BRAȘOV. Elevii au recreat Povestea Timpului din Turnurile cu ceas din Țara Bârsei
La Casa Junilor poate fi vizitată până la mijlocul acestei luni expoziția cuprinzând reprezentările turnurilor cu ceas din bisericile fortificate din Țara Bârsei, create de elevii școlilor și liceelor din județul Brașov. Evenimentul face parte din proiectul cultural „Povestea timpului în turnurile cu ceas din Țara Bârsei”, implementat de Asociația Maya Mastermind si cofinanțat de Administrația Fondului Cultural Național în anul 2019, aria tematica Educație prin cultură. Lucrările expuse în sala mică din Casa Junilor sunt realizate în cadrul concursului interșcolar „Povestea timpului” și sunt reprezentări ale bisericilor fortificate în ale căror turnuri sunt si astăzi orologii vechi de mai bine de 200 de ani, unele dintre ele funcționale. Lucrările copiilor abordează diverse tehnici artistice, de la ceramică, pictură, grafică, pînă la machete 3D ale obiectivelor alese a fi reprezentate.
Juriul concursului, constituit dintr-un muzeograf (Cristina Tănase – specialist în istorie locală), Liana Stănescu – artist grafician și un reprezentant al Asociației Maya Mastermind, a ales trei cele mai inspirate și creative lucrări dintre cele 16 exponate, creatorii acestora primind premii în bani. Insă, fiecare școală implicată în proiect și participantă la concursul interșcolar va fi răsplătită cu jocuri educative și creative, precum și un manual alternativ de educație despre patrimoniul cultural al județului Brașov. Expoziția este deschisă până în 16 iunie 2019.
„Proiectul «Povestea timpului în turnurile cu ceas din Țara Bârsei» se desfășoară în perioada aprilie-august și urmărește ca prin activități educative să-i familiarizeze pe copiii participanți cu istoria locală și patrimoniul cultural construit din localitatea în care trăiesc. Printre activitățile implementate deja de Asociația Maya Mastermind amintim sesiunile de educație culturală despre istoria bisericilor fortificate din 10 localități ale Țării Bârsei (Brașov, Codlea, Bod, Cristian, Feldioara, Sânpetru, Săcele, Hărman, Rotbav, Vulcan), cu specificitate pe povestea ceasurilor din turnurile acestor biserici medievale, originea lor și unicitatea fiecărui mecanism de ceas, legătura lor cu comunitățile și cele mai importante repere din istoria acestor comunități. Lecțiile de educație culturală organizate în incintele celor 13 monumente de arhitectură medievală transilvăneană au fost susținute de istoricul și muzeograful Cristina Tănase și de meșterul ceasornicar Zoltan Boer, inginer specialist în conservarea și funcționarea ceasurilor din turnurile medievale din județul Brașov, care le-a povestit copiilor despre aceste mecanisme de ceas, curiozități despre aceste simboluri medievale ale satelor transilvănene”, a explicat Ramona Ganea, responsabil de comunicare.
Urmează un joc pe smartphone și un manual online
Oportunitatea de cunoaștere a acestor elemente importante de patrimoniu local este susținută și prin abordări alternative și inovative de promovare a patrimoniului cultural local, prin proiect fiind creată un joc online de tip quiz, disponibil și pe smartphone, pe care copiii vor putea îmbina jocul virtual cu întrebări de cunoștințe despre patrimonial cultural local și istorii ale bisericilor fortificate. Jocul va fi lansat în luna august. Educația culturală privind patrimoniul arhitectural din Țara Bârsei a grupului-țintă al proiectului va fi susținută și prin editarea unui manual educativ, lucrare care are ca tematică bisericile fortificate din județul Brașov și cele mai frumoase povești și mai interesante curiozități despre ceasurile din turnurile medievale. Manualul este ilustrat de graficianul Liana Stănescu, un cunoscut ilustrator de cărți de povești pentru copii. Lucrarea va fi disponibilă și în format online pe site-ul Asociației Maya Mistermind, dar și pe site-ul Inspectoratului Județean Școlar Brașov. O altă activitate importantă a proiectului este vizitarea Muzeului Ceasului din Ploiești de către 40 de copii și profesori, participanții la excursia cu caracter educativ fiind selectați pe baza răspunsurilor oferite la un Quiz organizat în cadrul sesiunilor de educație culturală locală.
Publicul-țintă al proiectului este reprezentat de 550 de elevi de gimnaziu din județul Brașov, cu vârste între 10 și 14 ani, și profesorii acestora. Valoarea totală a proiectului este de 71.180 lei, din care finanțarea nerambursabilă AFCN este de 63.630 lei, iar contribuția Asociației Maya Mastermind este de 7.550 lei. Partenerii Asociației Maya Mastermind în implementarea proiectului sunt Inspectoratul Școlar Județean și Asociația Mă implic.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.