BRAŞOV. Troleibuzul în pericol!
Asociaţia Visum organizează astăzi, de la ora 17.00, la Centrul Cultural Reduta, conferinţa publică „Transportul Electric din Braşov – Trecut, Prezent şi Viitor”. Întâlnirea înseamnă prezentări şi dezbateri despre beneficiile operaţionale, tehnice şi ecologice ale acestui tip de transport (cu troleibuze). Intrarea este liberă. Evenimentul doreşte să contureze o viziune corectă asupra acestui tip de transport şi să fie un apel important către administraţia locală, către factorii de decizie în vederea păstrării şi dezvoltării transportului cu troleibuze la Braşov. Sunt invitaţi Eric Trel (Amsterdam, Olanda), expert finanţări transporturi urbane, Niculae Doboş (Cluj-Napoca), inginer tracţiune electrică, Liviu Neag (Cluj-Napoca), director general CTP Cluj-Napoca, preşedinte URTP Tudor Macicasan (Cluj-Napoca), specialist transporturi publice şi trafic şi consultant independent pe probleme de mobilitate urbană, Gruia Hilohi (Braşov), arhitect-urbanist, cercetător în istorie urbană, şi Gabi Buhus (Bucureşti), arhitect.
„Se plănuieşte desființarea sistemului de transport cu troleibuze”
În prezentarea de pe Facebook a evenimentului, cei de la Asociaţia Visum fac o scurtă istorie a transportului electric şi punctează că Brașovul este unul dintre cele mai mari orașe din România, cu peste 253.000 de locuitori. Este un centru important economic, rezidențial, universitar, medical, turistic, cu perspective de dezvoltare, fiind unicul pol de creștere din regiunea Centrală a României și are o tradiție importantă în transportul public de călători, care este organizat de către primărie în exploatare proprie încă de la 1 noiembrie 1932.
Tradiția municipiului în transportul cu troleibuze începe la 1 mai 1959, iar rețeaua fir-contact s-a extins treptat, ajungând în 1987 să însumeze nu mai puțin de 109 km, fiind parcursă de 17 trasee.
În prezent, deși Brașovul mai are doar 25 de troleibuze, din care maximum 15 circulă la ore de vârf, capacitatea instalată de alimentare cu energie electrică a sistemului de troleibuze este dimensionată pentru 130 de vehicule electrice de mare capacitate, iar sistemul beneficiază încă de valoroase dotări imobiliare, ce ar asigura premisa unei dezvoltări viitoare sustenabile.
„Administrația locală plănuieşte desființarea sistemului de transport cu troleibuze în acest an, urmând ca acestea să fie înlocuite cu autobuze diesel. Societatea civilă este sensibilizată de acest subiect și va lua atitudine pentru a determina factorii de decizie să păstreze transportul cu troleibuze”, mai afirmă organizatorii conferinţei, care au pregătit şi un material documentar cu titlul „Troleibuzul în pericol la Braşov”.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.