Expres

BRAȘOV. „Pot ce poți și tu, angajează-mă!”

  • masa-rotunda-dizab_260668.jpg
  • masa-rotunda-dizab3_260669.jpg
 

3 decembrie este Ziua Internațională a persoanelor cu dizabilități. Pentru a marca acest moment, Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă (AJOFM) Braşov, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului (DGASPC) Braşov și Autoritatea Națională pentru Persoanele cu Dizabilități au organizat o masă rotundă sub egida „Pot ce poți și tu, angajează-mă!”, căutând soluții concrete pentru integrarea persoanelor cu dizabilități pe piața muncii din județul Brașov. Evenimentul și-a propus aducerea la aceeași masă a tuturor factorilor implicați: autorități, instituții specializate, ONG-uri, angajatori și beneficiari. Totul pentru identificarea unor soluții concrete prin care persoanele cu orice fel de dizabilitate să fie cât mai ușor integrate, din punct de vedere socio-profesional.

Potrivit legii, autoritățile și instituțiile publice, persoanele juridice, publice sau private, care au cel puțin 50 de angajați, au obligația de a angaja persoane cu handicap într-un procentaj de cel puțin 4% din numărul total de salariați. ANOFM acordă subvenții, pe o perioadă de 12 luni, angajatorilor care încadrează persoanele cu handicap pe o perioadă nedeterminată, cu condiția menținerii în activitate cel puțin 18 luni de la data angajării. Subvenția lunară este de 2.250 de lei și se acordă proporțional cu timpul lucrat. Directorul DGASPC, Dan Suciu, spune că există încă o mare reticență din partea angajatorilor de-a încadra în muncă persoane cu dizabilități, cu toate că acestea  pot desfăşura anumite activităţi foarte bine, în funcţie de gradul de handicap. În momentul de față, în evidențele Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Brașov se află peste 17.000 de adulți cu dizabilități, dintre care doar 1.300 au în momentul actual un loc de muncă. „Cu certitudine sunt multe lucruri de făcut în această zonă şi, din păcate, multe sau unele dintre ele au fost timide în ultima perioadă. Eu apreciez şi mă bucur foarte mult că, împreună cu reprezentanţii din conducerea AJOFM Braşov, am reuşit să organizăm această întâlnire în care vom încerca să găsim soluţii. Bineînţeles vor fi sarcini de implementat atât pentru DGASPC, cât şi pentru AJOFM, în principal în ceea ce priveşte îmbunătăţirea comunicării instituţionale, dar trebuie avută în vedere comunicarea noastră cu beneficiarii”, a afirmat Dan Suciu.
Potrivit Lilianei Dragomir, directorul AJOFM, în prezent, în evidențele instituției  sunt înregistrate peste 5.900 de persoane, dintre care doar trei cu dizabilităţi, fiind apte de muncă în mod condiţionat. Alți opt șomeri din această categorie au fost angajați pe parcursul anului.

 


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button