BRAȘOV. 500 de elevi vor învăța „altfel” fizica și chimia
Braşovul va avea 20 de profesori de fizică şi chimie „altfel”, formaţi de Centrul de Evaluare şi Analize Educaţionale (CEAE), în judeţul Braşov, începând din această săptămână. Aceştia îşi vor însuşi cunoştinţele şi abilităţile necesare utilizării metodelor active în învăţarea ştiinţelor exacte în şcoală. „Profesorii altfel” sunt cei care încurajează curiozitatea naturală a copiilor faţă de lumea înconjurătoare, stimulându-le prin tot ceea ce fac dorinţa de a descoperi, de a înţelege, de a gândi şi capacitatea de a pune sub semnul întrebării ceea ce văd în jurul lor, iar specialiştii spun că una dintre cele mai eficiente metode de a le păstra vie curiozitatea elevilor şi de a-i ajuta să înţeleagă mai bine fenomenele studiate la ştiinţele naturii este metoda investigaţiei. Un elev învaţă prin investigaţie atunci când se află în faţa unei probleme, când studiază cu atenţie datele şi relaţiile cauzale, reuşind să găsească cea mai bună soluţie. „Modernizarea metodelor de predare la clasă a ştiinţelor naturii este modul prin care noi, echipa CEAE, ne implicăm în mod activ în vederea scăderii analfabetismului ştiinţific în rândul elevilor din România. În acest moment, 38,6% din elevii de 15 ani sunt analfabeţi ştiinţific, ceea ce înseamnă că nu înţeleg şi nu pot explica ştiinţific fenomenele din jurul lor. Fără o intervenţie strategică în acest sens, România riscă să genereze o criză a angajaţilor capabili să răspundă nevoilor economice, pe care nu o va mai putea gestiona. Pentru că odată ajunşi acolo, nu vom mai putea avea o economie care să ţină pasul cu progresul tehnologic din simplul motiv că vor exista tot mai puţini oameni care să poată gestiona aceste procese tehnologice”, a declarat Cristian Hatu, preşedintele CEAE.
Comunitatea de profesori altfel numără în prezent peste 1.800 de dascăli la nivel naţional şi, cu sprijinul Carmeuse acestei comunităţi i se vor alătura şi cei 20 de profesori. Astfel, în al doilea semestru al anului şcolar 2017 – 2018, beneficiari ai noii metode de învăţare a ştiinţelor la clasă vor fi 1.250 de elevi, dintre care 500 sunt brașoveni,
Proiectele „Fizica altfel” şi „Chimia altfel” au fost demarate de CEAE în 2012, respectiv 2017.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.