Expres

BRAȘOV. Ce schimbări propun specialiștii pentru strategia de parcare?! Cetățenii își pot spune punctul de vedere

  • FB_IMG_1617639243684_287394.jpg
 

După cum am mai informat, Primăria Brașov și Asociația Metropolitană pentru Dezvoltare Durabilă a Transportului Public Brașov au lansat în dezbatere publică strategia privind parcările din municipiul Brașov, pornind de la „Politica de parcare a municipiului Brașov” – un document care face analiza situației parcărilor și mașinilor din municipiu (vezi AICI).

Studiul a fost realizat de un grup de experți în mobilitate urbană.

Propunerile experților care au realizat studiul vizează atât o serie de politici publice pe care Municipalitatea ar trebui să le implementeze în următorii ani, cât și soluții tehnice de creștere a numărului locurilor de parcare.

Printre propunerile specialiștilor se numără:

– descurajarea utilizării autoturismului prin tarif acceptabil pentru parcare rezidențială, dar mare la destinație;
– demararea programului de construire de parcări multietajate în zonele de locuințe colective vechi. Țintă: 2 parcări pe fiecare cartier de locuințe colective vechi. Aceste parcări sunt gândite doar pentru prima mașină;
– 10% din parcările publice să fie în parcări multietajate;
– a doua și a treia mașină trebuie acomodată în parcări private sau la stradă, pe loc de vizitator;
– o gestionare mai eficientă a stocului de parcări existente, inclusiv a celor rezidențiale, neocupate în timpul zilei. Un exemplu sunt parcările rezidențiale de pe marile artere, unde parcarea să poată fi rezervată doar între 17:00 și 08:00, iar locatarii să poată parca gratuit, pe alt loc de parcare din cartier, dacă locul lor este ocupat;
– amenajarea de sensuri unice, ceea ce ar duce la crearea a aproximativ 2.000 de locuri de parcare;
– tarifarea locurilor de parcare și în zonele de case, având în vedere că mulți proprietari preferă să își lase, gratuit, mașina pe locurile de parcare de pe stradă, în loc să o parcheze în curte.

În ceea ce privește parcările din centrul istoric, experții propun:

– reconfigurarea sistemului de transport public, cu mai multe linii care ajung (măcar) până în Prund sau Pe Tocile. În prezent este mai facil să ajungi în centru, mai ales Prund/Șchei, cu autoturismul decât cu transportul public;
– amenajarea a două parcări multietajate (1 parcare vizitatori + 1 parcare rezidențială);
– parcări de scurtă durată (kiss&ride), 15 minute;
– limitarea parcării la 2h, apoi supratarifare sau amendă. Studiul a fost realizat de Vegacomp Consulting, în parteneriat cu CIVITTA Strategy & Consulting S.A., la comanda Primăriei Brașov, prin intermediul Asociației Metropolitane pentru Dezvoltare Durabilă a Transportului Public Brașov, în cadrul proiectului de actualizare a Planului de Mobilitate Urbană Durabilă.

Propunerile experților au fost discutate în cadrul unor întâlniri cu consilierii locali, în 24 martie, și cu cetățenii, în 29 martie. La întâlnirea de ieri au participat în jur de 60 de cetățeni.

Mi se pare normal ca locurile de parcare rezidențiale să fie publice în intervalul 8:00-18:00 și obligatoriu să se impună ca fiecare să aibă numărul de telefon în parbriz”, ,,Măsuri pentru parcările rezidențiale: în locul blocatoarelor să fie caracatițele de pus la roți sau «valizele» care se pun pe parbriz”, au propus participanți la discuții.

În continuare, brașovenii sunt invitați să vină cu propuneri de optimizare sau modificare a soluțiilor din acest studiu și să identifice cele mai importante 3 proiecte pe care le-ar demara în municipiul Brașov în privința parcărilor.

Ei pot completa chestionarul pus la dispoziție de AMDDTPB sau pot trimite aceste propuneri pe adresa de e-mail: propuneriparcare@metropolabrasov.ro.

Ce spune primarul:

80.000 de locuri de parcare, cu tot cu parcările mall-urilor, la un număr de peste 90 de mii de mașini doar ale brașovenilor. Dacă adăugăm și turiștii, vorbim despre un deficit considerabil de parcări în municipiul Brașov. De aici pornim discuția despre soluții, și de la studiul pe care municipiul Brașov l-a făcut în ultimele luni. Un studiu care vine cu o analiză pe politicile publice, pe felul în care consiliul local poate să ia decizii în amenajarea de parcări noi, pe o prioritizare a investițiilor mai ales în cartierele din Brașov unde există această nevoie mare de locuri de parcare și pe felul în care, prin politici tarifare și prin decizii juste, putem să modelăm mobilitatea în oraș, astfel încât să conviețuim și pietoni, și bicicliști, și șoferi. Este o dezbatere de care Brașovul are nevoie într-un context în care există finanțări pentru a dezvolta infrastructura de parcare în municipiul Brașov, iar această dezvoltare trebuie să prioritizeze riveranii, trebuie să prioritizeze locuitorii Brașovului, și, totodată, reamenajarea unor spații publice astfel încât să mutăm mașinile pe verticală, iar în locul rămas liber să amenajăm spații de recreere, spații de sport, spații verzi”, a declarat primarul Allen Coliban.

VEZI ȘI:

DEFICIT. Conform unui studiu, în BRAȘOV sunt aproximativ 95.000 de mașini și doar 80.000 de locuri de parcare, cu tot cu cele private și ale marilor magazine / CONSULTARE PUBLICĂ pentru soluții


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Citeşte şi...
Close
Back to top button