Expres

BRAȘOV. Fără aglomerație în trafic și poluare masivă? Poate din 2025

 

Senatorul braşovean Mihail Veştea (PNL) salută reuşita Asociaţiei Metropolitane pentru Dezvoltarea Durabilă a Transportului Public Braşov care a obţinut o finanţare europeană nerambursabilă pentru a demara proiectul de transport feroviar metropolitan. „Este un proiect amplu, pentru care am făcut multe eforturi, iar estimarea mea este că braşovenii vor putea face naveta cu trenurile metropolitane începând cu anul 2025”, a declarat Mihail Veştea.

Este vorba despre aprobarea cererii de finanțare de 15.504.173,75 lei destinați studiilor de fezabilitate pentru modernizarea traseelor de tren metropolitan operabile în prezent, cu plecare din Gara Brașov, la care se adaugă studiile de prefezabilitate pentru două noi rute, pentru a vedea dacă se pot realiza și sunt fezabile, respectiv cale ferată între Râșnov și Bran, și între Aeroportul Internațional Brașov (Ghimbav) și Bod.
În studiile de fezabilitate intră, așadar, traseele Brașov – Zărnești, Brașov – Codlea, Brașov – Sfântu Gheorghe, Brașov – Întorsura Buzăului, Brașov – Rotbav, Brașov – Predeal.
Din finanțarea totală, contribuția Fondului european de dezvoltare regională (FEDR) este de 13.178.547,69 lei, contribuția de la bugetul de stat este de 2.015.542,59 lei, iar de la bugetul local al Brașovului se va plăti o cofinanțare de 310.083,47 lei.
Pentru partea de proiectare și execuție propriu-zisă a lucrărilor, autoritățile brașovene în parteneriat cu CFR urmează să acceseze o nouă finanțare europeană.
„Zona Metropolitană Brașov este deservită în prezent de o rețea de cale ferată care are nevoie de modernizare, iar aici intră starea generală a șinei, a podurilor, macazurilor, semnalizării și gărilor, inclusiv parcul rulant, trenurile care vor transporta brașovenii și vor ajuta inclusiv operatorii economici din zonă. În prezent, mobilitatea urbană și periurbană (în localitățile învecinate) se realizează exclusiv cu mijloace auto poluante și generatoare de congestie a traficului. Transportul pe șină este inexistent în interiorul municipiului, iar infrastructura feroviară este utilizată acum exclusiv pentru transportul călătorilor pe distanțe medii și lungi și pentru transportul mărfurilor pe distanțe lungi.
Dinamica economică pozitivă și faptul că tot mai mulți brașoveni aleg să se mute în localitățile învecinate Brașovului, cu impact asupra nevoilor de mobilitate de tip navetă, ne obligă să dezvoltăm transportul feroviar metropolitan.
Obținerea acestei prime finanțări este un pas extrem de important al proiectului pe care voi continua să îl susțin și în etapele lui viitoare – implementare și achiziție de material rulant, locomotive și vagoane moderne adaptate transportului actual”, mai afirmă senatorul Mihail Veștea.

 


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button