Expres

BRAȘOV. „Cunoaște-i, nu discrimina!”, o campanie pentru reducerea stigmatizării consumatorilor de droguri. GALERIE FOTO

  • campanienatidrog3.jpg
  • campanieantidrog.jpg
  • campanieantidrog2.jpg
 
„Drogatule”, „dependentule”, „fumatule”, „prăjitule” sunt cuvinte auzite frecvent de către consumatorii de droguri. Stigmatizarea și ideile preconcepute cu privire la aceștia alimentează discriminarea și excluderea socială, aducându-i către marginea societății.   
 
Problema creşterii numărului de consumatori de droguri la nivelul judeţului Braşov şi necesitatea derulării permanente a unor campanii de prevenţie au fost discutate vineri, cu ocazia popularizării campaniei naţionale de informare şi sensibilizare „Cunoaşte-i, nu discrimina”, demarate de Agenția Națională Antidrog (ANA) prin Centrul Regional de Prevenire, Evaluare şi Consiliere Antidrog (CRPECA) Braşov, în cadrul unui eveniment găzduit de Instituţia Prefectului.
 
Coordonatorul CRPECA Braşov, Anda Samson, a arătat că această acțiune, care se desfăşoară în perioada 15 martie – 15 septembrie, cu un buget alocat în valoare de 104.750,00 lei (sumă prevăzută în Programul naţional de prevenire și asistență medicală, psihologică şi socială a consumatorilor de droguri 2015-2018) are ca obiectiv diminuarea stigmatizării şi marginalizării sociale a consumatorilor de droguri, scopul final fiind reintegrarea acestora în societate.
 
Prefectul Marian Rasaliu a subliniat că astfel de campanii se desfăşoară în permanenţă la nivelul judeţului, arătând că structurile din teritoriu ale MAI sunt asociaţi permanenţi, atât în ce priveşte combaterea, cât şi prevenţia privind consumul de droguri: „Salut campania de prevenire „Cunoaşte-i, nu stigmatiza!” inițiată de ANA pentru diminuarea stigmatizării şi marginalizării sociale a consumatorilor de droguri. Chiar dacă nu putem vorbi despre consumul de droguri ca despre un fenomen în Braşov, este nevoie în permanenţă de astfel de acţiuni la nivelul judeţului nostru, în colaborare cu structurile MAI, pentru a interveni aplicat la nevoie”.
 
Viceprimarul municipiului reşedinţă, Mihai Costel, a arătat, la rândul său, că această campanie e binevenită şi este important ca, prin intermediul acesteia, comunitatea braşoveană să fie conştientizată că, „atunci când întâlnim o persoană aflată într-o situaţie de risc”, aşa cum este consumatorul de droguri, „să nu o stigmatizăm, pentru că o vulnerabilizăm şi mai mult”.
 
Vicepreşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Braşov, Adrian Gabor, a menţionat că, potrivit datelor statistice, la Braşov, a crescut în ultima perioadă consumul de droguri, deşi „am reuşit să scăpăm de magazinele de etnobotanice” cu sprijinul Poliţiei municipiului. El a spus că este necesară o colaborare cu Inspectoratul Şcolar Judeţean în sensul derulării unor activităţi preventive în unităţile de învăţământ, subliniind că „fenomenul s-a extins la nivelul liceelor”. 
 
Totodată, el a arătat că autoritatea judeţeană are în intenţie înfiinţarea unor centre unde consumatorii care au trecut deja prin terapie, să fie monitorizaţi, finanţarea acestora urmând să fie asigurată din fonduri europene, prin Programul Operaţional Regional. 
 
La eveniment au mai participat și reprezentanţi ai structurilor MAI din judeţ, ai Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă şi ai Penitenciarului Codlea.
 
La baza campaniei „Cunoaște-i, nu stigmatiza” se află un studiu calitativ efectuat de ANA, studiu la care au participat reprezentanți ai autorităţilor publice,  ai angajatorilor, ai serviciilor de sănătate publice și private alături de medici, asistenţi sociali, jurişti şi reprezentanţi ai consumatorilor de droguri. 

Rezultatele studiului arată că percepția actuală a societății asupra consumatorilor de droguri este una bazată pe discriminare și stigmatizare. Ca și generalizare, consumatorii sunt considerați infractori, mincinoși, șomeri, neplătitori de taxe, o irosire a banilor publici, având în vedere asigurarea medicației de substituție, cât și a programelor de reducere a riscurilor asociate consumului de droguri, sunt focare de infecție cu diverse virusuri, precum HVC, HBV, HIV, și că își merită soarta prin prisma alegerii făcute și nu merită să fie tratați, ajutați, angajați,  potrivit ANA. 

Potrivit sursei citate, de cele mai multe ori, zvonul că un angajat este consumator sau fost consumator, atrage după sine o atitudine ostilă din partea unui angajator, atitudine repetată frecvent, tradusă prin remarci defăimătoare, care poate fi exacerbată până la excluderea respectivului de la locul de muncă.

Tot studiile ANA arată că cei mai mulți consumatori de droguri sunt absolvenți de studii gimnaziale (29,7%), urmați de absolvenți de liceu (23,8%). Heroina este drogul cel mai folosit (în peste 90% din cazuri), iar în 44% din cazuri există un debut în consum injectabil de droguri în intervalul de vârstă 15-19 ani.  


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button