BRAȘOV. Se lucrează la sistemul de navigație aeriană pe viitorul Aeroport
La sediul Consiliului Judeţean Braşov – care continuă în 2020 implementarea proiectului „Aeroportul Internaţional Braşov-Ghimbav” (AIBG), aflat într-o fază avansată, – a avut loc luni prima şedinţă de lucru privind asigurarea serviciilor de navigaţie aeriană.
Asta, întrucât construirea Aeroportului Braşov înseamnă atât dezvoltarea infrastructurii aeroportuare (pistă, căi de rulare, terminal de pasageri), cât şi realizarea infrastructurii necesare funcţionării serviciilor de navigaţie aeriană (ANS). Pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate în vederea asigurării serviciilor de navigaţie aeriană – achiziţie adjudecată sfârşitul anului trecut de firma Teche Construct Solutions SRL, administraţia judeţeană beneficiază de expertiza internaţională a subcontractanţilor Airport Gurus şi Cirrus Aviation, firme cu o bogată experienţă în designul spaţiului aerian, al procedurilor de zbor, cât şi al echipamentelor de navigaţie, meteo şi comunicaţii. De altfel, s-a luat în discuţie ca pentru Aeroportul Internaţional Braşov să fie proiectate inclusiv proceduri de zbor satelitare, proceduri care vor deveni obligatorii în următorii ani.
Aceste aspecte au fost discutate și la ședința amintită la care participat reprezentanţi de la Autoritatea Aeronautică Civilă Română (AACR), Administraţia Română a Serviciilor de Trafic Aerian ROMATSA R.A., Teche Construct Solutions şi CJ Braşov. Temele de discuţie au vizat condiţiile iniţiale de operare, conceptul de spaţiu aerian, proceduri de zbor, colaborarea cu armata şi cu companiile aeriene. S-a discutat şi tema turnului de control, turn virtual vs. turn clasic, soluţia finală urmând a fi adoptată după efectuarea analizei de siguranţă, cu luarea în considerare a condiţiilor specifice zonei şi a conceptului de operare.
Având în vedere importanţa şi complexitatea temelor abordate, Autoritatea Aeronautică şi ROMATSA au fost reprezentate la nivel de directori, experţi pe probleme de spaţiu aerian şi proceduri de zbor. Administraţia judeţeană a fost reprezentată de preşedintele CJ Adrian-Ioan Veştea, directorul Direcţiei Implementare AIBG Alexandru Anghel şi specialişti din cadrul Direcţiei.
Sprijin de la ROMATSA și de la Autoritatea Aeronautică Civilă Română
Cu acest prilej s-a stabilit un mod de lucru interinstituţional, astfel încât părţile implicate să fie la zi cu stadiul proiectului, pentru a se obţine avizele necesare fiecărei etape.
„La proiectarea şi definirea echipării sistemului de navigație aeriană se vor lua în considerare studii de propagare semnal, studiu de obstacolare, studiu climatologic şi tipurile de aeronave ce vor opera. Definirea spaţiului aerian, a procedurilor de zbor şi a echipamentelor necesare este un demers de o complexitate ridicată ce nesesită cunoştinţe de specialitate. Pe întreaga durată a derularii acestui proiect, Consiliul Judeţean va beneficia de ajutorul echipelor de specialişti desemnaţi de ROMATSA în baza protocolului semnat în martie 2019, cât şi al AACR, prin personalul de specialitate”, a explicat Alexandru Anghel.
„Împreună cu partenerii noştri am reuşit să stabilim un mod de lucru eficient, astfel încât să avem continuitate în demersurile care trebuie făcute pentru realizarea tuturor componentelor care fac parte din infrastructura Aeroportului Internaţional Braşov. Anul 2020 este decisiv pentru implementarea proiectului, având în vedere că avem semnate şi în desfăşurare contracte de lucrări în valoare de peste 251 de milioane de lei, ceea ce înseamnă un volum investiţional foarte mare. Să nu uităm că noi construim cel de-al treilea aeroport la nivel naţional, după Aeroportul Internaţional „Henri Coandă” şi Aeroportul Internaţional Cluj, atât din punctul de vedere al mărimii terminalului de pasageri, cât şi ca lungime a pistei de decolare-aterizare”, a apreciat preşedintele CJ Braşov, Adrian-Ioan Veştea.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.