Aveți/sunteți angajat străin?! IGI: Obligațiile legislative rămân valabile și pe durata stării de urgență
Obligațiile celor care au angajați străini și ale beneficiarilor rămân în vigoare și pe perioada stării de urgență, după cum atenționează polițiștii de imigrări.
Pe de altă parte, cetățenii străini cărora le-au încetat contractele de muncă au posibilitatea de a rămâne pe teritoriul țării noastre în vederea identificării unui nou angajator și pot beneficia de măsuri de protecție socială în condițiile legii.
„Angajatorul/beneficiarul prestării de servicii care are încadrat în muncă sau detașat un cetățean străin din categoria celor care nu necesită obținerea avizului de muncă are obligația de a comunica Inspectoratului General pentru Imigrări, în cel mult 10 zile de la data începerii activității acestora pe teritoriul României, copia contractului individual de muncă, copia actului de detașare, precum și a înscrisurilor care atestă apartenența la una dintre categoriile prevăzute de lege. De asemenea, orice modificare sau încetare a contractului individual de muncă încheiat cu cetățeanul străin ori, după caz, încetarea detașării acestuia va fi comunicată atât de către angajator, cât și de către persoana angajată în termenul legal de 10 zile”, au explicat reprezentanții IGI, adăugând că se recomandă transmiterea documentelor prin corespondență poștală, fax sau la adresa de e-mail a structurii competentă teritorial.
Potrivit legislației în vigoare, în situația în care raportul de muncă al cetățeanului străin încetează înainte de expirarea perioadei pentru care au fost eliberate documentele de ședere, acesta are posibilitatea de a rămâne pe teritoriul României, pentru o perioadă de cel mult 90 de zile, în vederea identificării unui nou angajator și poate beneficia de măsuri de indemnizație de șomaj din partea statului, în condițiile Legii 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă.
De asemenea, angajații pot beneficia de indemnizația de șomaj tehnic.
Inspectoratul de Imigrări amintește și că, prin adoptarea Ordonanței Militare nr. 2/2020, privind măsurile de prevenire a răspândirii infectării cu coronavirus (COVID-19), este interzisă intrarea pe teritoriul României a cetățenilor străini sau apatrizilor, cu excepția celor care posedă o viză de lungă ședere, un permis de ședere, un document echivalent permisului de ședere eliberat de autoritățile române sau de alte state membre. Totodată, le este permisă intrarea persoanelor care călătoresc din motive imperative (medicale sau familiale), sunt membri de familie ai cetățenilor români, europeni și Confederației Elvețiene cu rezidență în țara noastră, persoanelor care se deplasează în interes profesional, dovedit prin viză, permis de ședere sau alt document echivalent.
Totodată, conform Ordonanței Militare nr. 3/2020, privind măsurile de prevenire a răspândirii COVID-19, documentele care expiră pe perioada stării de urgență, eliberate de autoritățile publice, pot fi preschimbate într-un termen de 90 de zile de la data încetării stării de urgență.
Datele de contact ale Biroului pentru Imigrări al județului Brașov pot fi găsite AICI!
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.