BRAȘOV. Greva reparatorilor de locomotive a fost suspendată
CFR Călători ar fi trebuit astăzi să înceapă negocierile cu reprezentanţii Societăţii de Reparaţii Locomotive (SCRL), care are sediul central la Brașov, încheierea unui act adiţional cu privire la majorarea preţului manoperei pe oră, conform unor surse din cadrul companiei publice de transport feroviar de călători, citate de publicația „Bursa”. Informația ne-a fost confirmată și de liderii sindicali.
Negocierile dintre conducerea companiei şi reprezentanţii societăţii de reparaţii locomotive au loc în condiţiile în care, săptămâna trecută, lucrătorii din depourile SCRL din toată țara au încetat munca, timp de trei zile. Ei au refuzat să mai lucreze la reparaţia locomotivelor aflate în depouri, deoarece nu au beneficiat de o creştere cu 15% a salariilor, aşa cum beneficiază angajaţii CFR Călători. Majorarea manoperei ce ar fi negociată va duce la creşterea cu 15% a salariilor angajaţilor SCRL SA.
SCRL ar putea fi preluată de societatea-mamă
Surse din cadrul companiei de stat susţin că, pentru remedierea acestei probleme, a fost luată în calcul şi absorbţia forţei de muncă de la SCRL SA în cadrul CFR Călători, ţinând cont că societatea respectivă se află în insolvenţă. Odată cu preluarea lucrătorilor, societatea ar fi urmat să beneficieze şi de contracte privind efectuarea de revizii mari pentru cele 558 de locomotive ale CFR Călători care, în acest moment, nu sunt folosite pe calea ferată, nefiind funcţionale la parametri tehnici şi de siguranţă optimi. Acordarea acestor contracte către SCRL Braşov ar reprezenta practic ieşirea din insolvenţă a societăţii respective. Iar muncitorii preluaţi de către CFR Călători ar fi fost folosiţi pentru realizarea reviziilor zilnice la materialul rulant. Conform lucrătorilor feroviari din cadrul CFR Călători, într-un depou de locomotive ar trebui să fie atât mecanicii de locomotivă, cât şi cei care le repară, şi ambele categorii să fie angajaţii aceleiaşi companii. De aceea, ei susţin că soluţia ideală ar fi ca SCRL SA să fie preluată în totalitate de CFR Călători, prin fuziune sau absorbţie, pentru că acest lucru va duce la reducerea cheltuielilor pentru compania feroviară de transport de persoane şi la realizarea unui sistem integrat de operare.
Protestul poate fi reluat oricând
„Într-adevăr, am fost zilele trecute la București să discutăm și ni s-au promis renegocieri ale contractelor, ale tarifelor de manoperă, între CFR Călători, societatea-mamă, și SCRL, societatea noastră, care nu ne poate acorda singură majorările cerute. Negocierile trebuia să înceapă astăzi. Dacă directorul general al companiei, Valentin Dorobanţu, nu respectă promisiunile, reluăm protestul”, ne-a spus Eugen Neagoe, unul dintre liderii Sindicatului Național Solidaritatea 2012, din care fac parte și reparatorii de locomotive.
Societatea SCRL Braşov SA – aflată în insolvenţă de mai mulţi ani – are 1.570 de salariaţi care repară locomotive nu numai la Braşov, ci şi în alte 16 oraşe din ţară, printre care Bucureşti, Galaţi, Iaşi, Cluj-Napoca, Piteşti, Ploieşti şi Satu Mare. Din totalul reparaţiilor prestate de SCRL Braşov, 97% se fac pentru CFR Călători SA.
În acest moment, salariaţii care lucrează în ture primesc maximum 2.400 lei net pe lună. Cei care nu efectuează turele din zilele de week-end şi din sărbătorile legale sunt plătiţi cu maximum 1.900 lei net pe lună.
Angajaţii susţin că salariile respective sunt prea mici pentru munca grea, specializată, prestată în condiţii meteo grele, atât pe timp de vară, cât şi pe timp de iarnă.
Citiți și:
BRAȘOV. Pericol major! CFR Călători pune în circulație locomotive fără revizii
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.