BRAŞOV. Traffic Snake Game generează efecte pozitive asupra mediului şi după terminarea campaniei
Cea de-a treia ediţie a campaniei europene Traffic Snake Game (TSG), care s-a desfăşurat în cadrul Săptămânii Europene a Mobilităţii, respectiv în perioada 16-30 septembrie 2016, la care s-au înscris mai multe şcoli din judeţul Braşov, generează în continuare economii importante în ceea ce priveşte cantitatea de emisii de CO2, conform Asociației „Orașe Energie România”, coordonator TSG în România.
Creată pentru a încuraja elevii, părinții și cadrele didactice să adopte moduri sustenabile pentru deplasarea la școală, campania a propus şi în cadrul acestei ediţii mersul pe jos, cu bicicleta și cu mijloacele de transport în comun, în defavoarea deplasărilor cu mașina.
TSG a avut loc în 20 de ţări europene, iar România a ajuns să ocupe primul loc după doi ani de desfăşurare, înscriind cel mai mare număr de şcoli şi realizând economii importante de combustibili şi emisii de CO2.
Municipiul Braşov a avut înscrişi cei mai mulţi elevi, la nivel naţional
Un rol important în acest succes l-au jucat elevii braşoveni, care s-au înscris în număr foarte mare în campania TSG, denumită în România „Oscar, şarpele hoinar”. Ca la fiecare ediţie, municipiul Braşov a înscris cele mai multe şcoli şi cel mai mare număr de elevi, dintre cele 18 oraşe participante. Astfel, prin intermediul ABMEE (Agenţia pentru Managementul Energiei şi Protecţia Mediului), coordonator al campaniei la nivel local, „Oscar, şarpele hoinar” a ajuns în 10 şcoli primare, la peste 3.700 de elevi. În campanie s-au înscris şi şcoli din Făgăraş şi Predeal. La nivel naţional, au participat la TSG 13.000 de elevi, provenind din 65 de şcoli primare.
Rezultatele campaniei la nivelul Braşovului
Ulterior campaniei, datele din toată țara au fost analizate și înregistrate pe site-ul oficial al campaniei (www.trafficsnakegame.eu/romania) de Asociația „Orașe Energie România”.
La nivelul Braşovului, în timpul şi după campanie s-a reuşit parcurgerea a 55.209 km fără maşină (deplasare sustenabilă), economisindu-se astfel 9.496 de kilograme de CO2.
Analizând tendinţele, organizatorii au constatat că, în Braşov, deplasările sustenabile erau în procent de 63% înaintea campaniei şi că au ajuns la 80% în timpul TSG. După terminarea campaniei, procentul a scăzut doar cu trei procente, ajungând la 77%. Mersul pe jos a crescut de la 43% şi s-a menţinut la 45% inclusiv după campanie, mersul cu bicicleta a crescut de la 2% înaintea TSG la 8% în timpul campaniei, după care a scăzut iar până la 4%. Folosirea mijloacelor de transport în comun a crescut de la 12 la 13% şi s-a menţinut procentul inclusiv după TSG. Cea mai mare modificare s-a simţit la „carpool”, unde procentul a crscut de la 6 la 15%. Astfel, mersul cu maşina a scăzut de la 37% la 30% în timpul TSG, apoi a ajuns la 23%.
Este de menţionat faptul că, în 2016, numărul elevilor braşoveni implicaţi în campanie s-a dublat comparativ cu 2014 (la prima campanie), când au participat 1.883 de copii din 8 şcoli.
TSG este un joc care a început ca un mic proiect în Flandra (Belgia). Pe lângă jocul efectiv, fiecare școală participantă este încurajată să educe elevii cu privire la aspecte legate de trafic, mediul înconjurător și sănătate. Proiectul european este cofinanțat prin programul Intelligent Energy Europe al Uniunii Europene.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.