Expres

BRAȘOV– Sighișoara. Patru „cârtițe” vor săpa tunelurile pentru spectaculosul traseu pe calea ferată

  • santierCFR._292545.jpg
  • santier-CFR_292546.jpg
 

„Cel mai complex șantier de infrastructură din ultimii 30 de ani în România: reconstrucția căii ferate Sighișoara-Brașov executată de asocierea Aktor-Arcada-Alstom. Asociația Pro Infrastructură a făcut o vizită oficială pe acest tronson, parte din Coridorul Feroviar Rin Dunăre”, au anunțat reprezentanții API într-o postare pe Facebook, însoțită de imagini de pe șantier. Asociația Pro Infrastructură (API) este cea mai importantă organizație nonprofit din România care monitorizează proiectele majore de infrastructură de transport (infrastructură rutieră, feroviară, metrou și aviație)

Potrivit API, lucrările prevăzute pe acest tronson sunt impresionante din toate punctele de vedere: două tuneluri noi cu lungimea de 5, respectiv 7 kilometri cu galerii duble, alte trei tuneluri cu galerii comune, un viaduct de 1.700 de metri și zeci de mii de metri liniari de piloni forați.

„Ne bucurăm să vedem o mobilizare bună în mai multe puncte de pe șantier. Am fost informați că antreprenorul a semnat contractul pentru achiziția a patru TBM-uri (Tunnel Boring Machine), utilaje folosite pentru execuția tunelurilor lungi, asemănătoare «cârtițelor» de la metrou. Ele vor săpa tunelurile cu o viteză de 15 metri/zi”, adaugă reprezentanții API.

„La portalul în care vor fi aduse TBM-urile pentru tunelul Homorod vor începe lucrările de foraje în cursul acestei luni, urmând ca în prima parte a lui 2022 să fie lansate TBM-urile. La portalul de unde vor fi lansate celelalte două, pentru tunelul Ormeniș (cel de ~7 kilometri), este extrem de important să fie rezolvate veșnicele blocaje birocratice”, mai spun reprezentanții Asociației.

În primăvara anului trecut, asocierea RailWorks a preluat de la CFR SA amplasamentele în vederea începerii lucrărilor de modernizare a infrastructurii feroviare pe subsecţiunile Braşov – Apaţa şi Caţa – Sighişoara, pentru circulaţia cu viteza maximă de 160 km/h. Contractul, în valoare de 2,9 miliarde lei (fără TVA), este finanţat din Fondul de Coeziune prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei al Uniunii Europene (85%) şi din bugetul de stat, iar perioada de implementare este de 108 luni de la data emiterii ordinului de începere, din care 48 de luni aferente execuţiei şi 60 de luni pentru garanţie.
Asocierea RailWorks (formată din companiile Aktor, Alstom, Arcada Company si Euroconstruct Trading ‘98) a câștigat și licitaţia pentru modernizarea subsecţiunii Apaţa – Caţa.

Citiți și:

BRAȘOV-Sighișoara, gata până în 2023, altfel se pierd 800 de milioane de euro


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button