BRAȘOV. Studiu de trafic și pasaj subteran în zona „trei alimentare”, aproape de finalizarea mall-ului AFI. Ce măsuri se vor lua pentru evitarea blocajelor în trafic?!
După ritmul alert în care se lucrează, mall-ul din Centrul Civic, construit de grupul israelian AFI Europe România pe terenul fostei fabrici Hidromecanica, își va deschide porțile în câteva luni.
Mult așteptat de cei care văd în el un start pentru o viitoare dezvoltare a zonei, cam „prăfuită” de ani buni, ce-i drept, proiectul comercial este blamat de mulți brașoveni din cauza amplasamentului acestui imobil de dimensiuni impresionante deoarece se tem că traficul sufocant de pe str. 13 Decembrie spre mall-ul Coresi se va transfera în Centrul Civic.
Chiar dacă s-au făcut unele modificări la infrastuctura rutieră, pe care le vedem cu toții, este de așteptat ca sutele de mașini care ar putea să circule în același timp în jurul mall-ului să ducă la blocaje, după părerea multora.
Ne-am interesat la administrația publică locală a orașului, Primăria Brașov, despre măsurile luate pentru a evita astfel de situații. Așa am aflat că, în curând, se va face… studiul de fezabilitate pentru reamenajarea intersecției Calea București cu strada Toamnei și str. Zizinului.
„Au fost alocați bani în buget pentru acest studiu în zona «Trei alimentare», au fost lansate licitațiile, dar au fost contestate după finalizare, astfel că, din cei doi ofertanți înscriși la licitație, a rămas unul căruia i-a fost adjudecat contractul și va avea sarcina să coreleze documentația studiului de fezabilitate cu cel de trafic pentru a rezolva această problemă. Este prevăzut și un pasaj subteran pentru autovehicule. Deci, în acest moment suntem în faza premergătoare de semnare a contractului, după ce atât Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor, cât și Curtea de Apel Brașov au respins contestațiile. Durata realizării studiului este de maximum 6 luni”, ne-a spus, zilele trecute, primarul George Scripcaru.
Potrivit documentației care ne-a fost pusă la dispoziție, se va elabora studiul de fezabilitate pentru reamenajarea intersecţiei dintre Calea Bucureşti, strada Zizinului, strada Toamnei şi B-dul 15 Noiembrie, prin propunerea unui pasaj subteran pentru fluidizarea circulaţiei în zonă, modernizarea străzii (amenajare cu îmbrăcăminte asfaltică a carosabilului, trotuarelor, încadrarea acestora cu borduri, realizarea acceselor la locuinţe, marcaje şi indicatoare, rezolvarea scurgerii apelor pluviale şi iluminatul public, acolo unde este cazul).
De asemenea, se vor realiza ridicări topografice pentru a prezenta situaţia existentă, se va stabili situaţia juridică a terenurilor şi se va stabili lungimea exactă. Studiul topografic va fi vizat de către OCPI. Totodată, se vor realiza studiul geotehnic și expertiza tehnică și se vor elabora documentaţiile pentru avize / acorduri / autorizaţii, se vor depune direct la unităţile avizatoare, se vor susţine (acolo unde este cazul) şi se vor obţine avizele / acordurile / autorizaţiile aferente.
În documentul analizat se precizează cel puţin una dintre variante va lua în considerare un pasaj subteran pe direcția unei artere cu trafic auto maxim. Se va avea în vedere, la reamenajarea intersecţiei şi la dimensionarea pasajului subteran, că două din traseele de benzi dedicate pentru transportul în comun pentru care Municipiul Braşov a depus cererea de finanţare prin Programul Operaţional Regional 2014-2020, traversează intersecţia astfel:
1. Sensul Astra – Bartolomeu: Terminal transport public Poienelor – Calea București – Str. Toamnei – B-dul M. Kogălniceanu- Str. Iuliu Maniu – Str. N. Iorga – Str. Lungă – Calea Făgărașului – Terminalul de transport public Bartolomeu (Stad. Municipal)
2. Sensul Bartolomeu – Astra: Calea Făgărașului – Str. Lungă – Bd. Eroilor – Bd. 15 Noiembrie – Calea București – Terminal transport public Poienelor.
De asemenea, proiectul va include şi modificarea zonei imediat adiacente intersecţiei, pentru încadrarea corespunzătoare a pasajului subteran în limitele stabilite de normativele în vigoare.
Având în vedere că toate arterele intersecţiei sunt tranzitate de autobuze şi ocazional de vehicule grele, reamenajarea trebuie să permită înscrierea în intersecţie a acestor tipuri de vehicule.
Trecerile pentru pietoni şi traseul pentru biciclişti vor fi reamplasate astfel încât să ofere maximă siguranţă participanţilor la trafic.
Staţiile de autobuz, faţă de situaţia nou creată, vor fi reamplasate astfel încât transportul public să nu fie afectat, dacă este cazul.
Iluminat public se prevede pe toata lungimea pasajul rutier subteran și pe rampele de acces la pasajul subteran.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.