Expres

BRAȘOV. Allen Coliban: unde s-a greșit în problema parcărilor / Astăzi, discuție cu P&P la Primărie

 

În episodul de marți seară din „Jurnalul Primarului” (video), Allen Coliban i-a avut alături pentru prima dată pe viceprimari, Flavia Boghiu (USR) și Sebastian Rusu (PNL) oferindu-le ocazia să se prezinte și să spună cum a fost prima lor săptămână de la preluarea atribuțiilor.

Mare parte din live-ul în trei s-a axat pe problema parcărilor, mai precis a noilor tarife datorate intrării în vigoare a unui contract de concesiune către firma P&P.

Coliban a reamintit că este vorba despre o concesiune care a fost în procedură de atribuire mai mult de un an și jumătate, contractul, în baza unei hotărâri de Consiliu Local din 2017 și în urma unei licitații, fiind semnat în timpul precedentei administrații, mai precis în 4 septembrie. Primarul a explicat că Brașovul are circa 56.000 de locuri de parcare amenajate, dintre care 44.000 sunt administrate de și licitate de Primărie, fiind vorba de cele rezidențiale. Coliban spune că, de fapt, s-a schimbat situația a circa 8.000 de locuri de parcare dintre cele 10.500 din zona 1 și chiar 0 (centrul orașului), care erau până acum utilizate fără plată. Primarul, susținut de viceprimarul Rusu, a ținut să-i liniștească pe cei care locuiesc în aceste zone, pentru că ei au posibilitatea achiziționării de abonamente de riverani, la prețuri similare celor de parcare rezidențiale din jurul blocurilor, undeva la circa 120 de lei pe an. Doar că exclusivitatea asupra acestor locuri costă mult mai mult – 720 de lei. Pentru ceilalți există abonamente zilnice sau lunare, la tarife orare zonale.

„Am dat tură prin oraș și am văzut că e cam gol Brașovul. Am primit și sesizări și am stat astăzi (nota red. – marți) în discuții numai pe tema asta cel puțin două ore și mâine (miercuri – n.r.) vom avea alte discuții atât cu colegii din Primărie, pe partea de parcări, cât și cu reprezentamții firmei P&P. Vom căuta să găsim niște soluții, știm cu toții că au venit brusc aceste schimbări și trebuie să vedem împreună cu această firmă cum putem implementa mai lin și să analizăm cum afectează cetățenii, mai ales că nu e vorba doar de centru, s-a stârnit panică și în cartiere”, a afirmat Rusu.

De altfel, și Allen Coliban spune că, din punctul său de vedere, s-a greșit în această problemă, fiind neplăcut nu doar din punctul de vedere al tarifelor, ci pentru că s-a produs o schimbare brutală, fără a se asigura un plan de tranziție, fără o comunicare bună, fără o analiză.

Practic, vorbim de 8.000 de locuri de parcare de multe ori în fața locuințelor oamenilor din centru, care erau gratuite și acum nu mai sunt gratuite, iar tranziția asta nu a fost asigurată în nici un fel. Al doilea impact major este tarifarea non stop, 24 din 24, 7 zile din 7, față de vechiul regim tarifar de luni până vineri, inițial, apoi până sâmbătă, între 8 și 20. Discuțiile pe care le-am avut și astăzi au fost despre nevoia de-a avea această tranziție și despre ce putem face în condițiile în care acest contract există, a intrat în vigoare, își produce efectele. Concluziile le vom avea după discuția de mâine (nota red – miercuri) cu concesionarul, iar eu sper și cred în continuare că vom găsi soluții”, a spus primarul, dând asigurări că tot aparatul administrativ, nu doar cel care se ocupă de parcări, ci și cel juridic și financiar, sunt implicate în această bătălie.

 


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
0 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Back to top button