Expres

BRAȘOV. Un bloc întreg a fost debranșat ieri de Compania Apa

  • craiter1_224978.jpg
  • craiter2_224979.jpg
  • craiter3_224977.jpg
  • craiter_224976.jpg
 

Citiţi şi:

Update BRAŞOV. Ce spune Compania Apa despre debranşarea blocului din Craiter

90 de familii din Craiter au rămas de aproape 24 de ore fără apă rece. Bătrâni, bolnavi, bebeluși, copii de școală, toți s-au spălat aseară la lighean, cu apă adusă după ce s-au milogit la vecinii de la casele de peste linia ferată. 225 de persoane locuiesc în blocul 26  pe Pavilioanele CFR 100, care a fost deconectat ieri de la rețeaua de alimentare a Companiei Apa. Motivația furnizorului: datorii acumulate în perioada decembrie 2015-octombrie 2016, după cum scrie pe afișele lipite de reprezentanții companiei, pe care le-au găsit locatarii când au venit de la serviciu.
Oamenii s-au adunat revoltați în parcul de lângă bloc într-o ședință ad-hoc, cu iz de protest de stradă, cerând explicații președintelui asociației, Vasile Alvirescu, deși problema este veche, discutată de multe ori, numai că ei credeau că s-a găsit o soluție definitivă. Alvirescu ne-a spus că datoriile mari – despre care afirmă că  nu sunt reale, provenind din facturi umflate din pix – vin din 2015. „De 15 ani citesc contorul de branșament, le dau citirea, că asta e, președinții de asociație sunt slugile lor. Noi facem citirea, noi repartizăm cheltuielile, noi strângem și le ducem banii. Problemele au apărut când facturile s-au «umflat» inexplicabil. Eu le dădeam citirea, să zicem 600 de metri cubi pe lună, ei îmi făceau factură pentru 1.200 de mc! În loc să am factură de 5.500-6.000 de lei pe lună, ca de obicei, primeam tot de 10.000 de lei și chiar 11.000. Explicațiile lor, când au binevoit să stea de vorbă cu mine, au fost că e citirea greșită și că ei au făcut recalculări, regularizări. Dar cum, dublu? Când le-am cerut o bază de date cu citirile date de mine telefonic, cum au ei sistemul, n-au putut decât să-mi arate niște cartoteci mâzgălite cu pixul, pe care oricine putea face modificări. Am cerut expertiză, am cerut schimbarea contoarelor de branșament, verificarea lor metrologică. Au venit ei mai târziu cu niște ceasuri superperformante de control, le-au pus timp de o săptămână, au monitorizat și a reieșit un consum de 150 de metri cubi pe 7 zile, ceea ce înseamnă 600, hai 700 de metri cubi pe lună. Când m-am dus după factură, la finalul lunii, șoc: 10.000 de lei de plată! Au pus ceasuri noi din iulie și acum nu mai sunt diferențele uriașe, dar au rămas datoriile din urmă. Așa s-a ajuns la debranșare în mai, deși am convenit un grafic de eșalonare. Numai că eșalonarea pe patru luni era greu de suportat pentru oamenii din bloc. Abia în septembrie au acceptat un grafic pe 12 luni, dar suma datorată între timp s-a dublat, a ajuns la 56.000 de lei. A ieșit o rată de 4.000 de lei, la care au adăugat dobânzi și penalități. Cu factura curentă, erau 10.000 de lei pe lună. Am luat bani din încasările curente și am plătit prima rată, dar nu s-a mai putut apoi. Și în septembrie, înainte să înceapă școala, au vrut să oprească, m-au forțat peste noapte, practic – că eram de ofițer de serviciu – să accept un grafic pe care să-l trimit prin fax atunci, pe loc. Hârtia aia e doar de mine semnată și ștampilată, de nimeni din partea lor, măcar un jurist, dacă nu un director, așa că nu cred că are vreo valoare. Ca să îl respectăm, ar trebui să le luăm oamenilor în plus 50 de lei pe lună. Nu se poate asta, că sunt și facturile curente, și așa am ajuns să vină hoțește să ne taie apa”, ne-a relatat Alvirescu, spunând că gospodinele care erau pe acasă au rămas cu rufele nespălate în mașini, iar centralele termice de apartament pot funcționa timp limitat cu apa rămasă pe circuit. 

Șeful asociației, însoțit de unii dintre locatari, se va duce astăzi la sediul Companiei Apa, pentru a obține un alt grafic de eșalonare, însă pe 24 de luni, pentru a soluționa pe moment problema. „50 de lei nu pot da oamenii pe lună, au acceptat 25 de lei, însă asta se poate doar dacă e graficul mai lung, nu să ne strângă de gât să-i dăm pe toți repede, că nu avem cum. Nu înțelegem de ce au venit să facă asta, interesul lor nu este să aibă clienți, care să consume să le aducă bani? Cum să lași în 2016, într-un oraș european, zeci de familii fără apă? Nici nu ne-au pus la dispoziție o sursă alternativă de apă, cum spune legea, o cisternă, să avem apă pentru igiena minimă!”, a mai spus președintele asociației, care se mai întreabă, revoltat, de ce nu l-a tras nimeni de la Compania Apa de mânecă, să-i spună că greșește, dacă este așa, sau de ce nu au venit reprezentanții furnizorului să citească împreună contoarele de branșament. „Și mai e ceva: de ce nu m-au dat în judecată, dacă ei spun că e just ceea ce e de plătit?”


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button