Expres

BRAŞOV. Tetkron nu mai ia bani de debranşare, îi iau operatorii privaţi

 

Braşovenii ale căror locuinţe mai sunt racordate la sistemul centralizat de termoficare, devenit din 7 aprilie nefuncţional, pot să scape din „robie”, fără a mai plăti vreo taxă către Tetkron. Însă debranşarea, care se poate face doar de către un operator autorizat, implică serioase cheltuieli.

După mai multe amânări, membrii Adunării Generale a Asociaţilor (AGA) Tetkron, respectiv consilierii locali braşoveni, au reuşit să stabilească procedura de debranşare de la sistemul centralizat de termoficare, operat până de curând de către Tetkron, care se ocupa de transportul, distribuţia şi furnizarea agentului termic, anunţă viceprimarul Ciprian Bucur. Astfel, debranşările se pot efectua de astăzi pe cheltuiala beneficiarilor (acoperirea costurilor aferente lucrărilor), dar fără ca vreun leu să mai ajungă la Tetkron. „Braşovenii care vor să renunţe la furnizorul de agent termic sunt obligaţi să anunţe asociaţia de proprietari, aceasta urmând să aprobe debranşarea. De asemenea, solicitanţii trebuie să notifice Tetkron că renunţă la sistemul centralizat. Condiţia este ca locatarii să fie la zi cu plata facturilor la apă caldă şi căldură, pentru perioada în care au beneficiat de aceste servicii. Totodată, la nivelul imobilului, reprezentanţii asociaţiei trebuie să se asigure că instalaţiile interioare sunt golite, pentru a nu se produce inundaţii în timpul lucrărilor”, a explicat Bucur.

Şefii de asociaţie sunt responsabili

Până acum, debranşările erau efectuate de Tetkron, însă, cum această societate nu mai are licenţă pentru producere (în parte), furnizare, transport şi distribuţie de agent termic, nu mai poate efectua nici operaţiunile de deconectare. Viceprimarul a precizat că acum acestea pot fi efectuate de firmele autorizate pentru efectuarea unor lucrări la instalaţiile de alimentare cu apă sau la cele de încălzire cu ajutorul centralelor termice.
În aceste condiţii, haosul e garantat, de vreme ce doar preşedinţii asociaţiilor de proprietari eliberează acordul pentru tăierea ţevilor şi tot ei ar trebui să se asigure că lucrările de intervenţie asupra reţelei de termoficare din imobil se vor executa, într-adevăr, de operatori autorizaţi. Este de aşteptat să se producă incidente, cum s-au mai întâmplat şi în alţi ani, când unii proprietari de apartamente au decis să devină „independenţi”, fără a ţine cont de aspectele tehnice şi au reuşit să-şi inunde şi vecinii. 

350 de cereri depuse deja

Până acum, a declarat directorul Tetkron SRL, Liviu Mosora, la sediul societăţii au ajuns 350 de notificări privind debranşarea, iar toţi cei care au anunţat că renunţă la sistemul centralizat de termoficare au menţionat că îşi instalează centrale termice de apartament, blindarea ţevilor şi a racordurilor de apă cladă urmând a fi efectuată de firmele care instalează noile sisteme. „Dacă în cazul celor care ne notifică acum va fi destul de simplu să le comunicăm faptul că nu trebuie să plătească nici un leu către noi, în cazul cererilor depuse înainte de această decizie, cel mai probabil îi vom anunţa pe parcurs că li s-au aprobat notificările de debranşare şi că nu ne datorează bani”, a mai spus Mosora.

Reamintim că, în urma numărului mare de plângeri din partea celor lăsați fără apă caldă și căldură, Comisariatul Regional pentru Protecția Consumatorului – Regiunea Centru a sancționat Tetkron cu suma de 10.000 de lei şi a obligat societatea să elimine taxele de debranşare.

Din 7 aprilie, la robinetele a circa 10.000 de apartamente nu mai curge apa caldă, după ce Engie România (GDF Suez Energy) a sistat furnizarea de gaz metan către producătorului privat de energie termică, din cauza facturilor restante pe ultimele patru luni, iar Bepco SRL nu a mai avut ce livra către Tetkron, distribuitorul de agent termic în sistem centralizat. Blocajul ar fi putut fi evitat dacă în şedinţa de plen din 6 aprilie cei 19 consilieri locali prezenţi nu s-ar fi abţinut când a fost de votat proiectul de hotărâre privind alocarea a 13,6 milioane de lei pentru acoperirea pierderilor tehnologice de exploatare, de anul trecut, ale Tetkron. Potrivit viceprimarului Ciprian Bucur, plata ajutorului de stat (acoperirea pierderilor de la bugetul local) se poate face, prin lege, doar către societăți care dețin licență de operare la data virării sumelor. Or, Tetkron nu a obţinut de la ANRSC reînnoirea licenţei, care a fost valabilă până în 21 decembrie 2015, cu un termen de graţie de 90 de zile tocmai din cauza situaţiei financiare. Astfel, s-a creat un blocaj, nici banii aferenți pierderilor înregistrate de către societate neputând fi plătiți de către municipalitate. În şedinţa de plen de mâine consilierii locali vor dezbate mai multe proiecte ce ar permite înfiinţarea unui serviciu public care să preia activitatea Tetkron.

Citiţi şi:

EXCLUSIV. BRAȘOV. Protecția Consumatorului a sancționat Tetkron cu 10.000 de lei. Debranșările se fac GRATUIT

BRAȘOV. Tetkron SRL amenință Consiliul Local cu instanța

BRAŞOV. Apa caldă în sistem centralizat, cel mai devreme, după 15 iunie

BRAŞOV. Abonaţii Tetkon, lăsaţi să aştepte

BRAȘOV. Debranșările de la Tetkron nu se pot face în mod haotic

BRAŞOV. Gata cu Tetkron! Când vor avea din nou apă caldă abonaţii?


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button