BRAȘOV. Atenție, acestea sunt cele mai frecvente ÎNȘELĂCIUNI la CUMPĂRĂTURILE ONLINE!
Odată cu apropierea sărbătorilor de iarnă a început goana după cadouri, iar cumpărăturile online par opțiunea perfectă în vreme de pandemie. Însă, shopping-ul online nu este lipsit de riscuri, după cum amintesc polițiștii brașoveni, care au venit și cu o serie de recomandări, în vederea prevenirii înșelăciunilor.
Inspectoratul de Poliție Județean Brașov, prin Biroul Analiza și Prevenirea Criminalității, a inițiat Campania de prevenire „Cumpărături în siguranță!”, care se va desfășura în perioada decembrie 2020-ianuarie 2021, în județul Brașov.
„Campania își propune realizarea şi distribuirea de materiale cu recomandări preventive grupurilor țintă (cumpărătorii de bună credință a diverselor produse/servicii în mediul online), postarea unor informații utile pe site-ul IPJ Brașov, diseminarea unor materiale preventive în zonele intens circulate de pe raza jud. Brașov”, au explicat reprezentanții Poliției Brașov.
Metodele de înșelăciune des întâlnite
Nu în puține cazuri, la comandarea de pe diverse site-uri de profil a unor bunuri, la livrare se constată că acestea nu corespund descrierilor iniţiale sau chiar se constată la momentul verificării coletului că sunt înlocuite cu alte produse sau sunt foarte deteriorate.
„Pentru livrarea produsului, se solicită depunerea sumei solicitate într-un cont, după care bunul fie nu mai este livrat şi presupusul vânzător nu mai poate fi contactat, fie este foarte deteriorat şi se refuză înlocuirea acestuia. Tras la răspundere, vânzătorul susține că este vina cumpărătorului că nu a verificat coletul la livrare, existând posibilitatea ca distrugerea bunului să fie din vina firmei de curierat”, au explicat reprezentanții IPJ Brașov.
De asemenea, se practică clonarea unor site-uri cu profil turistic, care propun pachete atractive, la preţuri promoţionale, cu plata online a unui avans procentual din pachetul turistic achiziţionat într-un anumit cont.
După depunerea sumei de bani în contul indicat, operatorul economic nu mai poate fi contactat, contractele nu se mai perfectează, iar recuperarea sumelor de bani depuse cu titlu de avans devine imposibilă.
Recomandările Poliției
Pentru a nu deveni victime ale unor infractori, în prag de sărbători, polițiștii brașoveni vă recomandă următoarele:
-Folosiți site-uri românești, pe cât posibil, pentru a putea fi mai ușor de detectat eventualele probleme;
-Verificați recenziile site-urilor/produselor înainte de a cumpăra;
Plătiți folosind servicii de plăți sigure, doar când aveți conexiune sigură de internet – evitând folosirea hot-spot-urilor publice de wi-fi;
-Atenție la reclame, la „ofertele miraculoase”!
-Dacă în timpul navigării vi s-a deschis o fereastră pop-up și sunteți informați că ați câștigat un premiu fabulos nu dați crezare imediat;
-Verificaţi politica de returnare a produsului de la diverşi operatori economici şi condiţiile exacte în care este posibil acest lucru pentru eventualitatea în care nu sunteţi mulţumit (perioada de returnare să fie în general de 30 de zile iar procedura să nu impună condiţii restrictive, să existe comunicare şi disponibilitate în acest sens);
-Evitaţi persoanele fizice sau operatorii economici care nu afişează date de contact complete ( adresă, numere de telefon, CUI) şi se rezumă la o simplă adresă de mail, întrucât localizarea ulterioară şi recuperarea pagubei este dificilă.
Sesizați Poliția la orice încercare de fraudă, chiar dacă nu ați devenit victima acesteia!
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.