BRAȘOV. Cum sunt păcăliți clienții eMag
Mai mulți parteneri au acuzat retailerul eMag de abuz de poziție dominantă. Conform capital.ro, aceștia au precizat că au fost forțați să crească prețul produselor pe care le vând pe site-ul eMag chiar de către retailer.
Conform aceleiași surse, în aceste condiții, fără să știe, clienții plătesc un preț mai mare decât ar trebui.
Concret, până acum, partenerii plăteau un comision pentru a putea vinde produsele pe site-ul eMag. Mai apoi, aceștia erau obligați să aibă un contract cu o firmă de curierat agreată de eMag și postau pe site costul transportului. Capital.ro a anunțat că de acum eMag a decis să solicite de la parteneri și un comision din prețul transportului, iar în aceste condiții selleri vor fi obligați să mărească prețurile.
Astfel, mai mulți parteneri au declarat pentru capital.ro că vor apela la Consiliul Concurenței. Fiind obligați să mărească prețurile nu vor mai face față, pentru că vor avea concurență chiar pe eMag, care își va permite să vândă mai ieftin.
„Începând cu 2011, eMAG a deschis propria platfoma către alți comercianți dornici să o folosească, în acest moment existând peste 19.000 de selleri activi în platformă. În toată această perioadă eMAG a pus la dispoziția sellerilor tot know how-ul acumulat în ecommerce creând o multitudine de servicii menite sa îi ajute pe selleri sa își crească business-ul.
După 9 ani, 60% dintre produsele achiziționate de clienți pe platforma eMAG sunt de la selleri.
În viitor, având în vedere obiectivul de a oferi clienților noștri cea mai mare gamă de produse, eMAG are tot interesul sa îi ajute în continuare pe selleri să își dezvolte business-ul pe platformă.
Din dorința de la oferi clienților săi cele mai bune servicii de livrare, sellerii au fost integrați prin platforma de Marketplace cu cei mai buni patru curieri din piață din punct de vedere al calității serviciilor.
eMAG respectă legislația în vigoare precum și reglementările Platform to Business ce vor intra în vigoare în luna iulie a acestui an. Toate regulile platformei sunt transparente, iar modificările sunt comunicate și explicate sellerilor cu cel puțin 14 zile înainte de implementare. eMAG nu poate impune sellerilor un nivel al prețurilor sau al taxelor de transport, poate asigura un mediu concurențial corect și transparent.
Modelul Marketplace este construit exclusiv pe bază de comision, fără alte taxe: chirii, taxe de raft, de listare, afișare etc. Comisionul acoperă investițiile majore făcute de eMAG în servicii pentru clienți, servicii pentru selleri, creșterea traficului și a brandului eMAG. Nivelul comisioanelor este sub al celor practicat de alte platforme mari concurente.
Timp de 9 ani eMAG a exceptat sellerii de la această taxă, deși perceperea unui comision pe întreaga valoare a comenzii este o practică uzuală folosită și de alte marketplace-uri, la nivel internațional, și aliniată legislației actuale de la nivel local și european.
Prin dezvoltarea sellerilor, clienții vor avea de câștigat: gamă mai mare, prețuri mai bune, servicii îmbunătățite. Astfel, eMAG va investi în ajutorul acordat sellerilor pentru dezvoltarea națională și internațională.
Livrarea în showroom este gratuită pentru toate comenzile plasate direct în showroom, precum şi pentru comenzile plasate online sau prin call center a căror valoare depăşeşte 1500 de lei şi care sunt achitate în momentul plasării comenzii. În cazul plăţilor la livrare / ridicare din showroom, se va aplica o taxă de procesare plată la livrare în valoare de 5 lei.
Livrarea în easybox este gratuită pentru comenzile de minimum 1.500 de lei; costul de livrare pentru cele cu valori sub 1.500 de lei este de 5 lei pentru produsele vândute de eMAG”, a fost poziția companiei eMag la solicitarea capital.ro.
FOTO: www.sasnet.eu
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.