BRAŞOV. Călătoria cu autobuzul la orele de vârf, o aventură nedorită
De mai bine de două luni, în special de când elevii au început şcoala, autobuzele sunt tot mai aglomerate. Pe unele linii am ajuns să asistăm la conversaţii nervoase auzite doar în vremuri pe care le credeam apuse, când oamenii stăteau agăţaţi ciorchine la uşile mijloacelor de transport în comun, iar în interiorul lor nu aveai loc să arunci un ac, darămite să te mişti.
Acum, autobuzele nu mai pleacă din staţie dacă nu-şi pot închide uşile, aşa că sunt călători care sunt nevoiţi să aştepte următoarea cursă sau să plece pe jos spre locul în care are treabă.
Spre exemplu, zilele trecute, pe linia 5, în jurul prânzului, chiar şi controlorii au stat lipiţi de uşă din cauza aglomeraţiei, nefiind posibil să înainteze pentru un control al tichetelor de călătorie, aşa cum intenţionau. Câţiva braşoveni ne-au sesizat că s-au confruntat destul de des şi cu nerespectarea programului după care circulă autobuzele şi troleibuze.
Ne-am adresat reprezentanţilor RAT Braşov pentru un punct de vedere cu privire la astfel de situaţii, întâlnite tot mai des pe liniile de transport în comun, spre nemulţumirea călătorilor, mulţi cu abonamente lunare.
Purtătorul de cuvânt al RAT Braşov, Silviu Ştefan ne-a explicat că administraţia Regiei face eforturi pentru ca liniile să circule după programul stabilit, iar oamenii să se deplaseze astfel în condiţii confortabile, dar a adăugat că sunt şi situaţii neprevăzute, pe care cu greu le pot gestiona, în primul rând din cauza lipsei de şoferi.
„Pe liniile foarte solicitate, cum ar fi linia 5 pe care aţi dat-o ca exemplu, la orele de vârf, frecvenţa este de o cursă la fiecare cinci minute. De altfel, pe această linie sunt alocate cele mai multe autobuze articulate, deci cu capacitate mai mare. Doar dacă se defectează vreun autovehicul în timpul programului, programul se decalează şi mai apar neconcordanţe. Dar, în general, încercăm să respectăm programul. Pe de altă parte, ne confruntăm cu o lipsă acută de personal, respectiv şoferi pe autobuze şi troleibuze. Mâine, dacă ar veni la poarta RAT Braşov 50 de conducători auto doritori să facă parte din colectivul nostru, care ar şi îndeplini condiţiile de încadrare, pe toţi i-am angaja. Deci, şi dacă am scoate din garaj toate autobuzele în trafic, nu ar avea cine să le conducă”, ne-a spus Silviu Ştefan.
Sursa citată a adăugat că această problemă nu este doar a Braşovului, nici măcar a României, având în vedere că toate judeţele ţării reclamă aceeaşi situaţie pe transportul în comun, ci este o problemă la nivel european: este criză de şoferi pe autobuze, camioane, tractoare.
„Având în vedere toate acestea, în ceea ce priveşte transportul în comun, există o propunere înaintată la Camera Deputaţilor prin care se cere modificarea legislaţiei rutiere în aşa fel încât să poată obţine atestate pentru a urca la volanul unui autobuz şi tinerii care au 18 ani, care corespund celorlalte cerinţe, din punct de vedere medical, psihologic şi profesional”, a menţionat Ştefan.
Reprezentantul RAT Braşov a specificat că toţi şoferii instituţiei au contracte de muncă pe perioadă nedeterminată, au program fix, în baza căruia se face şi remuneraţia, iar orele suplimentare se plătesc.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.