Expres
Black Friday. Ce recomandă Protecţia Consumatorilor, la cumpărăturile online!
În plină „sărbătoare” Black Friday, care presupune (cel puţin teoretic) reduceri masive la o categorie largă de produse, comisarii Protecţiei Consumatorilor au venit cu o serie de sfaturi şi informaţii pentru clienţi:
1. Să verifice, înainte de încheierea contractului, dacă pe site comerciantul informează corect şi complet privind:
– datele sale de identificare (denumirea, adresa poștală și electronică, numărul de telefon, numărul de înregistrare în registrul societăților comerciale și cel de înregistrare fiscală etc);
– caracteristicile esenţiale ale produsului;
– preţul cu toate taxele incluse;
– cheltuielile de livrare, dacă este cazul;
– modalităţile de plată şi de livrare;
– perioada de valabilitate a ofertei sau a preţului;
– durata minimă a contractului, în cazul contractelor care prevăd furnizarea curentă sau periodică a unui produs;
– existenţa şi modul de exercitare a dreptului de denunţare unilaterală a contractului.
2. Să contacteze comerciantul prin telefon pentru a cere informaţii suplimentare asupra produsului, serviciilor post-vânzare sau a condiţiilor de livrare. Modul în care răspunde la aceste întrebări le poate oferi consumatorilor indicii asupra seriozitătii vânzatorului, susţin reprezentanţii Protecţiei Consumatorilor.
3. Privind dreptul de denunţare a contractului, consumatorul trebuie să ştie că, din momentul în care a primit un produs comandat pe internet, are 14 zile pentru a-l returna, dacă nu este mulţumit de el; nu trebuie să invoce vreun motiv.
4. În cazul returnării produsului, consumatorul îşi poate primi suma de la comerciant în termen de 14 zile de la primirea produsului.
5. Profesionistul rambursează toate sumele pe care le-a primit drept plată din partea consumatorului, inclusiv, după caz, costurile livrării, fără întârziere nejustificată şi, în orice caz, nu mai târziu de 14 zile de la data la care este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului în conformitate cu art. 11.
Profesionistul rambursează sumele folosind aceleaşi modalităţi de plată ca şi cele folosite de consumator pentru tranzacţia iniţială, cu excepţia cazului în care consumatorul a fost de acord cu o altă modalitate de plată şi cu condiţia de a nu cădea în sarcina lui plata de comisioane în urma rambursării.
6. Comerciantul are obligaţia să ramburseze sumele platite de consumator în cel mult 14 de zile de la data denunţării contractului de către consumator.
7. Foarte important: consumatorul trebuie să citească termenii şi condiţiile de funcţionare a magazinului online, deoarece termenul de 14 zile (în care poate opta pentru returnarea produsului), se prelungeşte cu incă 12 luni, în cazul în care comerciantul nu a menţionat/informat expres despre existenţa dreptului de returnare a produselor.
8. În cazul manipulărilor succesive, consumatorului îi poate fi restituit un procent din valoarea produsului.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.