Expres

Autostrada spre Comarnic: tronsonul de la „Brașov în jos”, licitat anul acesta (video)

Autostrada spre Comarnic: tronsonul de la „Brașov în jos”, licitat anul acesta. Sorin Grindeanu, viceprim-ministru, ministru al Transporturilor şi Infrastructurii, a fost invitatul lui Marius Tucă într-o ediție transmisă live de Gândul. Acesta a vorbit despre planul privind autostrăzile din România.

Întrebat de ce au trecut 33 de ani și România nu are toate autostrăzile făcute, Grindeanu a spus că și-a pus de nenumărate ori această întrebare.

„Mă uit în spate și am o explicație care poate nu e validă. Dacă te uiți la miniștrii de după Revoluție, vei vedea că sunt vreo 30 ai Transportului. Deci, cam unul pe an. Singurul care a avut mandat de 4 ani a fost Mitrea. De fiecare dată când vine câte un ministru, are impresia că tot ce s-a întâmplat înainte nu e bun”, a declarat Sorin Grindeanu.

El a adăugat că la sfârșitul anului 2021 a mers în Guvern cu un plan de investiții pentru autostrăzile din România.

„Vrem să ajungem la o rețea în infrastructură decentă. În 10 ani ar trebui aproape să se tripleze ce avem, dar nu discutăm doar de autostrăzi, ci și feroviar și alte tipuri de transport. Vorbim de o suma de circa 70 de miliarde de euro, care să ne ducă în stadiul de a avea o infrastructură decentă. Aproximativ 40 de miliarde sunt acoperite de programele europene. Diferența, de 30 de miliarde, poate fi acoperită în diverse moduri, unul fiind statul român. Soluția ar putea fi un parteneriat cu mediul privat”, a precizat ministrul Transporturilor.

8 mld. de euro – „e strigător la cer!”

În ceea ce privește autostrada Comarnic-Brașov, Grindeanu a precizat că proiectul va începe cu tronsoanele care sunt necesare pentru descongestionarea traficului. Partea dinspre Comarnic, unde deja există o bucată cu patru benzi, va fi lăsată la urmă.

Costul pentru autostrada Comarnic – Brașov ajungea la 8 miliarde de euro. Toate stațiunile s-au dezvoltat, autoritățile locale nu și-au dat acceptul (pentru trecerea autostrăzii prin localități – n.red.) și atunci rămânea varianta prin tunel, care este foarte scumpă. Nu poți să găsești așa finanțare, este strigător la cer. Eu zic că am găsit soluții pe finalul anului trecut. În primul rând, folosim ceea ce avem, pentru că până la Comarnic avem un drum la 4 benzi, care este în regulă și ne reduce foarte mult costurile. Inclusiv acolo erau tunele prevăzute, deși e o zonă plană. Sunt optimist că la finalul acestui an să putem să scoatem la licitație primul tronson, de la Brașov în jos”.

Autostrada spre Comarnic: tronsonul de la „Brașov în jos”, licitat anul acesta. Ministrul nu a spus ce înseamnă „de la Brașov în jos”. Marius Tucă a presupus că ar fi până la prima stațiune, ceea ce ar putea însemna Predeal sau Sinaia. Grindeanu nici n-a confirmat, nici n-a infirmat, spunând că nu știe capătul primului tronson.

Vom putea să scoatem la licitație începând de anul acesta acest lucru. Pentru 8 miliarde de euro nu găsești finanțare. Am ajuns la o sumă care e pe jumătate. (…) Eu consider o soluție viabilă pentru dezvoltarea infrastructurii din România parteneriatul public-privat. Nu trebuie să o tratăm la «și altele»”, a spus Sorin Grindeanu.

Puteți urmări toate declarațiile aici. Partea privind autostrada Brașov-Comarnic e de la minutul 35.


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
2 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
Barbu Gh.
1 an în urmă

Nu pe securistul ăsta labil l-au dat jos șobolanii roșii? Acum l-au reșapat și e ca nou? Ba e chiar ditamai competența de ministru?

Citeşte şi...
Close
Back to top button