Expres

BRAŞOV. Consiliul Judeţean a aprobat, nu fără circ, asocierea pentru aeroport

  • sedintaCJ27mai3_213064.JPG
 

Plenul Consiliului Judeţean Braşov, întrunit astăzi în ultima sa şedinţă din mandatul 2012 – 2016, a aprobat, nu fără discuţii, asocierea cu municipiul Braşov şi oraşul Ghimbav în vederea finalizării investiţiei de la aeroport. O hotărâre similară a fost aprobată joi şi în ultima şedinţă a Consiliului Local Braşov. O astfel de decizie de asociere exista, atât la CJ, cât şi la CL Braşov încă din luna februarie, dar ea nu făcea referire şi la implicarea oraşului Ghimbav, al cărui consiliu urmează să-şi dea girul. În plus față de hotărârea dată de CJ Brașov pe această temă în luna februarie, actualul proiect prevede că Primăria Brașov va deține ponderea majoritară, în funcție de cuantumul aportului în asociere constatat de unitățile de implementare de la nivelul celor două instituții. Potrivit acestor documente, Primăria Braşov ar urma să fie majoritară la aeroport. Termenul „majoritar” nu a fost pe placul consilierului judeţean Ionel Fliundra (PNL), care este din Ghimbav, acesta solicitând excluderea termenului din cuprinsul textului HCJ care prevede asocierea dintre Consiliul Județean Brașov, Primăria municipiului Brașov şi Primăria Ghimbav, în vederea încheierii unui parteneriat pentru finalizarea investiției „Aeroportul Internațional Brașov – Ghimbav”.  „Argumentele pentru care Primăria ar trebui să dețină o pondere majoritară sunt multiple. Forul județean a realizat deja investiții la acest obiectiv în valoare de aproximativ 25 de milioane de euro și este asociat cu Primăria Ghimbav, care a contribuit la rândul ei cu o sumă la realizarea pistei. Administrația județeană are un grad de îndatorare aproape la limită și nu mai poate accesa alte credite, în condițiile în care, potrivit studiului de fezabilitate actualizat și devizului general, mai sunt necesare aproximativ 42 de milioane de euro (35 de milioane de euro, fără TVA) pentru finalizarea investiției. În plus, după darea în folosință a obiectivului, instituțiile implicate în asociere vor trebui să plătească subvenții, deoarece aeroportul nu se va putea autofinanța, iar Primăria Brașov poate accesa credite în acest sens. Un alt argument pentru asocierea cu pondere majoritară a Primăriei este faptul că pentru prima dată într-un document strategic, respectiv în Planul de Mobilitate Urbană, este menționat aeroportul Brașov – Ghimbav”, a susținut Marian Câju, vicepreședinta cu atribuţii de preşedinte al CJ.

Lui Fliundra i s-a alăturat Adrian Maxim (PNL), care a solicitat ca acest lucru să fie bătut în cuie abia după ce se va stabili aportul de capital al fiecărei părți, lucru susținut și de Carol Ambrus (UDMR), care a reamintit că și municipiul Sfântu Gheorghe și Consiliul Județean Covasna vor să investească.

Autorităţile covăsnene investesc cu o condiţie

În cadrul unei conferinţe de presă pe care a susţinut-o, alaltăieri, în judeţul Covasna, primarul din Sfântu Gheorghe a precizat că atât Consiliul Local Sfântu Gheorghe, cât şi Consiliul Judeţean Covasna sunt dispuse să contribuie cu până la 3 milioane de euro, fiecare, pentru crearea Aeroportului Internaţional Braşov-Ghimbav (informaţie furnizată şi de primarul Braşovului, George Scripcaru, în aceeaşi zi, în cadrul şedinţei ordinare a Consiliului Local, după ce discuţia a fost deschisă de consilierul local Ladislau Szente).

Potrivit edilului din Sfântu Gheorghe, există, totuşi, o condiţie: „Atât Consiliul Local Sfântu Gheorghe, cât și Consiliul Județean Covasna propun ca în următorii trei ani să contribuie cu câte maxim 3 milioane de euro. Condiţia noastră este ca această sumă să fie folosită exclusiv pentru și când se finalizează proiectul. Noi nu băgăm bani în investiții intermediare, ci doar dacă prin aceste sume, care vor fi date de cele două autorități din județul Covasna, chiar se finalizează aeroportul. (…)  Luni vom avea o discuție la Brașov unde sperăm că aceste decizii vor da un avânt acestui proiect și în maxim trei ani acest aeroport să fie finalizat și să intre în circuitul național și european”.

Pe pistă aterizează deja avioane!

În aceeaşi şedinţă de plen CJ, social-democratul Paul Enache a adus alte chestiuni în discuţie, întrebând retoric cine se ocupă de paza aeroportului – de fapt a pistei, el susţinând că a fost în zonă şi a văzut un avion care a aterizat. „Nu știu cine i-a dat aprobare, cine era, ce făcea. Poate era un avion cu imigranți! De asemenea, în incinta aeroportului circulă basculante care cară piatră ca pe moșia lor”, a afirmat Enache, spre amuzamentul colegilor. Replica a venit de la Aurelian Danu (PNL): „E de la voi, Mihai Sturzu! (nota red.- braşovean, deputat fost PSD, devenit din decembrie 2015 independent, care are şi brevet de pilot)”.

Totuşi, în horă a intrat şi fostul vicepreşedinte al CJ, Claudiu Coman (PNL), care i-a solicitat colegei de partid, Mariana Câju, ca până la finalul mandatului, să se ocupe de dispariția a 150 de metri de gard din împrejmuirea Aeroportului. „De luna viitoare, de pază se va ocupa Direcţia de Pază şi Ordine a Consiliului Judeţean”, a menţionat Câju.

„Terenurile există!”

În privința reglementării problemei terenului de la aeroport, Mariana Câju a reamintit că propunerea legislativă care include modificarea textului și anexei Legii 297/2015 a fost realizată de specialiștii CJ și transmisă parlamentarilor de Brașov, astfel încât ea să fie aprobată în regim de urgență. „Am avut numeroase întâlniri și discuții, inclusiv la Ministerul Dezvoltării și la Oficiul Național de Cadastru, pentru a ajunge la forma finală a anexei care cuprinde suprafețele de teren aferente aeroportului. Din documentele pe care le-am pus la dispoziția tuturor reiese foarte clar faptul că 70,32 hectare din cele 199,7 hectare care au fost preluate în 2007 de Consiliul Județean Brașov de la Institutul Cartofului, au trecut în anul 2009 în domeniul public al Județului Brașov și sunt intabulate în Cartea Funciară. Așadar ele există, sunt în domeniul public și în proprietatea Județului Brașov”, a ținut să sublinieze vicepreședintele CJ, în replică la unele declarații care puneau sub semnul întrebării suprafața de teren aferentă aeroportului.


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button