Expres

BRAŞOV. Protest mort din faşă la simularea Evaluării Naţionale

 

Profesori din 1.100 de unităţi de învăţământ, din 28 de judeţe, au optat să boicoteze simularea Evaluării Naţionale, anunţaseră reprezentanţii Federaţiei Sindicatelor Libere din Învăţământ (FSLI). Forma de protest era cauzată de nemulţumirile majore şi lipsa de răspuns din partea Guvernului, dar şi a liderilor celor două camere din Parlamentul României la solicitările lor. La Braşov, potrivit prof. Ligia Mara (foto), vicepreşedinte al FSLI şi lider al Sindicatului Învăţământului Preuniversitar „Diaconul Coresi”, la Braşov aderaseră la protest cadre didactice din nouă şcoli din municipiul Braşov. Însă nimeni nu a mai trecut la acţiune. „Am vrut să tragem un semnal de alarmă. De fapt, sunt mai mulţi nemulţumiţi decât cei care şi-au exprimat opţiunea, ar fi vrut şi alţii să protesteze, dar nu puteau boicota simularea Evaluării Naţionale cei din grădiniţe, de exemplu, ci doar membrii de sindicat care sunt implicaţi în simulare, la supraveghere şi la corectarea lucrărilor. Dar au fost anunţaţi că dacă ei nu participă pot fi înlocuiţi de alţii, deci nu ar fi avut nici un efect. În plus, nu toţi colegii au găsit oportun momentul, nici noi nu am marşat prea mult pe această boicotare, vrem ceva mai vizibul şi probabil vom participa în număr mai mare la pichetarea Ministerului Muncii şi a Guvernului, de săptămâna viitoare”, ne-a declarat Ligia Mara.

Potrivit prof. Ion Negrilă, la simularea Evaluării Naţionale, proba de limba şi literatura română, care a avut loc astăzi, erau înscrişi 4.253 de elevi şi au participat 4.082, procentajul de prezenţă fiind 95,98%. Nu au fost nici un fel de disfuncționalități la transmiterea si multiplicarea subiectelor sau incidente, a precizat şeful IŞJ Braşov.

Elevii de clasa a VIII-a care au susţinut simularea probei scrise de Limba şi literatura Română, pentru Evaluare Naţională 2018, au primit două texte, pe baza cărora au avut de răspuns unor cerinţe şi de redactat o compunere (un text argumentativ) şi o naraţiune (tot o compunere).
Elevii de clasa a VIII-a au primit, la primul subiect, fabula „Stejarul şi trestia”, fe Gheorghe Sion. Au avut de identificat sinonime, rolul virgulei dintr-o secvenţă, modul de formare a unor cuvinte, numărul de litere şi sunete, idei principale şi secundare şi încă o cerinţă vizând capacitatea de înţelegere a textului. De asemenea, au avut de redactat o compunere (argumentaţie) din minimum 150 de cuvinte în care să motiveze apartenenţa la specia literară „fabulă” a textului dat.
La subiectul al II-lea, a fost un fragment după „Cartea junglei explicată. Fiarele sălbatice”, apărut în „Terra Magazin”, pe baza căruia au fost formulate mai multe cerinţe. Printre acestea, de identificat un personaj, modul verbelor, funcţie sintactică a unor cuvinte, felul unor propoziţii, de construit o frază care să includă o propoziţie completivă directivă directă şi de redactat o naraţiune de 150-300 de cuvinte în care să prezinte o întâmplare petrecută la grădina zoologică.

Citiţi şi:

Evaluarea Naţională. Subiectul la Limba şi literatura română


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button