Expres

BRAȘOV. Locuitorii din Podu Olt, cu jalba în proțap la Prefectură

  • intalnire-Harman_294880.jpeg
  • intalnire-Harman1_294881.jpeg
  • intalnire-Harman2_294882.jpeg
Prefectul județului Brașov, Mihai Cătălin Văsii, a mediat astăzi o întâlnire între primarul comunei Hărman, Onorel Velican, reprezentantul comunității din satul Podu Oltului (aparținător acestei comune), Alin Olărescu, și reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR): Adrian Udeanu, șef departament, Ionuț Urecheatu, manager de proiect, Liliana Horga, director al Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Brașov.
Au participat, de asemenea, subprefectul Ambrus Izabella Agnes, vicepreședintele Consiliului Județean Brașov, Constantin Todorică Șerban, și președintele Autorității Teritoriale de Ordine Publică Brașov, Ciprian Sterpu.
Întâlnirea, solicitată de Primăria comunei Hărman, a avut ca subiect traseul viitoarei autostrăzi Brașov-Bacău, în condițiile în care 662 de locuitori ai satului Podu Oltului au semnat o petiție împotriva trecerii traseului autostrăzii pe teritoriul satului (detalii: Autostrada BRAȘOV– Bacău. Prefectul de Covasna cere CNAIR modificarea traseului și Autostrada BRAȘOV– Bacău. Două petiţii pentru modificarea traseului).
 
„Nu se demolează case”
 
Reprezentanții CNAIR au prezentat procedura de stabilire a traseului autostrăzii Brașov-Bacău, care a inclus întâlniri cu reprezentanții Instituțiilor Prefectului și Consiliilor Județene din județele care vor fi tranzitate de această autostradă, cu primarii din localitățile aflate pe traseu, cu autoritățile teritoriale implicate în procesul de avizare și aprobare a proiectului, precum și cu reprezentanții asocierii care a câştigat contractul pentru proiectarea autostrăzii.
„Am acționat în conformitate cu prevederile legale în vigoare, am parcurs pașii care ne-au fost solicitați de finanțator – Comisia Europeană – și de Programul JASPERS (Joint Assistance to Support Projects in European Regions – Asistenţă comună pentru susţinerea proiectelor în regiunile europene) și am ținut cont de observațiile primite din partea unităților administrativ-teritoriale consultate; de altfel, avem avize emise de acestea. Forma finală a traseului autostrăzii a fost stabilită după consultările pe care le-am avut anul trecut cu autoritățile administrației publice locale. Suntem deschiși la dialog, așa cum am fost și până acum, dar regretăm că s-a ajuns în acest punct acum, după doi ani în care s-a muncit la acest proiect, perioadă în care s-ar fi putut formula și obiecțiile care s-au formulat acum cu privire la traseu. Am avut un acord asupra traseului, iar acum, după doi ani, s-a ivit un dezacord, care poate avea un impact negativ asupra proiectului. În plus, petiția semnată de locuitori ai satului Podu Oltului conține unele informații false, cum este aceea că pentru construcția autostrăzii s-ar demola peste 50 de case din acest sat, că ar fi afectate și distruse parțial digurile de protecție ce înconjoară și apără localitatea împotriva inundațiilor sau că ar fi izolată o parte a satului și afectate posibilitățile de deplasare a locuitorilor spre proprietățile agricole. Nici vorbă de așa ceva! Nu dorim să facem rău nimănui, ci să derulăm o investiție care va genera dezvoltare regională și care este strict monitorizată de finanțator, respectiv Comisia Europeană. Repet, suntem deschiși dialogului, punct cu punct, și vom analiza doleanțele semnatarilor petiției”, au afirmat reprezentanții CNAIR.
 
CNAIR va analiza petiția
 
„Nu acuzăm CNAIR, faptul că reprezentanții acesteia dau dovadă de deschidere este probat de prezența aici, dar și de întrevederea pe care am avut-o cu directorul general al companiei, cu care am discutat despre acest subiect. Nu dorim să găsim vinovați, scopul nostru este să se facă pași spre o soluție ca autostrada să nu treacă prin satul Podu Oltului”, a spus reprezentantul petiționarilor, Alin Olărescu.
La final, prefectul Mihai Cătălin Văsii a declarat: „A fost o întâlnire în care s-a manifestat disponibilitatea părților la dialog și la o abordare flexibilă. Urmează o analiză la nivelul CNAIR, iar apoi vom mai avea o întâlnire la Instituția Prefectului, pentru a încerca să armonizăm condiționalitățile proiectului cu doleanțele locuitorilor din Podu Oltului”.
 
Citiți și:
 

Încă un certificat de urbanism pentru autostrada spre Aeroportul BRAȘOV

Autostrada BRAȘOV– Bacău: Consiliul Județean Bacău a emis certificatul de urbanism. E așteptat cel de la CJ Brașov

Autostrada BRAȘOV – Bacău. CNAIR cere CJ Brașov certificat de urbanism. CJ așteaptă avize de la primăriile de pe traseu

Autostrada BRAȘOV – Bacău: Termenul de proiectare se prelungește cu patru luni

BRAŞOV. Primul pas pentru autostrada spre Bacău – A13

 


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button