Expres

BRAŞOV. Trei autostrăzi aprobate în Master Plan

 

Comisia Europeană a acceptat varianta finală şi revizuită a Master Planului General de Transport (MPGT). Scenariul optimist cere României reforme şi aduce şase autostrăzi, scenariul pesimist aduce doar Sibiu – Piteşti şi un „ciot” de drum expres.

Master Planul General de Transport – documentul strategic ce defineşte şi prioritizează investiţiile în infrastructură României pe următorii 15 ani – a fost acceptat în varianta finală de către Comisia Europeană, informează Ministerul Transporturilor, amintind că  pe 10 iulie 2015 CE a aprobat Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM), documentul programatic pentru utilizarea fondurilor europene nerambursabile în perioada 2014-2020 în sectoarele de transport, mediu şi energie, şi că această aprobare s-a datorat şi elaborării documentului final al Master Planului General de Transport (MPGT) faţă de care Comisia Europeană nu a mai avut comentarii. „De altfel, declaraţia doamnei Corina Creţu, Comisar european pe probleme de politică regională, la festivitatea de semnare a programului a consfinţit acceptul Comisiei Europene pentru Master Planul General de Transport”, notează MT.
Potrivit noului ministru de resort, Iulian Matache, lipsa unei stabilităţi strategice şi a unei prioritizari clare a investiţiilor în trecut au dus la rezultate care nu au fost mulţumitoare şi „multe resurse şi oportunităţi au fost pierdute datorită nerealizării complete sau realizării la calitate inferioară a infrastructurii şi serviciilor de transport”.

Prioritizarea proiectelor şi calendarul de implementare stabilit în Master Plan „trebuie urmate indiferent de guvernările care se succed în România”, susţine ministrul Iulian Matache.
În varianta finală, după discuţiile cu oficialii europeni, implementarea proiectelor vine legată de un aspect crucial şi împarte, practic, Master Planul în două mari scenarii:

– Un scenariu pesimist în care România va face mai puţine proiecte, bazându-se doar pe banii europeni şi cofinanţările naţionale

– Un scenariu optimist în care România să facă mult mai multe proiecte, accesând împrumuturi externe care să completeze fondurile existente.

 În varianta aprobată de CE, cea mai importantă autostradă pentru România este Sibiu – Piteşti, urmată fiind de Comarnic – Braşov şi de Sibiu – Braşov. Potrivit formei finale a documentului, în cazul construirii tronsonului Braşov – Comarnic distanţa dintre cele două oraşe ar putea fi parcursă în doar 26 de minute, nu 68 de minute ca în prezent. De asemenea, distanţa dintre Bacău şi Braşov (legătură rutieră clasată pe locul 10 în ordinea importanţei) ar putea fi parcursă în doar 73 de minute, faţă de 170 de minute în prezent.
Pentru autostrada Braşov – Comarnic, costul estimativ este de 997,75 milioane de euro (58 de kilometri), în timp ce pe Sibiu – Braşov costurile pentru cei 120 de kilometri de autostradă sunt de 816.4 milioane de euro. Pentru legătura dintre Braşov şi Bacău (160 de kilometri), costurile sunt estimate la 1,845 miliarde de euro.

Varianta finală a Master Planului  poate fi descărcată de pe site-ul Ministerului Transporturilor, de AICI.

 


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button