BRAŞOV. 75 de copii romi, ajutaţi să rămână în şcoală

Proiectul EROD, prin care s-a obţinut acest lucru a ajuns la final, dar promotorii şi parteneri vor continua să susţină activităţile. Unitatea Teritorial-Administrativă Comuna Homorod, în calitate de promotor de proiect, a anunţat luni finalizarea proiectului „Educaţie cu responsabilitate şi oportunitate de dezvoltare pentru copii şi tineri romi din Homorod, judeţul Braşov- EROD”, derulat în perioada 7.11.2014 – 28.02.2017. Promotorul de proiect, Comuna Homorod, a aplicat la PLUS 2 prin intermediul căreia şi-a prelungit implementarea până la data de 28.02.2017 şi implicit şi-a suplimentat valoarea totală a proiectului la suma de 813.820,94 lei.
Proiectul a fost cofinanţat în Apelul Local din cadrul Programului RO10 „Copii şi tineri aflaţi în situaţii de risc şi iniţiative locale şi regionale pentru reducerea inegalităţilor naţionale şi pentru promovarea incluziunii sociale”, derulat în cadrul Mecanismului Financiar al Spaţiului Economic (S.E.E.) 2009-2014.
Diseminarea rezultatelor acestuia s-a realizat în cadrul conferinţei de presă organizate luni la Rupea. Proiectul a dus la ameliorarea situaţiei a 75 de copii de etnie romă din comuna Homorod, judeţul Braşov, prin implicarea acestora în activităţi de educaţie formală şi non-formală care au avut drept scop dezvoltarea psiho-morală, intelectuală şi fizică a acestora, şi conştientizarea părinţilor cu privire la necesitatea implicării lor active în actul educaţional şi în menţinerea în educaţie a copiilor ca modalitate de integrare socială şi ulterior pe piaţa muncii.
Atât experţii implicaţi în implementarea proiectului cât şi reprezentanţii autorităţii locale din Homorod au afirmat că obiectivele proiectului au fost atinse în totalitate. Un rol important l-au avut cei doi parteneri, respectiv Şcoala Gimnazială Homorod şi Fundaţia „Transilvania Expres” Braşov, cât şi dezvoltarea unui parteneriat mai amplu cu Şcoala Gimnazială Cuciulata, Şcoala Gimnazială Hoghiz, Şcoala Gimnazială Ungra, Şcoala Gimnazială Caţa, Şcoala Gimnazială Drăuşeni.
Lucrurile nu se vor opri odată cu finalizarea proiectului EROD. Atât promotorul de proiect cât şi partenerii au afirmat că se vor implica, cel puţin în următorii cinci ani, în asigurarea sustenabilităţii activităţilor.
Acestea au cuprins:
- Organizarea şi operaţionalizarea unui atelier de obiecte artizanale şi obiecte decorative. Activităţile s-a adresat tuturor celor 75 de copii beneficiari, 8 ore pe săptămâna, şi şi-a propus să dezvolte creativitatea copiilor capacitandu-i să înveţe să creeze obiecte artizanale şi decorative.
- Organizarea şi operaţionalizarea unui cerc de artă şi tradiţii rome, dansuri tradiţionale rome Activităţile s-au adresat unui număr de 20 de copii beneficiari (2 grupe a câte 10 copii), cu o durata de 4 ore/săptămâna/fiecare grupa şi-a propus să dezvolte cunoaşterea şi implicarea acestor copii în promovarea obieceiurilor şi artei tradiţionale rome.
- Organizarea şi operaţionalizarea unui cerc de dansuri populare şi de promovare a patrimoniului istoric şi cultural al zonei. Activităţile s-au adresat unui număr de 40 de copii beneficiari (4 grupe a câte 10 copii), cu o durata de 2 ore/săptămână/fiecare grupă şi-a propus să dezvolte cunoaşterea şi implicarea acestor copii în promovarea patrimoniului istoric şi cultural şi în învăţarea dansurilor populare.
- Organizarea şi operaţionalizarea unui Club educaţiei ecologică. În cadrul clubului de educaţie ecologică, care s-a adresat unui număr de 30 de copii, 10 ore pe săptămâna, au fost organizate activităţi nonformale în aer liber, excursii tematice de o zi.
- Organizarea de Tabere (50 de copii şi 5 însoţitori)
Copiii au participat la 2 tabere pe o perioada de 6 zile, care a cuprins activităţi de dezvoltare a spiritului de aventură, dezvoltare de abilităţi de viaţă independentă etc. - Execuţia lucrărilor de amenajare a sălii de sport şi organizarea de activităţi sportive de echipă
- Organizarea de sesiuni de dezvoltare personală şi informare pentru copii şi tineri
- Încheierea unui parteneriat cu şcolile din apropierea comunei Homorod unde au fost organizate activităţi comune de promovare a valorilor culturale tradiţionale multietnice.
- Organizarea Cercului „Părinţilor Proactivi” în cadrul căruia s-a pus accent pe importanţa educaţiei, egalitatea de şanse, implicarea în educaţia propriilor lor copii.
- Organizarea şi derularea de activităţi de sprijin educaţional intensiv- meditaţii la română şi matematică pentru 75 de copii.
- Organizarea şi operaţionalizarea unui atelier de TIC pentru formarea de competenţe digitale pentru copiii beneficiari.
- Organizarea unor concursuri: de educaţie ecologică, concurs de voluntariat, cel mai bun matematician, concurs de creaţii literare, concurs de dansuri, concurs obiecte artizanale, concurs sportiv.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

