Expres

BRAŞOV. Dispută pe tema siguranţei rutiere de pe DN1 Ghimbav-Codlea

  • DSC_0767_255981.JPG
  • DSC_0760_255982.JPG
  • Ghimbav_2881_255983.jpg
  • Ghimbav_2821_255984.jpg
  • Ghimbav_2829_255986.jpg
  • Ghimbav_2834_255987.jpg
  • Ghimbav_2840_255988.jpg
  • Ghimbav_2846_255989.jpg
  • Ghimbav_2856_255990.jpg
 

Elementele de siguranţă de pe DN 1 au devenit subiect de dispută între USR Braşov şi Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri (DRDP) Braşov. 
USR Braşov a reclamat vineri, printr-un comunicat de presă, faptul pe segmentul Ghimbav-Codlea al DN 1 nu s-au instalat panouri de beton pe mijlocul drumului, dar şi alte aspecte ce ţin de starea drumurilor. La puţin timp a venit şi replica din partea reprezentanţilor DRDP Braşov. 

USR Braşov a anunţat că în luna iulie membrii USR din Codlea şi Ghimbav au adresat solicitări către DRDP, în vederea montării de urgenţă a separatoarelor de beton între sensuri pe DN1, între localităţile Ghimbav şi Codlea. Solicitările au fost făcute în contextul în care, la jumătatea lunii iulie, autorităţile au montat o serie de stâlpişori lamelari şi separatoare de plastic, însă acestea au dispărut fără urmă în câteva zile, fără se afle cine le-a laut, dovedindu-se o măsură inutilă şi o cheltuială de prisos pentru acel sector de drum. „Ineficienţa separatoarelor din plastic a fost deja confirmată încă de anul trecut când, la presiunea colegilor din USR Codlea şi a locuitorilor din zonă, DRDP Braşov a montat separatoare din plastic în zona Dealul Câinelui, un loc periculos pentru participanţii la trafic. Fiind rapid distruse, le-au înlocuit la câteva luni cu separatoare de beton, aceasta fiind soluţia cea mai durabilă. Solicităm DRDP să nu mai repete acel scenariu şi să reducă costurile de îmbunătăţire a infrastructurii rutiere”, a declarat Ovidiu Paraschivescu, de la USR Codlea. Totodată, reprezentanţii partidului au precizat că au solicitat direcţiei să comunice stocurile existente de separatoare, dar şi când se vor monta acestea, dar nu a fost primit nici un răspuns, aşa că au depus o plângere administrativă.
În acelaşi timp, USR Braşov a anunţat că membrii din Ghimbav au sesizat Inspectoratul de Poliţie Judeţean Braşov cu privire la faptul că, pe sectorul DN1 din localitate, nu se circulă în condiţii de siguranţă din cauza gropilor din carosabil, sunt deficienţe pe linie de sistematizare, nu este respectată viteza legală şi nivelul zgomotului se situează peste limitele legale. „În urma sesizării depuse către IPJ, ni s-a comunicat că, în decursul anului 2018, au fost efectuate verificări, iar DRDP a fost informat de mai multe ori asupra deficienţelor constatate, în vederea remedierii acestora în cel mai scurt timp. Mai mult decât atât, DRDP a fost amendat cu sumele de 3.045 lei şi 14.500 lei, pentru denivelări accentuate ale părţii carosabile şi deteriorarea semnalizării rutiere. Vom ţine sub observaţie modul în care administratorul drumului înţelege să-şi îndeplinească obligaţiile faţă de cetăţeni”, a anunţat Mircea Toiu, coordonator proiecte USR la Ghimbav.

Stâlpişorii au rezistat o săptămână

În comunicatul de presă al DRDP, reprezentanţii direcţiei au anunţat că la nivel naţional este în derulare un program de eliminare a „punctelor negre” (zone în care se întâmpla frecvent accidente). În cazul Secţiei Drumuri Naţionale (SDN) Braşov s-a hotărât montarea de parapet de siguranţă tip New Jersey din beton pe DN 11 (între intersecţia cu ocolitoarea Braşovului şi localitatea Hărman), pe Varianta Ocolitoare a Municipiului Braşov între km 0+600 şi km 2+300, pe DN 1 (în zona Dealul Câinelui, la ieşirea din Codlea spre Făgăraş). De altfel, DRDP a transmis şi răspunsul pe care l-a oferit reprezentanţilor USR, anunţând că „în cadrul acestui program naţional a apărut şi solicitarea de a se monta parapet din beton şi pe DN1, tot tronsonul dintre localităţile Ghimbav şi Codlea. Pentru evitarea producerii unor evenimente rutiere cu urmări grave şi foarte grave, în avans faţă de montarea de parapet din beton pe DN1 în dreptul intersecţiei cu drumul pietruit care duce la balastiera de pe râului Bârsa (între cele două localităţi – n.r.), conducerea SDN Braşov, împreună cu Serviciului Poliţiei Rutiere din cadrul IPJ Braşov, a decis montarea parapetului din material plastic în zona în care utilizatorii balastierei efectuau (ilegal) viraj la stânga din DN 1 şi spre DN 1”. În acest sens fost montaţi 55 stâlpişori de dirijare cu talpă şi a 12 bucăţi de parapet din material plastic tip New Jersey. Costul acestor lucrări s-a ridicat la 2.004 lei, fără TVA (1.644 lei pentru parapete şi 360 lei pentru stâlpişori). Aceste elemente de siguranţă au fost montate în 13 iulie, iar în 19 iulie a fost descoperită distrugerea lor. „Şeful de district se deplasează la Poliţia Municipiului Codlea şi împreuna cu angajaţii Serviciului Rutier descoperă că în perioada scursă de la montarea elementelor de siguranţă rutieră şi până la descoperirea distrugerii lor nu a fost înregistrat în zonă nici un accident rutier, astfel încât se considera distrugere cu autor necunoscut”.

Licitaţia pentru separatoarele de beton, blocată de contestaţii

În ceea ce priveşte separatoarele de beton, reprezentanţii DRDP au precizat că la nivelul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) este în derulare o licitaţie. „La nivelul judeţului Braşov DRDP Braşov urmează să monteze separatoare de sens din beton pe DN1 pe o lungime totală de 8.512 m (incluzând tronsonul Ghimbav – Codlea şi toate zonele cu 3 sau 4 benzi) respectiv pe DN13 pe o lungime totala de 7548 ml (toate zonele cu 3 sau 4 benzi). Toate aceste proiecte fac obiectul procedurii de achiziţie de care v-am amintit mai sus”.
Pe de altă parte, DRDP Braşov a amintit că sunt mari probleme cu licitaţiile: „Vă putem preciza însă că aceste tronsoane au fost introduse în noul acord cadru care priveşte «Achiziţia, transportul şi montajul/realizarea parapetelor din beton, Lot 1-6» care a fost lansat de CNAIR prin Sistemul Electronic de Achiziţii Publice în data de 22 decembrie 2017. După un lung şir de contestaţii şi cereri de clarificări din partea firmelor interesate, în acest moment atribuirea acestui contract se afla în deliberare la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor. Termenele de finalizare a procedurii pot varia între 2 săptămâni, în cazul în care contestaţia va fi respinsă, sau 2 luni, în cazul în care contestaţia va fi admisă. Chiar şi după aceste termene, părţile interesate pot apela la justiţie pentru clarificarea nemulţumirilor, ceea ce poate prelungi atribuirea contractului cu câteva luni poate chiar şi un an”.
Despre reclamaţia administrativă, reprezentanţii DRDP Braşov au precizat că aceasta soluţionarea acesteia este în curs. În ceea ce priveşte starea drumului din Ghimbav, drumarii braşoveni susţin că acesta a fost reparat în primăvară, iar „deficienţe mai sunt la capacele de canalizare repararea lor însă intra în sarcina proprietarilor de reţele”.


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button
Creare Site Web Optimizare SEO Creare Site Prezentare