BRAȘOV. Secretarii de primării, instruiți în privința achizițiilor publice
Instituția Prefectului Județul Brașov a organizat astăzi o acțiune de îndrumare a secretarilor de localități și a angajaților din primării cu atribuții în domeniul achizițiilor publice, cu privire la modul de aplicare a noilor prevederi legislative care reglementează activitatea din administrația publică locală.
„Am invitat reprezentanții Agenției Naționale pentru Achiziții Publice (ANAP) pentru a le oferi consultanță celor care trebuie să pună în aplicare noile norme legale din această sferă de activitate. Este un domeniu care implică o mare responsabilitate și suntem direct interesați ca la nivelul instituțiilor din județ să nu existe interpretări particulare care să depășească cadrul legal. Din acest motiv, cu sprijinul ANAP, vom mai organiza un eveniment similar, la care vom invita angajații din serviciile publice deconcentrate, care au astfel posibilitatea să primească direct răspunsuri de la autoritatea de reglementare de profil pe diferite spețe”, a declarat prefectul Ciprian Băncilă.
La rândul lor, reprezentanții Serviciului de Verificare a Legalității de la nivelul Instituției Prefectului Județul Brașov au făcut o prezentare cu privire la modul de aplicare a noilor prevederi legale ce reglementează activitatea de cadastru, respectiv lansarea programului de cadastru sistemic la nivel de sector cadastral, care va facilita urgentarea aplicării legilor fondului funciar. Astfel, Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară va înscrie din oficiu în CF, fără costuri pentru proprietari sau unitatea administrativ-teritorială, toate imobilele din sectoarele vizate.
Pe ordinea de zi a ședinței s-au numărat și aspecte legate de respectarea unitară a prevederilor Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile publice și a normelor de aplicare aferente, precum și a legislației privind transparența decizională, având în vedere obligativitatea consultării publice cu privire la proiectele de acte administrative normative, care privesc dezvoltarea economică sau administrarea patrimoniului public și privat al unităților administrativ teritoriale, avute în vedere.
Secretarii de localități au fost atenționați, de asemenea, asupra respectării termenelor de comunicare a actelor administrative către Instituția Prefectului Județul Brașov, cu scopul desfășurării controlului de legalitate, precum și a îndeplinirii procedurilor legale necesare convocării forurilor deliberative locale.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.