Expres

BRAȘOV. Cozi umilitoare, pentru a nu se plăti călătoriile… morților

 

Pentru a treia oară numai în ultimul an, în ședința Comitetului Consultativ pe problemele persoanelor vârstnice de la Prefectură s-a discutat despre modalitatea umilitoare în care foştii deţinuţi politic pot obține abonamentele gratuite pe RAT, pe lanțul birocrației în care este și Casa de Pensii. Beneficiarii reclamă faptul că, la fiecare trei luni, fie caniculă, fie ploaie, fie ger, stau la coadă la sediul Regiei de Transport să-şi ridice abonamentele (de fapt, acum, să li se reîncarce cardurile).

Cu ani în urmă, abonamentele se completau nominal şi cu datele de identificare ale fiecărui beneficiar de către angajaţii RAT şi se distribuiau pe un an întreg. Erau ridicate apoi de reprezentanţii Asociaţiei Foştilor Deţinuţi Politic din România (AFDPR), de unde puteau fi luate oricând de către cei îndreptăţiţi. De patru ani, situaţia s-a schimbat. Acum oamenii sunt nevoiţi să stea trimestrial la cozi, lucru pe care reprezentanţii Asociaţiei Foştilor Deţinuţi Politic l-au mai reclamat în cadrul şedinţelor de Comitet Consultativ pe problemele persoanelor vârstnice, de la Prefectură. Ei spun că evidenţele computerizate i-ar putea scuti pe seniori de a la mai duce aceleaşi acte mereu, acestea putând fi accesate cu un simplu click. „Casa de Pensii este aceea care află prima când ai murit şi dacă ţi-a dat legitimaţia RAT-ul pe un an, Casa de Pensii vine – «pardon, a murit în februarie, îţi plătesc doar pentru două luni», foarte uşor se poate face regularizare trimestrial sau la sfârşit de an şi nicidecum să-i duci pe ai mei să stea cu picioarele în zăpadă la poarta RAT-ului sau pe ploaie ori în caniculă”, a reiterat Octav Bjoza, preşedintele AFDPR.

Casa de Pensii propune decontarea numărului de călătorii

Cei de la Casa de Pensii Braşov susţin că au încercat să găsească o formulă pentru ca situaţia să nu se repete trimestrial. „Noi, Casa de Pensii, suntem cei care plătim aceste călătorii şi le plătim în baza unui protocol. Protocolul acesta, în mod normal, având în vedere că RAT Braşov este o societate care s-a modernizat şi în momentul de faţă sistemul lor de contorizare este modern, ar putea să solicite ca noi să decontăm numărul de călătorii. Noi am propus un asemenea contract în care să plătim numărul de călătorii făcut de beneficiarii legilor speciale, dar RAT Braşov a refuzat, pe motiv că sistemul n-ar funcţiona. Drept pentru care am făcut un compromis şi am mers pe vechea formă de protocol transmisă de Casa Naţională. Prevede că persoana trebuie să se prezinte o dată la 3 luni la RAT. Dar RAT nu mai dă abonamente, dă, de fapt, nişte carduri care ar putea fi încărcate simplu, dacă ar accepta o nouă variantă de protocol – aceea în care Casa de Pensii să deconteze numărul călătoriilor în total, în baza unei baze de date comune pe care am constitui-o şi în care pensionarul n-am mai trebui să se prezinte la Casa de Pensii sau la RAT. Să încarce automat şi s-ar face doar schimb de baze de date”, a afirmat Ioan Pamparău, director executiv adjunct Casa de Pensii Braşov.

Asta e legea, asta e convenția

Reprezentanţii RAT invocă prevederi legale, valabile la nivel național, dar şi o convenţie cu CJP prin care vârstnicii sunt chemaţi trimestrial pentru reîncărcarea abonamentelor. „De mai mulţi ani de zile, fosta Regie Autonomă de Transport, actuala RATBV SA, eliberează bilete sau carduri de transport gratuite, după prezentarea unor documente justificative, documente care ajung ulterior la Casa Judeţeană de Pensii, acesta fiind efectul expres al legii. La ora actuală există o convenţie între RATBV SA şi Casa de Pensii Braşov, prin care încărcarea acestor carduri de călătorie şi predarea documentelor justificative se face trimestrial. Încărcarea cardurilor şi predarea documentelor personale, precum şi semnarea de primire, se face, potrivit legii, personal”, a explicat Silviu Ştefan, purtătorul de cuvânt al RATBV SA.
Cât priveşte schimbarea modului de decontare a abonamentelor sau a călătoriilor, reprezentanţii Regiei Autonome de Transport susţin că aşa a fost stabilit prin convenţie. „În măsura în care se doreşte modificarea acestei convenţii, nu putem decât să adresăm o invitaţie celor care doresc a lua parte la discuţii în vederea găsirii soluţiilor optime. RATBV SA nu a primit o asemenea solicitare, cel puțin eu nu am cunoştinţă eu de așa ceva”, a mai precizat Silviu Ştefan.

Seniorii s-au plâns şi că aparatele de imprimat biletele (validatoarele) nu funcţionează mereu. Reprezentanţii RAT susțin că au existat astfel de probleme din cauza condiţiilor meteo, dar regula este că, dacă validatorul nu funcţionează, maşina nu pleacă pe traseu până nu este reparat. Oricum, vor fi făcute noi verificări, iar cei care observă astfel de probleme, sunt rugaţi să le semnaleze la numărul 0368.800.600 sau la adresa de email: comunicare@ratbv.ro.


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button