Expres

BRAȘOV. Troleibuzele vor fi reintroduse pe patru linii RATBV din municipiu

 

Ministerul Dezvoltării a lansat licitaţia pentru cumpărarea a 26 troleibuze electrice destinate transportului public din municipiul Braşov. Acestea urmează a înlocui autobuzele diesel de pe patru linii: 1,2,6 şi 31.

Mijloacele de transport poluante vor dispărea de pe patru dintre cele mai aglomerate linii RATBV din oraș, respectiv 1 (Livada Poştei – Triaj), 2 (Livada Poştei – Rulmentul), 6 (Saturn – Livada Poştei) şi 31 (Valea Cetăţii – Livada Poştei). Pe cele patru linii vor circula cele 26 de troleibuze articulate noi care vor fi cumpărate pentru Brașov de Ministerul Dezvoltării Regionale prin Programul Operațional Regional. Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice (MDRAP) a lansat licitaţia, în baza unui parteneriat încheiat între cele două instituţii. Valoarea estimată a contractului este de 78.000.000 lei, fără TVA, respectiv 92.820.000 lei, cu tot cu TVA. Termenul-limită de depunere a ofertelor este 15 noiembrie şi, având în vedere că este vorba de un contract pentru care ministerul a solicitat bani europeni prin Programul Operaţional Regional (POR) 2014 – 2020, încheierea contractului cu firma câştigătoare este condiţionată de semnarea ordinului de finanţare privind achiziţia vehiculelor. În situaţia în care se va aproba finanţarea europeană, Braşovul va plăti 2% din valoarea eligibilă a contractului. Atribuirea urmează să aibă loc cel târziu în mai 2019. Cele 26 de troleibuze vor fi livrate în maxim 24 de luni de la data intrării în vigoare a contractului încheiat cu furnizorul. Vehiculele vor avea o durată de viaţă de 15 ani şi o garanţie de minim 5 ani sau 350.000 km. Conform caietului de sarcini, acestea vor trebui să funcţioneze fără reparaţii generale, timp de 8 ani.

Cum au fost alese traseele de rulare

Traseele pe care vor rula sunt amintite în caietul de sarcini al licitației. Conform aceluiaşi document, dintre cele 26 de troleibuze, şase vor fi alocate pentru linia 1, trei pentru linia 2, 10 pentru linia 6 şi 7 pentru linia 31. Primarul Brașovului, George Scripcaru, a explicat că rutele au fost alese pentru că, în mare parte, acestea sunt acoperite în ceea ce privește rețeaua de alimentare. Acolo unde nu mai există fire de contact, respectiv tronsonul Ceasul Rău – Livada Poștei – Bulevardul Eroilor – Patria, motoarele troleibuzelor vor fi alimentate de acumulatori, care pot asigura o autonomie de deplasare a vehiculului pe 5 km, dar distanţa respectivă este de 3 km. De altfel, o condiţie impusă prin caietul de sarcini este ca aceste mijloace de transport în comun să aibă autonomie pe baterii, astfel încât să poată circula şi atunci când liniile de contact nu sunt sub tensiune. De asemenea, troleibuzele vor fi dotate cu sistem de recuperare și înmagazinare a energiei la frânare. „Am ales patru dintre rutele care pe de o parte îndeplinesc condiţiile de încărcare, iar pe e altă parte au şi reţea de contact pe cea mai mare parte. Acesta este unul dintre proiectele de transport în comun care sperăm să crească şi calitatea acestuia, prin asigurarea unui transport cât mai puţin poluant. În acest sens, urmează şi alte achiziţii de troleibuze, autobuze electrice şi hibrid care să circule pe traseele din Braşov”, a declarat George Scripcaru.

De ce facilităţi vor beneficia călătorii

Cele 26 de troleibuze, a căror valoare totală a fost estimată la 78 de milioane lei fără TVA, sunt de tip articulat, cu planşeu jos (podea integral coborâtă), facilităţi pentru accesul nelimitat al persoanelor cu mobilitate redusă (rampă – kneeling). Viteza maximă de circulaţie a acestor troleibuze va fi de 75 km/h, cu dispozitiv limitator de viteză reglat la 55 km/h. Vehiculele vor avea podea integral coborâtă şi facilităţi pentru accesul nelimitat al persoanelor cu mobilitate redusă (rampă – kneeling). Vehiculele vor putea circula cu o viteză maximă de 75 km/h, însă vor fi prevăzute cu limitatoare, astfel că nu vor putea rula cu mai mult de 55 km/h. La Braşov vor fi aduse vehicule proiectate să circule la temperaturi cuprinse între minus 30 grade Celsius şi plus 45 grade Celsius.
Troleibuzele vor avea o capacitate de transport de minim 120 persoane din care minim 40 pe scaune (calculată la 0,125 mp/călător în picioare), iar accesul călătorilor se va putea face prin patru uşi, fiecare dintre ele cu o lăţime minimă de 1,2 m.
Pentru asigura confortul călătorilor, vehiculele vor fi dotate cu instalaţii de aer condiţionat, reţea wi-fi şi alimentare prin port USB pentru încărcarea telefoanelor mobile.


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button