Expres

BRAȘOV. „Nu suntem cămile”

  • Ziua-Apei (4)_295552.jpeg
  • Ziua-Apei (2)_295550.jpeg
  • Ziua-Apei (1)_295549.jpeg
  • Ziua-Apei (3)_295551.jpeg
 

Preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian Veştea, a participat marţi la activităţile pregătite de elevii Colegiului Tehnic „Mircea Cristea” din Braşov cu ocazia lansării campaniei paneuropene „#WaterofTheFuture”. Data aleasă pentru acest eveniment nu a fost întâmplătoare, având în vedere că în 22 martie este Ziua Mondială a Apei.

Liceenii de la „Mircea Cristea” au organizat o expoziţie cuprinzând machete, desene şi chiar poezii dedicate acestei campanii, au postat afişe în clădirile liceului, au distribuit flyere şi au vorbit despre necesitatea de a pune capăt risipei de apă. De asemenea, elevii au prezentat un flash-mob în curtea liceului, formând simbolul chimic al apei: H2O (foto 1).

În cadrul campaniei „#WaterofTheFuture”, Liceul „Şt. O. Iosif” Rupea a pregătit o expoziţie de fotografii precedată de un scurt program artistic, de Ziua Mondială a Apei; la Colegiul Naţional „Aprily Lajos” Brașov, pe parcursul lunii martie, elevii din clasele primare au învăţat despre circuitul apei în natură şi poluarea apelor şi au făcut experimentul micului grădinar; elevii de liceu au organizat un challenge pe Instagram, cu poze şi video-uri prin care să atragă atenţia asupra risipirii apei; la Colegiul Naţional „Radu Negru” din Făgăraş: realizarea de machete din materiale reciclabile şi carton în care să fie pusă în evidenţă influenţa apelor asupra vieţuitoarelor; realizarea unei prezentări care să evidenţieze atât calităţile apei, cât şi sursele de poluare a apei; realizarea unei broşuri/afiş cuprinzând 10 sfaturi utile pentru protejarea apelor; expoziţie foto cu tema „Apa, sursa vieţii”; prezentare „Povestea picăturii de apă”; campanie stradală de informare asupra risipei de apă; Liceul Tehnologic Silvic „Dr. Nicolae Rucăreanu” Braşov: sesiune de comunicări pe tema informării tinerilor despre politicile de responsabilizare cu privire la deficitul resurselor de apă; Universitatea „Transilvania”: laborator de chimie cu tema „Proprietăţile fizice ale apei. Determinarea caracterului acido-bazic”, pentru elevii clasei a VII-a de la Şcoala Gimnazială nr. 5 din Braşov.

„Fără apă nu există viitor”

Toate aceste activități au stat sub semnul proiectului „People and Planet – A Common Destiny”, în care Consiliul Judeţean Braşov este partener alături de alte opt state membre UE, administraţia judeţeană încercând astfel să atragă atenţia asupra rolului pe care îl are fiecare dintre persoană în diminuarea risipei de apă şi în conservarea resurselor naturale.„Fără apă nu există viitor. 22 martie este Ziua Mondială a Apei, ziua pe care întreaga lume o dedică acestei resurse naturale fără de care viaţa nu ar fi posibilă. Este ziua în care trebuie să înţelegem că apa este o resursă limitată şi că sute de milioane de oameni sunt nevoiţi să trăiască fără a dispune de apă potabilă accesibilă şi curată”, a declarat preşedintele CJ Braşov, continuând: „Îi felicit pe elevii Colegiului Tehnic «Mircea Cristea» şi, în egală măsură, pe elevii de la Colegiul Naţional «Aprily Lajos», Liceul Tehnologic Silvic «Dr. Nicolae Rucăreanu», Colegiul de Ştiinţe «Grigore Antipa», Colegiul Naţional «Radu Negru» Făgăraş, Liceul «Şt. O. Iosif» Rupea, precum şi pe studenţii Facultăţii de Design de Produs şi Mediu din cadrul Universităţii «Transilvania», care s-au implicat alături de colegii mei din Consiliul Judeţean în această campanie”.

Campanie paneuropeană

În 22 martie, toate cele opt state europene partenere în cadrul proiectului „People and Planet – A Common Destiny” au lansat campania paneuropeană „#WaterofTheFuture”, o acţiune comună dedicată abordării uneia dintre cele mai mari probleme cu care se confruntă multe ţări – criza apei. Campania media internaţională îşi propune să crească gradul de conştientizare a populaţiei cu privire la deficitul de apă din cele 8 state membre ale UE, subliniind criza actuală a apei şi oferind soluţii pe care cetăţeanul obişnuit le poate implementa pentru a conduce la schimbare.

Mesajul campaniei este unul foarte simplu, dar explicit: „Noi, oamenii, nu suntem cămile #NotACamel şi nu putem supravieţui fără apă mai mult de trei zile”.


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button
Creare Site Web Optimizare SEO Creare Site Prezentare