Cardurile de 500 de lei/elev vor ajunge la BRAȘOV luna aceasta
Cardurile din programul de sprijin pentru accesul la şcoală al copiilor dezavantajaţi vor fi transmise către inspectoratele şcolare judeţene până la finalul acestei luni, iar distribuirea către beneficiarii finali urmează să fie realizată în luna aprilie, a anunțat Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene (MIPE). Reprezentanţii MIPE, ai Ministerului Educaţiei şi ai inspectoratelor şcolare de la nivelul celor 42 de judeţe au analizat joi stadiul implementării proiectului „Sprijin educaţional, pe bază de tichete sociale pe suport electronic, pentru elevii cei mai dezavantajaţi”, finanţat în cadrul Programului Operaţional Ajutorarea Persoanelor Dezavantajate (POAD) 2014-2020. Participanţii la întrevedere au discutat detalii importante referitoare la pregătirea şi implementarea proiectului, precum: paşii de parcurs în vederea emiterii cardurilor prin intermediul cărora vor fi acordate tichetele sociale pentru sprijin educaţional, stabilirea categoriilor de produse care pot fi achiziţionate, modalitatea de distribuire a cardurilor către destinatarii finali, documentele necesare pentru distribuirea acestora.
„Astfel, s-a stabilit ca până la finalul lunii martie 2022 cardurile să fie transmise către inspectoratele şcolare judeţene, urmând ca în luna aprilie să înceapă distribuirea lor către beneficiarii finali, inclusiv să fie virate pe carduri sumele alocate pentru anul şcolar în curs. Conform estimărilor actualizate de Ministerul Educaţiei, aproximativ 235.000 elevi vor beneficia de sprijin ca să meargă la şcoală“, menţionează reprezentanţii MIPE.
Secretarul de stat din MIPE coordonator al Autorităţii de Management POAD şi al Direcţiei Implementare POAD, brașoveanca Roxana Mînzatu, a arătat că obiectivul principal al proiectului îl reprezintă prevenirea abandonului şcolar şi îmbunătăţirea condiţiilor de frecventare a şcolii sau grădiniţei de către copiii cei mai dezavantajaţi din învăţământul de stat primar şi gimnazial.
„În România riscul abandonului şcolar continuă să rămână unul real, în special în comunităţile sărace, încadrate în categoriile celor dezavantajate. Este extrem de important să concentrăm cât mai multe intervenţii pe care le putem face în sensul prevenirii acestui risc. Programul pe care îl coordonez sprijină, astfel, prin proiectul care ne aduce astăzi împreună, acces la resurse esenţiale, de bază – ghiozdane şi rechizite, de care aceşti copii au atât de multă nevoie pentru a putea fi prezenţi la ore”, a declarat Mînzatu.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.