BRAȘOV. După demiterea șefului piețelor, Primăria organizează DEZBATERE PUBLICĂ pentru…
Primăria Municipiului Brașov a lansat în dezbatere publică proiectul de hotărâre de aprobare a Regulamentului privind organizarea comerţului în pieţele publice ale municipiului Braşov (vezi AICI).
„După cum le-am promis brașovenilor, vom deschide piețele pentru toți cei care produc legume și fructe la noi în țară, iar acestea vor trebui să fie de calitate. Pentru a ne asigura de acest lucru trebuie să avem actele normative potrivite, dar și angajați care să pună în aplicare aceste prevederi. Dacă în prima parte a lunii am încercat să rezolvăm una dintre problemele referitoare la resursa umană și l-am demis pe directorul serviciului, la sfârșitul săptămânii trecute am lansat în dezbatere proiectul de regulament pentru activitatea din piețe. Proiectul aduce modificări importante modului în care se desfășoară activitatea comercială în aceste spații publice. Aducem noi categorii de producători, cooperativele agricole, gospodăriile țărănești și asociațiile de producători, vor avea prioritate la ocuparea tarabelor cei care fac dovada autenticității produselor, iar suprafața locurilor de vânzare va fi direct proporțională cu suprafața de teren pe care o deține un producător. Îi invit pe brașoveni, dacă vor să aibă garanția unor produse de calitate, să citească acest regulament și să vină cu propuneri de îmbunătățire a lui, astfel încât prezența unui produs din piață să fie o garanție că este cultivat la noi în țară și că este de cea mai bună calitate”, a transmis primarul Allen Coliban.
Proiectul de regulament introduce încă trei categorii de utilizatori care își pot comercializa produsele în piețele brașovene: asociaţiile de producători agricoli, cooperativele agricole și gospodăriile ţărăneşti.
Toate produsele comercializate trebuie să fie obținute în exploatația proprie, dar pot fi comercializate și preparate din legume și fructe, cu condiția ca ingredientele/materiile prime să fie tot din producția proprie, iar manopera să aparţină tot producătorului.
Stabilirea locurilor de vânzare se va face raportat la suprafaţa de teren/anvergura exploataţiei deţinute şi la cantitatea de produse obţinută. Potrivit Primăriei, Serviciul de piețe va stabili o metodologie de calcul a acestor cantități, pentru a elimina posibilitatea celor care dețin suprafețe de câteva sute de metri de teren să poată vinde tone de produse, de toate tipurile, pentru că dețin un certificat de producător eliberat primăria unde se află terenul fără a ține cont de cantitățile și tipurile de produse care pot fi cultivate.
O altă prevedere este cea referitoare la asigurarea datelor privind autenticitatea produselor comercializate. Conform proiectului de regulament, au prioritate la ocuparea locurilor de vânzare cei care vor pune la dispoziţia administraţiei pieţelor datele despre autenticitatea produselor, în vederea informării publicului larg.
Brașovenii pot trimite propuneri de completare sau modificare a proiectului de regulament până în data de 11 martie, pe e-mail-ul registratura@pietepublice.ro sau contact@pietepublice.ro, pe site-ul primăriei, sau la sediul Serviciului Public Administrare Piețe, str. Nicolae Bălcescu nr. 64 (în lateralul Halei Star).
VEZI ȘI:
BRAȘOV. Șeful Serviciului Administrare Piețe din Primărie, DAT AFARĂ! Ce a spus primarul Coliban?!…
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.