Expres

BRAȘOV. DN73, reabilitare cu probleme. CNAIR acuză deficiențe de management în propria ogradă

  • DN730-vizita1_281821.jpeg
  • DN730-vizita2_281822.jpeg
  • DN730-vizita4_281823.jpeg
  • DN730-vizita3_281824.jpeg
 

Mariana Ioniță, directorul general al CNAIR SA, a fost astăzi în inspecție pe șantierul pentru modernizarea DN73, între Pitești și Brașov.

În acest moment proiectul de modernizare a DN73 este realizat în proporție de aproximativ 50%. Lucrările la tronsonul Pitești – Câmpulung sunt aproape finalizate și se estimează receptionarea acestora în perioada imediat următoare.  

Un alt tronson foarte important la care lucrările sunt în desfășurare este cel dintre Brașov și Bran. CNAIR și constructorul poartă discuții pentru găsirea soluțiilor optime, astfel încât lucrările de modernizare ale acestui tronson să se finalizeze în acest an. „Am constatat deficiențe mari de management ale echipei de implementare a proiectului din CNAIR în derularea acestui contract semnat în anul 2011. Persoanele responsabile cu execuția s-au schimbat în permanență fără să existe o abordare unitară a modului de urmărire a lucrărilor. Contractele derulate de companie trebuie urmărite îndeaproape, pe șantier, nu din birouri cum s-a întâmplat până acum. Fiind un contract semnat acum mai bine de 9 ani, este evident că între timp s-au schimbat legislația, normele și normativele de proiectare, tehnologiile de execuție, toate acestea având implicații în creșterea costurilor pentru finalizarea lucrărilor. Acum purtăm discuții pentru eliminarea blocajelor existente și pentru a vedea în ce măsură acest contract mai poate continua în această formulă”, a declarat directorul general al CNAIR, Mariana Ioniță.

Dacă porțiunea dintre Brașov și Bran ar putea fi gata anul acesta, la Bran și Moeciu se lucrează la rețelele de canalizare, printr-un proiect amplu.

Contractul fusese rupt de ministrul Cuc pe șantier

Proiectul de reabilitare a DN 73 Braşov – Piteşti (partea din județul nostru), s-a derulat cu mari sincope, iar în luna mai 2019 ministrul Transporturilor de atunci, Răzvan Cuc (PSD), era hotărât să rezilieze contractul cu constructorul spaniol Azvi, contractul fiind chiar rupt la propriu, demonstrativ, pe șantier. Asta a determinat o activitate febrilă pe șantier, iar Cuc s-a răzgândit. În vara anului trecut, în urma unei şedinţe convocate de regretatul director al DRDP Braşov, Horia Stancu, constructorul s-a angajat că va creşte ritmul lucrărilor, de cealaltă parte, drumarii dând asigurări că îl vor sprijini la înlăturarea problemelor birocratice pentru buna desfăşurare a proiectului. De atunci, lucrările au fost monitorizate permanent, astfel încât noile grafice de lucru să fie respectate şi să nu mai apară tergiversări nejustificate.

 

Citiți și:

BRAȘOV. Șantierul de pe DN73 a fost redeschis. Se lucrează și duminica (GALERIE FOTO)

Veste proastă despre DN 73. O nouă amânare a termenului de finalizare


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button