Expres

BRAȘOV. Nod rutier mai mereu blocat. De opt ani se anunță că va fi „deznodat”

  • trafic-darste.jpg
  • sacele_11.jpg

Problema blocajelor auto din intersecția DN1, DN1A și intrarea pe Varianta Ocolitoare a Municipiului Brașov (VOB), din zona Dârste, și necesitatea evidentă de resistematizare a acesteia au fost readuse în discuție, la doi și jumătate de la ultimul anunț de acest fel și la opt de când a fost prima dată lansată.

Deocamdată, cei de la Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) nu au vorbit de un giratoriu, nici nu au avansat altă soluție.

Am discutat cu primarul municipiului Săcele, Virgil Popa, și cu proiectantul, resistematizarea intersecției dintre DN1, DN1A și intrarea pe Ocolitoarea Municipiului Brașov, din zona Dârste. Acest nod rutier, care este și o poartă de intrare în ambele municipii este foarte aglomerată în anumite intervale orare și necesită o regândire urgentă. Am discutat cu specialiștii din cadrul DRDP Brașov cât și cu proiectantul câteva soluții de fluidizare care să elimine blocajele, dar și conflictele de pe diferitele fluxuri de circulație, astfel încât trecerea prin această zonă să fie mai comodă și mai sigură”, a afirmat Tudor Alexandru Duțu, directorul DRDP Brașov.

Un anunț privind faptul că intrarea în municipiul Săcele va fi reamenajată în zona Podului Dârste și că au început demersurile de aprobare a documentației în acest sens au mai făcut autoritățile și în februarie 2020. Proiectul (foto 2), care are drept scop crearea unui nod rutier și fluidizarea traficului în zona de intersecția a DN 1 cu centura Brașovului și cea a municipiului Săcele, fusese vehiculat încă din anul 2014, însă nu s-a mai concretizat, deși atunci se declara că vor începe lucrările.

În februarie 2020, Primăria Săcele anunța că a fost primit avizul favorabil de la DRDP Brașov și că Planul Urbanistic Zonal aferent resistematizării rutiere este spre analiză la CNAIR. Astfel, în zonă urma să se amenajeze două sensuri giratorii, care să facă legătura atât între ocolitoarea Braşovului şi cea a Săcelelor, cât şi între DN 1 şi ieşirea din municipiul Săcele. Practic, bretelele de acces spre podurile care intră dinspre Bucureşti spre Braşov şi spre ocolitoare ar fi urmat să fie lărgite, astfel încât accesul dinspre Săcele să nu mai fie îngreunat şi să se reducă timpii de aşteptare.

Au existat ceva probleme cu proiectul inițial și a trebuit să așteptăm și să vedem ce proiecte imobiliare vor există în zonă. Acum s-a clarificat tot, se vor face ajustări la proiect și o luăm de la capăt”, a explicat Robert Elekes, purtătorul de cuvânt a DRDP, chestionat ce s-a întâmplat cu planurile inițiale pentru nodul rutier de la Dârste.


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button
Creare Site Web Optimizare SEO Creare Site Prezentare