Autoturisme noi „trase pe dreapta” în curtea Poliţiei Rutiere, din motive birocratice… incredibile! Ce alte acuzaţii aduce sindicalistul Alexandru Firicel
Acuzaţii grave legate de condiţiile în care trebuie să lucreze poliţiştii rutieri din Bucureşti, dar şi de parcul auto de care (nu) beneficiază aceştia sunt făcute de Alexandru Firicel, preşedintele teritorial al organizaţiei sindicale independente S.P.R. „Diamantul”, constituită la nivelul Direcţiei Generale a Poliţiei Municipiului Bucureşti – secţia 13 Poliţie, într-o sesizare adresată ministrului Afacerilor Interne şi inspectorului general al Poliţiei Române.
Maşini noi… trase pe dreapta, în curtea Poliţiei Rutiere
Potrivit sindicalistului, „noile autoturisme VW Polo se află, în marea lor majoritate, retrase în curtea Poliției Rutiere datorită lipsei contractului de service. Mai exact, odată cu achiziționarea acestor noi autospeciale, «iluminaţii» care au contractat aceste autoturisme nu s-au mai gândit că aceste autoturisme au nevoie și de revizie tehnică. Astfel că, autoturismele în cauză, odată ce au atins limita de km instituită de producător până la prima revizie tehnică, au fost «trase pe dreapta» până la finalizarea achiziției de service pentru aceste noi autoturisme. Nimeni nu știe când se va finaliza achiziția de service pentru aceste autoturisme… polițiștii sunt îndemnați de superiori «să aștepte»”.
Firicel susţine şi că poliţiştii rutieri au fost obligaţi să acopere din propriile buzunare diferenţa dintre cantitatea de combustibil consumat şi cea stabilită – spune el în mod eronat – de funcţionarii din structurile de logistică, cât timp au folosit noile autoturisme:
„Consumul de carburant al noilor autoturisme VW Polo a fost calculat în mod eronat. Astfel că, deși în momentul achiziționării acestea figurau cu un consum redus, practic polițiștii din cadrul Poliției Rutiere au depășit cotele de carburanți impuse de «polițiștii» din structurile de logistică, respectiv au fost nevoiți să achiziționeze, din propriile fonduri bănești, combustibilul necesar pentru buna desfășurare a misiunilor. Pentru depășirea cotei de carburant s-au înregistrat plângeri ale funcționarilor din structurile de logistică la compartimentele de control intern în vederea recuperării sumelor de bani ocazionate cu depășirea cotei de carburanți de la polițiștii «vinovați» că au depășit cota de carburant nicidecum a celor care au calculat eronat consumul acestor autospeciale/acceptat consumul nereal odată cu achiziţia acestora”.
Alexadru Firicel a amintit în sesizare şi despre Baza de Reparații a M.A.I. de pe Bld.-ul Timișoara din Bucureşti, unde funcționarii se plâng ba că nu au fonduri, ba că nu au piese de schimb și „îi trimit la plimbare pe polițiștii care se prezintă la această unitate în vederea soluționării problemelor tehnice.
Motocicletă inutilizabilă, deşi a fost cumpărată anul acesta
În dotarea Poliţiei Rutiere Bucureşti a fost cumpărată, anul acesta, şi o motocicletă nouă, despre care reprezentantul „Diamantul” susţine că „se pare că
din motive imputabile producătorului, prezintă defecțiuni la partea electrică. Așadar, după nici 1.000 km parcurși, aceasta este inutilizabilă. Acest aspect nu a prezentat interes pentru factorii responsabili cu remedierea defecțiunii, deși dl. Trucă Dan – șef logistică DGPMB a fost încunoștiințat în cadrul unei ședințe a B.P.R. despre acest inconvenient alături de alte probleme ale polițiștilor B.P.R..
Mai mult, societatea care asigură service-ul pentru motociclete, autospeciale ale Poliției Rutiere ar fi afirmat că: ba nu deține chei pentru demontarea pieselor, ba nu deține piese pentru repararea motocicletei, că se așteaptă o motocicletă din Germania pentru schimb de piese… În toate aceste luni, «noua dotare» este inutilizabilă serviciul polițienesc care trebuie asigurat cetățeanului și statului fiind asigurat fără dotare”.
Poliţistul nu poate decât „să se uite lung cum fuge evenimentul”
În aceste condiţii, conform sursei citate, poliţiştii rutieri sunt lăsaţi în „punct fix” de colegi care au încă autoturisme de serviciu funcţionale sau care le folosesc pe cele personale, iar „în cazul producerii unui eveniment/depistării în trafic a unui autovehicul furat ș.a. situații, polițistul nu poate interveni, căci nu are autospecială. Cel mult, acesta se poate uita lung «cum fuge evenimentul»”. Firicel s-a plâns şi de faptul că agenţii rutieri nu beneficiază de o platformă pentru ridicarea autovehiculelor avariate/furate etc., fiind obligaţi să apeleze la diverse persoane, pentru a îndepărta autoturismul din zona unde încurcă traficul.
Agenţii rutieri sunt scoşi în trafic „ca să treacă şefu’”
„Un alt aspect periculos este reprezentat de faptul că, deși ex-ministrul Oprea a demisionat, metehnele acestuia au rămas în mentalul unor șefi din M.A.I. și Poliția Română. Vă reamintesc că a trebuit să moară un polițist, un om, pentru ca abuzurile privind utilizarea de coloane oficiale de către indivizi cu metehne de boier/stăpân să fie evidențiate în spațiul public. Din păcate, aceste metehne «boierești» au rămas: dis-de-dimineață, când traficul rutier este insuportabil pentru șoferi, polițiștii rutieri «montați» în posturi fixe de șefi «pentru a fi văzuți de cetățean că sunt la datorie», au drept obiectiv fluidizarea traficului «ca să treacă șefu’» ͟… Că șefu’ are probleme mari de rezolvat dimineața însă nici unele precum:
– cine a fraudat salariile polițiștilor prin încălcarea HG nr. 1017/2015;
– dacă polițistii au carburanți pentru autoturismele din dotare;
– dacă polițistii au dotare pentru a-și îndeplini misiunile;
– dacă polițiștii din Poliția Judiciară care efectuează percheziții/acțiuni în zonele rău-
famate dețin echipament de protecție împotriva eventualelor împunsături de cuțit;
– dacă condițiile de igienă din secțiile de poliție sunt minime etc. etc. etc..
Condiţii mizere la sediul Poliţiei Rutiere
Firicel a scris pe larg şi despre acest ultim punct, „condiţiile mizere oferite de angajatorul DGPMB poliţiştilor din cadrul Biroului Poliţiei Rutiere, amintind despre umezeală, mucegai şi igrasie şi făcând publice fotografii de la locul de muncă al agenţilor rutieri bucureşteni.
Prin sesizarea sa, Alexadru Firicel solicită să fie investigate modalităţile de achiziţie a dotărilor, de repartizare şi cheltuire a banului public pentru Biroul Rutier, să fie traşi la răspundere funcţionarii responsabili de nereguli, să se încheie în regim de urgenţă contracte cu unităţi de service care să repare autovehiculele B.P.R., să fie achiziţionate două platforme pentru transportul autoturismelor avariate/abandonate/ depistate ca fiind furate, să fie igienizate în regim de urgenţă a spaţiilor destinate agenţilor rutieri şi să se repare sau înlocuiască instalaţiile sanitare.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.