizare, care a presupus înnoirea întregii flote auto a RATBV. La acest moment mai operăm doar câteva maşini mai vechi, folosite în zona metropolitană, în nişte localităţi mai micuţe. În rest, avem o flotă nouă, cea mai mare flotă de autobuze electrice din România“, a mai spus managerul RATBV, potrivit sursei citate.

El a mai menționat: „Proiectele noastre se duc şi către zona de ticketing, unde încercăm să înnoim sistemul. Noi avem astăzi e-tiketing şi plata cu cardul, dar încercăm să facem un upgrade către sistemele de tip ABT. Vom funcţiona similar cu transportul public din Londra sau din alte mari oraşe“.

ABT înseamnă account based ticketing. Practic, îţi transformi propriul tău card bancar în abonament pe transportul public, sistemul făcând nişte integrări automate. Spre exemplu, dacă într-o săptămână călătoreşti de 10 ori cu transportul public, sistemul creează acea tarifare optimă. Respectiv, dacă cele 10 călătorii presupun din punct de vedere cost echivalentul unui abonament, sistemul nu te mai taxează cu 10 călătorii, ci îţi face direct un abonament pe o lună de zile.

„Totodată suntem în proces de proiectare a unui sistem cu panouri de informare în staţii. Acolo vom putea afişa şi alte tipuri de mesaje decât cele clasice de tipul… vine autobuzul în x minute. Vom încerca să dăm informaţii despre traficul urban în timp real“, a punctat Geman.

Ce a făcut RATBV cu 20 de milioane de lei în 2024

Altfel, șeful RATBV consideră că dezvoltarea în zona metropolitană este cel mai important pas făcut de instituția pe care o conduce în ultimul deceniu: „Astăzi, cu excepţia a două localităţi din zona metropolitană, ajungem peste tot. Totodată, dacă ne uităm la evoluţia din ultimii zece ani, remarcăm că avem o reţea mult mai dezvoltată, autobuzele vin mai des“.

„Avem câteva ore de vârf când, într-adevăr, se mai creează ambuteiaje, dar în niciun caz nu putem să discutăm despre blocaje cum sunt în Bucureşti, spre exemplu. În Braşov încă se circulă bine. În 2019, alături de Primăria Braşov, am iniţiat un proiect pentru benzi dedicate mijloacelor de transport. De fapt, Primăria a iniţiat acest demers şi noi le-am fost alături. Aşadar, transportul public este prioritizat“, a afirmat Marian Geman, precizând: „Avem un grup de lucru pentru a redesena harta transportului public în Braşov. Vrem să definim magistralele drept principale, secundare şi terţiare, astfel încât să putem să stabilim care sunt liniile majore unde vrem să asigurăm o frecvenţă şi o capacitate corespunzătoare. Vrem să putem preveni supraaglomerarea în timp“, a spus managerul RATBV.

Există deja linii unde s-ar putea ca, în nişte ani, nu foarte mulţi, mai puţin de 5, să apară maşinile dublu articulate, ce măsoară 21-24 m. Iar asta presupune că administraţia locală trebuie să pregătească infrastructura în acest scop.


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button