BRAȘOV. Comisariatele de Protecția Consumatorilor au rămas „offline”
Dacă locuiţi într-unul dintre judeţele Braşov, Sibiu, Mureş, Alba, Harghita sau Covasna și vreți să reclamați ceva la Protecția Consumatorului – alimente stricate, aparate defecte, servicii proaste – trebuie să vă duceţi personal la sediul Comisariatului Județean de Protecția Consumatorului, respectiv la cel al Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorilor (CRPC) Centru care are sediul la Brașov. Instituţia nu poate fi contactată nici la telefon, nici prin email. Cum telefoanele nu funcţionează, orice apel este întâmpinat de un mesaj automat: „Momentan, accesul către acest număr este limitat” sau „Contul persoanei apelate este momentan suspendat”. Comisariatul regional ar avea nevoie de 40.000 de lei pe lună pentru a funcţiona, dar şeful instituţiei, Sorin Claudiu Susanu, spune că de trei luni nu a mai primit bani. Aşa că nu a putut plăti facturile la furnizorii de servicii și de o săptămână comisarii nu mai au acces la telefon fix, mobil sau la Internet. În curând, va rămâne şi fără energie electrică, dar sunt somații și de la companiile de gaz și apă. „Gazul nu ar fi o mare problemă în acest moment, însă dacă rămânem şi fără curent electric, pierdem total contactul cu oricine. Nici nu putem merge, ca autoritate de control, să ne rugăm să fim păsuiţi, pentru că apoi situaţia s-ar putea inversa şi să ajungem noi să fim rugaţi acelaşi lucru, dacă găsim nereguli”. Doar salariile sunt plătite la zi, cei peste 70 de inspectori angajaţi ai Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorilor de pe raza celor șase județe primindu-și banii direct de la București.
„Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor este coordonator secundar de credite, iar noi, ca instituţie regională, coordonator terţiar. Am făcut numeroase adrese către preşedintele Autorității (brașoveanul Marius Dunca – nota red.) şi către Serviciul Financiar central, însă nu am primit nici un răspuns scris, deci nu ştim de ce ne aflăm în această situaţie. Este foarte dificil din două motive: nu ştim ce reclamaţii am primit în ultima vreme prin e-mail, foarte mulţi cetăţeni alegând să ni se adreseze în acest mod, iar atunci când vor intra banii, vom avea un flux uriaş de reclamaţii, pe care nu vom reuşi să le soluţionăm în termenul de 30 de zile”, a explicat şeful CRPC Regiunea Centru, Sorin Susanu. „Comunicăm aşa cum putem, în aceste momente, cu instituţii precum Direcţia Sanitar Veterinară sau Direcţia de Sănătate Publică, alături de care facem parte din comisia mixtă de control”, a mai spus Susanu, precizând că obişnuia să facă zilnic teleconferinţe cu reprezentanţii din teritoriu ai Comisariatului, iar acum se vede pus în faţa unor situaţii prin care află din presă nereguli găsite la Sibiu sau Mureş.
Preşedintele ANPC, Marius Alexandru Dunca, pare suprins de situaţie. Are dovezi că a trimis centrului regional, în luna iunie, 70.000 de lei, destul pentru a achita utilităţile aferente facturilor din luna mai. „ Acum aşteptăm facturile pe luna iunie. Nu înţelegem de unde ideea că ar fi întârzieri de trei luni. Eu am trimis Corpul de Control, care este de astăzi (nota red- ieri) la CRPC Braşov să vedem ce s-a făcut cu aceşti bani, de ce nu s-au plătit facturile la utilităţi”, a explicat Dunca. Preşedintele ANPC a explicat, de asemenea, că documentele primite de instituţia din teritoriu, în ceea ce priveşte costurile lunare ale utilităţilor, sunt trimise mai departe la Ministerul Economiei, care aprobă plăţile. „Este falsă ideea că noi dăm banii. Noi primim din teritoriu situaţia costurilor, o trimitem la Ministerul Economiei, care o analizează, după care aprobă sau nu plăţile. Banii sunt ai Ministerului, structură care ia şi deciziile în acest sens. Noi doar distribuim sumele respective către comisariatele regionale”, a mai adăugat Dunca.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.