Bucureşti-Braşov, cea mai profitabilă linie ferată
Bucureşti-Braşov, cea mai profitabilă linie ferată
Brașov – București Nord, cea mai tranzitată rută feroviară. Șapte milioane de călători au călătorit anul trecut între cele două orașe
Zilnic în timpul săptămânii pleacă din Gara de Nord din Bucureşti spre Braşov 32 de trenuri, una dintre cele mai tranzitate rute feroviare, din care 18 sunt curse realizate de compania de stat CFR Călători, iar restul trenuri ale operatorilor privaţi Softrans, Regio Călători, Astra Trans Carpatic, Transferoviar Călători, după cum arată de pe site-ul bilete.infofer.ro. În zilele de sâmbătă pleacă spre munte 36 de trenuri, dintre care 20 operate de CFR Călători.
Operatorii privaţi şi-au adjudecat astfel 45% din această linie feroviară, ca număr de rute, iar contractele de operare sunt atribuite pe zece ani începând din 2022, scrie zf.ro.
Miza sunt cei aproape 7 milioane de pasageri care au călătorit anul trecut pe această rută, potrivit datelor transmise către ZF de Autoritatea de Reformă Feroviară (ARF). La un tarif mediu de 50 de lei (10 euro) pe bilet şi la traficul înregistrat anul trecut, linia Bucureşti-Braşov ar înseamna o piaţă de 350 mil. lei (70 mil. euro) anual.
„Pe Bucureşti-Braşov operează 5 companii de transport feroviar de călători, respectiv CFR Călători SA, Regio Călători, Transferoviar Călători, Astra Trans Carpatic şi Softrans“. În 2022, Autoritatea pentru Reformă Feroviară a încheiat cu operatorii de transport feroviar de călători contracte de servicii publice pe o perioadă de 10 ani, prin atribuire directă. Aceste contracte sunt aprobate prin HG. nr.1453/08.12.2022.
Operatorul privat care are cele mai mult curse pe această rută, respectiv şapte trenuri spre Braşov, este Regio Călători din Braşov, cel mai mare jucător privat de pe piaţa de transport călători pe calea ferată. Compania are curse pe Bucureşti-Braşov dar şi Bucureşti-Constanţa, acestea fiind rutele pe care este cea mai mare competiţie, dat fiind că sunt şi cele mai solicitate de pasageri. Regio Călători, deţinută de Tănase Georgeta, a raportat afaceri de 255 mil. lei anul trecut, în creştere cu 17% faţă de anul anterior. Transportatorul a avut însă un profit net de 2 mil. lei, arată datele publice de pe mfinante.ro.
Pe de altă parte, Softrans, parte din grupul Softronic din Craiova, unde cel mai mare acţionar este Ionel Ghiţă, are trei curse dus şi trei întors pe această rută.
„Această rută este una din cele mai bune din două motive: are traficul locuitorilor din Ploieşti, Câmpina, alte oraşe, care fac naveta spre Bucureşti şi traficul de turism de pe weekend şi vacanţe al celor care pleacă la munte. Am semnat contract în 2022 pe zece ani şi avem trei trenuri dus şi trei întors pe Bucureşti-Braşov“, au transmis oficialii operatorului privat Softrans.
Pe de altă parte, compania Astra Trans Carpatic, parte din grupul industriaşului Valer Blidar, şi-a adjudecat patru curse dus şi patru întors pe Bucureşti – Braşov. Mai mult, transportatorul privat Transferoviar Călători (Călin Mitică) are două curse pe această rută dus şi două întors şi a avut un trafic în creştere.
„Anul trecut 129.550 pasageri au ales să călătorească pe ruta Bucureşti Nord – Braşov şi retur cu trenurile Transferoviar Călători, iar în primele cinci luni ale anului acesta 48.745 pasageri au ales serviciile noastre pe această rută, în creştere cu 7,69% faţă de perioada similară a anului trecut“, a declarat pentru ZF Alexandru Dumitraşcu, director comercial al Transferoviar Călători.
Cei mai mari cinci transportatori privaţi de pasageri pe calea ferată sunt Regio Călători din Braşov, Transferoviar Călători (Călin Mitică) din Cluj Napoca, Interregional Călători (Iulian Gaga) din Cluj Napoca, Softrans (compania de transport a Softronic- Ionel Ghiţă) din Craiova şi Astra Trans Carpatic (Valer Blidar).
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.