Biletul CFR pentru bicicletă, mai scump decât cel de călător. Un BRAȘOVEAN cere NORMALIZAREA
Maxmilian Munteanu, un ciclist din Brașov, a scris o postare pe pagina sa de Facebook prin care îi solicită ministrului Tineretului și Sportului, Novak Carol Eduard, să asigure accesul (să „normalizeze”, spune el) cu bicicleta în trenurile CFR Călători, arătând că, în prezent, situația este de-a dreptul aberantă. Bărbatul arată că a plătit 44 de lei pentru biletul său, pentru o călătorie de la Brașov la Sibiu, și alt bilet în valoare de 45 de lei pentru bicicletă. Anul trecut, a plătit 11 lei pentru el și 60 de lei pentru bicicletă.
El arată că, în ciuda taxei, în tren nu a existat un loc special amenajat pentru transportul bicicletei, iar alți pasageri cu bagaje voluminoase nu au fost nevoiți să plătească în plus.
„Vă scriu această scrisoare deschisă cu o sugestie de pe urma căreia ar putea beneficia toți cicliștii din România: să normalizăm accesul bicicliștilor pe trenurile CFR! Momentan situația este aberantă, restrictivă din punct de vedere financiar și logistic, sunt sigur că o cunoașteți la fel de bine ca și noi, cicliștii de rând. Prețurile sunt stupid de mari, iar locurile unde să-ți poți lăsa bicicleta pur și simplu nu există. Practic, plătești o sumă deloc mică de bani pentru… nimic!”.
Brașoveanul s-a deplasat între Brașov și Sibiu pentru a ajunge la o competiție de ciclism pentru amatori. „Am plătit 44.20 de lei pentru biletul meu și 45 de lei pentru bicicletă. Mi s-au calculat paușal 15 kg/bicicletă și 3 lei/kg pentru această încadrare de distanță și așa am ajuns la magicul 45. Nici nu are rost să explic că bicicleta mea nu are 15 kg. Astă-vară, când veneam de la Sighișoara, a fost și mai distractiv: am dat vreo 11 lei pe biletul meu și vreo 60 de lei pentru bicicletă. Asta în contextul în care, pe lângă mine, erau diverși cetățeni cu obiecte voluminoase care treceau drept «bagaj de mână». Bine, trebuie să admit că în anumite situații, o găină matură poate trece drept poșetă «clutch», ca de exemplu la Budila Fashion Week!”, a scris bărbatul într-o postare pe Facebook care a strâns mii de reacții.
Ciclistul a explicat că s-a adresat ministrului Sportului cu speranța că, „fiind unul de-ai lor” (ministrul Novak Carol Eduard este ciclist paralimpic – n.red.), va înțelege problema ridicată și va încerca să o remedieze.
„Lăsând gluma deoparte, aceasta este o propunere cât se poate de serioasă! Sunteți un tip deschis, mulți cicliști se bucură că este unul «de-al nostru» la cârma acestui important minister și cu siguranță reușita unui asemenea demers v-ar aduce o mare popularitate printre toți cei care pedalează. Știu cât de important vă este sportul de masă. Am lecturat atent programul echipei dumneavoastră din ultimele alegeri de la Federația Română de Ciclism și am observat acolo proiecte infinit mai complicate decât acesta. Normalizarea accesului la trenurile CFR ar fi un lucru destul de simplu și care poate produce un impact semnificativ în special în rândurile tinerilor. Gândiți-vă doar la copiii care s-ar putea deplasa mai ușor și civilizat la anumite competiții! Poate că este un viitor campion printr-un sat uitat de lume și asta poate fi șansa lui!”.
„Nu cred că trebuie să menţionez că CFR este o companie de stat subvenţionată masiv, adică plătită tot de noi, cetăţenii. Dar am speranţe, fiindcă, din câte îmi dau seama, şi actualul Ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, este şi el un tip deschis şi hotărât, care cu siguranţă nu s-ar împotrivi unui asemenea demers de normalizare”, a adăugat ciclistul braşovean.
Întreaga postare aici.
Sursa foto: Facebook/Maxmilian Radu Munteanu
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.