BRAȘOV. Consolidarea drumului spre Poiană are șase ofertanți
Șase ofertanți sunt pentru consolidarea drumului spre Poiana Brașov, unde o porțiune de 15 metri din zidul de sprijin s-a prăbușit acum două luni. Câștigătorul va avea la dispoziție maximum cinci luni să realizeze toate studiile și expertizele și să execute lucrările de consolidare.
Săptămâna trecută a fost data-limită pentru depunerea ofertelor în cadrul procedurii achiziție pentru executarea de servicii și lucrări de expertiză tehnică, studiu geotehnic, studiu topografic, servicii și lucrări de urgență de punere în siguranță și întocmire proiect tehnic, executare servicii și lucrări de consolidare și refacere a sistemului rutier, pe sectorul de drum DN 1E km 6+500 (Drumul Poienii). Aceste lucrări sunt necesare după ce, în 5 iunie, o porțiune de 15 metri din zidul de sprijin al drumului spre Poiana Brașov s-a surpat.
Până la data-limită au fost depuse șase oferte, patru ale unor ofertanți unici: Strabag, cu patru subcontractanți; Geosond, cu doi subcontractanți; RS Activ, cu un subcontractant, și Holtex Grup Invest SRL. Pe lângă cele patru companii, au depus oferte și două asocieri de firme: Prompt VSP (lider), în asociere cu SC Zenit Proiect & Consult SRL, și Fiximo (lider), în asociere cu Globconsult International.
Zilele acestea se verifică Documentele Unice de Achiziție Europene și garanțiile de participare, după care se va trece la evaluarea tehnică a ofertelor.
După prăbușirea zidului de sprijin, s-a constatat, în urma evaluării făcute la fața locului, că o parte din corpul drumului prezintă pericol de surpare/alunecare, din cauza prăbușirii zidului de sprijin pe o lungime de aproximativ 15 metri, cu tot cu parapetul de protecție, impunându-se efectuarea unor lucrări de consolidare. Prăbușirea structurii și a fundației a antrenat lisa și parapetul, producând și fisurarea grinzii de parapet. În același timp, neetanșeitatea șanțului din amonte a favorizat infiltrațiile în corpul rambleului drumului. Totodată, s-a constatat și colmatarea camerei de cădere a podețului (aval) și subspălarea fundațiilor. Toate acestea conduc la afectarea circulației pe drum, iar pierderea stabilității poate conduce la afectarea totală a secțiunii de drum și, în final, chiar la închiderea acestuia.
Lucrările necesare pentru remedierea situației actuale, conform caietului de sarcini, sunt: expertiză tehnică, studiu geotehnic, studiu topografic și lucrări de urgență de punere în siguranță; întocmire proiect tehnic; execuție lucrări de consolidare și refacere a sistemului rutier, pe sectorul de drum DN 1E Km 6+500; înlocuirea structurii existente și refacerea/ repararea podețului existent; refacerea etanșeității și drenului de fund, cu șanț nou, cu descărcare în camera de cădere a podețului; drenuri de adâncime; amenajarea în amonte a torentului și a camerei de cădere a podețului; refacerea structurii rutiere, după înlocuirea structurii de sprijin, prin intermediul piloților forați cu diametru mare, dispuși axial.
Durata maximă pentru realizarea studiilor și executarea lucrărilor este de cinci luni de la data ordinului de începere a lucrărilor. Valoarea estimată a lucrărilor este de 6.571.428.57 lei + TVA, modalitatea de atribuire fiind prețul cel mai mic.
În urma evenimentului din 5 iunie, în zona respectivă se circulă alternativ, pe o singură bandă. De asemenea, pe tronsonul cu probleme nu au acces vehiculele cu masa mai mare de 3,5 tone, cu excepția mijloacelor de transport în comun ale RATBV. Vehiculele cu tonaj mai mare de 3,5 tone, inclusiv autocarele, pot urca până la Belvedere, iar din Poiană pot coborî până în Poiana de Jos (având în vedere că dincolo de acele zone nu se mai poate întoarce). Pentru acces în Poiană poate fi utilizat drumul Râșnov – Poiana Brașov.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.