Expres

BRAȘOV. Reparatorii de locomotive își reiau de astăzi protestele

 

Angajații de la Societatea Comercială de Reparaţii Locomotive (SCRL) Braşov SA sunt de astăzi în grevă japoneză. SCRL Brașov este filială a SNTFC CFR Călători, căreia îi asigură întreaga mentenanță pentru parcul rulant motor. Societatea, cu sediul principal în Brașov, are 1.500 de salariaţi care repară locomotive nu numai la Braşov (unde sunt 320 de angajați), ci şi în alte 16 oraşe din ţară, printre care Bucureşti, Galaţi, Iaşi, Cluj-Napoca, Piteşti, Ploieşti şi Satu Mare. Din totalul reparaţiilor prestate de SCRL Braşov, 97% se fac pentru CFR Călători SA.

Liderii sindicali afirmă că, din cauza contractelor de mentenanță subdimensionate, adică prin impunerea unui tarif orar sub prețul costurilor cu mentenanța, în perioada 2009-2015, societatea a acumulat datorii către bugetul de stat și către salariați. Din 15 ianuarie 2015, societatea este sub supraveghere judiciară în cadrul procedurii de insolvență și nu a mai înregistrat pierderi, din contră, a înregistrat profit, spun sindicaliștii. Odată cu schimbarea conducerii de la acționarul unic SNTFC Călători din această primăvară, au început din nou să apară probleme legate de contractele de mentenanță. Această „abordare în forță prin care conducerea acționarului unic a vrut să impună din nou tarife nereale” a dus la o încetare spontană a lucrului de două zile în luna august, a tuturor angajaților SCRL Brașov, după ce în prealabil prin reprezentanții lor au încercat soluționarea acestui conflict abordând toate mijloacele legale, inclusiv purtarea de banderole albe timp de o săptămână, reamintesc reprezentanții reparatorilor de locomotive.

„SCRL este un brand al Brașovului!”

„După aplicarea unei politici duplicitare de închidere a punctelor de lucru din Sighet, Oravița, Piatra Olt și Medgidia de la 1 noiembrie, corelat și cu pierderea veniturilor din prestațiile realizate în aceste locuri, la care adăugăm, de la 1 decembrie, intenția ca în alte puncte, precum Bacău, Tecuci, Basarab, să pierdem prestațiile și veniturile, suntem nevoiți să reacționăm. Aceste fapte ale acționarului unic le considerăm ilegale, menite să bage în faliment filiala SCRL Brașov. Toate aceste lucruri se întâmplă sub ochii Ministerului Transporturilor și ai Ministerului de Finanțe, care au fost informate prin mai multe adrese la care nici măcar nu au răspuns”, afirmă sindicaliștii. În această situație angajații SCRL Brașov au decis că nu sunt dispuși să aștepte la infinit cu mâinile-n sân să vadă o reacție corectă și normală din partea organelor abilitate, fapt pentru care au decis ca o primă măsură de protest, la fel ca în vară, purtarea de banderole albe pe mână în perioada 25-27 noiembrie 2019. „Toți angajații SCRL (Cluj, București, Timișoara, Brașov, Satu Mare, Ploiești, Arad, Sibiu, Galați, Iași, Suceava, Bacău, Tecuci) vor fi în grevă japoneză, pentru măsurile pe care le ia directorul general de la CFR Călători, Valentin Dorobanțu, cu privire la falimentarea intenționată a SCRL Brașov! Astfel, Statul român pierde contribuții sociale și dări de patru milioane de lei lunar din taxe și impozitele salariale ale SCRL Brașov, care este un brand al Brașovului”, ne-a declarat Eugen Neagu, unul dintre liderii Sindicatului Național Solidaritatea 2012, din care fac parte și reparatorii de locomotive.
Dacă lucrurile nu vor fi îndreptate, probabil vor urma și alte forme de protest, avertizează sindicaliștii.

Citiți și:

„Cei de la SCRL BRAȘOV trebuie să rămână singurii reparatori ai CFR”

BRAȘOV. Pericol major! CFR Călători pune în circulație locomotive fără revizii

Sindicaliștii din CFR BRAȘOV protestează la Guvern și Ministerul Transporturilor

BRAȘOV. Greva reparatorilor de locomotive a fost suspendată


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button