BRAȘOV. Două milioane de km cu troleibuzele moderne, mai puțină poluare
Cele 51 de troleibuze marca Solaris, achiziționate de municipalitate cu fonduri nerambursabile, au parcurs până acum un total de peste 2.000.000 de km în oraşul nostru. Cu o lună în urmă și cele 60 de autobuze electrice marca SOR au depășit pragul de 2 milioane de kilometri parcurși în serviciul RATBV.
Introducerea în trafic a troleibuzelor și a autobuzelor electrice noi a însemnat o reducere de aproximativ 3.345 de tone de dioxid de carbon (CO2), 75 de tone de oxizi de azot (NOx), 31 de tone de monoxid de carbon (CO), 10 tone de hidrocarburi și 1,5 tone de particule în suspensie, în special praf (PM 2,5; PM 10 etc.). Oxizii de azot sunt substanțe ce produc iritarea și/sau lezarea căilor respiratorii, favorizează formarea ploilor acide, precum și a fenomenului de smog deasupra orașelor.
„Dragi brașoveni, transportul electric în municipiul nostru bifează o nouă bornă: 2 milioane de kilometri făcute de troleibuzele noi, troleibuzele Solaris, cele 51 troleibuze achiziționate din fonduri europene, 2 milioane de kilometri în transportul public brașovean care în termeni de calitate a aerului se transpun în 3.300 de tone de dioxid de carbon reduse, 1,5 tone de pulberi în suspensie – praful care ne creează atâtea probleme și cu infringementul -și 75 de tone de oxizi de azot”, a declarat primarul Allen Coliban.
În acest moment sunt în circulație toate cele 51 de troleibuze marca Solaris, acest tip de vehicule nepoluante fiind introduse în circulație pe liniile 1, 2, 3, 6, 7, 8, 10, 31, 33. Achiziția acestor troleibuze s-a făcut cu fonduri europene nerambursabile (98% din cheltuielile eligibile). Troleibuzele, model „Solaris Trollino 18“, sunt produse de firma poloneză Solaris Bus & Coach SA și au o lungime de de 18 metri, sunt prevăzute cu sistem de articulație Hubner, controlat electronic. Au o capacitate de 137 de călători, dintre care 40 pe scaune, și sunt dotate cu sistem de informare a pasagerilor cu tracking GPS și anunțarea stației următoare,sistem de numărare automată a pasagerilor (senzori cu infraroșu în ușile de acces și sistem de supraveghere video, 9 camere video amplasate la interiorul și exteriorul vehiculului). Alte dotări ale acestor troleibuze sunt: validatoare carduri contactless (carduri de transport și carduri bancare), prize USB pentru încărcarea telefoanelor și altor dispozitive mobile, wifi, aer condiționat și sistem de încălzire de mare capacitate.
Troleibuzele oferă accesibilitate persoanelor cu handicap locomotor, prin înclinare laterală (spre dreapta) cu o diferență de nivel de 7 centimetri. Viteza maximă a fiecărui troleibuz poate fi de 75 km/h, dar fiecare vehicul are un limitator de viteză ajustabil (ASL) astfel încât să nu depășească viteza de 55 km/h.
Troleibuzele care circulă pe liniile 3, 7, 8, 10, 33 utilizează pe întreg traseul rețeaua de contact, cele de pe liniile 1, 2, 6 și 31 sunt dotate cu un acumulator care oferă o autonomie de minim 5 kilometri, în lipsa contactului cu linia de electricitate, lucru ce le permite să folosească energia din baterii în zonele în care nu există rețeaua electrică necesară.
Pe de altă parte, primarul Braşovului a anunţat că se fac paşi şi în ceea ce priveşte proiectul trenurilor metropolitane. „Nu ne oprim aici. Anul acesta vom avea studiul de oportunitate pentru achiziția de noi mijloace de transport, autobuze și troleibuze, din fonduri nerambursabile. În ceea ce privește transportul metropolitan feroviar, trenurile metropolitane, avem deja studiile care ne permit achiziția de mijloace de transport, de material rulant, și săptămâna aceasta vom semna contractul de finanțare pentru studiul de fezabilitate pentru etapa a doua. Este un studiu de fezabilitate de 15 milioane de lei, din fonduri nerambursabile, care ne va permite să extindem actuala infrastructură feroviară și să o mai modernizăm și să o optimizăm pentru operarea acestor trenuri metropolitane. Brașovul arată din ce în ce mai bine din punctul de vedere al transportului public și vă invit și pe voi să testați acest lucru. Doar așa, pe termen mediu și lung, vom avea o calitate a aerului mai bună și un oraș mai prietenos cu mediul, un oraș mai prietenos și cu cetățenii săi“,
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.