Expres

Autostrada Sibiu-Făgăraș: licitații suspendate pentru trei loturi. Pentru cel din județul Brașov ofertele sunt în evaluare

Autostrada Sibiu-Făgăraș: licitații suspendate pentru trei loturi.
Licitația pentru proiectarea și execuția lotului 2 al Autostrăzii Sibiu-Făgăraș rămâne suspendată. Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) a admis contestația italienilor de la WeBuild (Astaldi). CNAIR e obligată să remedieze problemele pe care le-au semnalat constructorii, relatează Economedia.

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a lansat licitația pentru proiectarea și execuția Autostrăzii Sibiu-Făgăraș în august 2022. Termenul-limită pentru depunerea ofertelor a fost 29 noiembrie. După contestații, primele trei loturi au fost suspendate. Pentru Lotul 4, Sâmbăta de Sus – Făgăraș, evaluarea ofertelor se face până în martie.

Pentru Lotul 2, Avrig -Mârșa-Arpașu de Sus (20 km) Astaldi a depus contestație pe 25 noiembrie. Astaldi a reclamat documentaţia cu erori a CNAIR, refuzul de a oferi răspunsuri la clarificări sau răspunsuri contradictorii, studiul de fezabilitate lacunar, impunerea unor lucrări în afara caietului de sarcini, costuri suplimentare pe care CNAIR le pune în responsabilitatea constructorilor sau formulări care lasă loc la interpretări precum ,,termene rezonabile”, care nu ar trebuie să se regăsească într-o procedură atât de riguroasă.

Gafă cvasiamuzantă în caietul de sarcini

Autostrada Sibiu-Făgăraș: licitații suspendate pentru trei loturi. La mijlocul lunii septembrie CNAIR anunța că licitația pentru proiectarea tronsonului 2 din autostrada Făgăraş – Sibiu a fost suspendată. Motivul invocat atunci: prea multe solicitări de clarificare.
Între timp, caietul de sarcini al Autostrăzii Sibiu – Făgăraș a devenit sursă de ironii din partea constructorilor. Dintr-o eroare de redactare, CNAIR a inclus în documentația tehnică „bardoul” (specie hibrid, rezultată din încrucișarea dintre un armăsar și o măgăriță) în loc de „batardou”, termen tehnic care înseamnă un dig sau baraj provizoriu. Unul dintre ofertanții care ar putea intra în cursa pentru proiectarea și execuția Autostrăzii Sibiu – Făgăraș (4 loturi) a sesizat eroarea de redactare și a ironizat situația printr-o solicitare de clarificare.

„Având în vedere dimensiunea extrem de redusă (200 mm) a hibridului obținut prin încrucișarea dintre un armăsar și o măgăriță (bardou), la care face referire Autoritatea Contractantă în Art. 12.25.12 din Cerinţele Beneficiarului, viitorului Antreprenor îi va fi imposibil să se conformeze acestor cerinţe”.

Solicitare constructor

Ar trebui realizată în patru ani

Autostrada Sibiu – Făgăraș are 68 kilometri (cu 5 km drum de legătură Lot 4) și cuprinde 4 loturi. Durata este de 48 de luni, din care primele 12 pentru proiectare și 36 de luni pentru șantier.

Tronsonul 1 Sibiu (Boița) – Avrig – Mârșa, lungime 14 kilometri și valoare estimată între 2 și 2,4 miliarde lei.

Tronsonul 2: Avrig – Mârșa (DJ105G) – Arpașu de Jos (DN1), în lungime de 19,92 km și cu o valoare estimată între 1,7 și 2 miliarde lei.

Tronsonul 3: Arpașu de Jos (DN1) – Sâmbăta de Sus (DJ 105B), în lungime de 17,61 km și cu o valoare estimată de 1,836 miliarde lei și 2,1 miliarde lei.

Tronsonul 4: Sâmbăta de Sus (DJ 105B) – Municipiul Făgăraș (cu o lungime de 16,26 km) și Drum de legătură cu DN1 (cu o lungime de 5,65 km), cu o valoare totală estimată 1,1 și 1,37 miliarde lei

Și pentru lotul 1 fusese suspendată licitația după contestaţia Astaldi. Practic, primele trei loturi ale Autostrăzii Sibiu-Făgăraş au licitaţiile pentru proiectare şi execuţie suspendate.

Pentru Făgăraș-Brașov se face revizuirea SF

Pentru lotul 4 (Sâmbăta de Sus-Făgăraş, 16 km) procedura este în derulare cu depunerea ofertelor până la noul termen, 1 martie 2023. Anterior, termenul-limită era 13 octombrie 2022.
Autostrada Sibiu-Făgăraș este prima secțiune a autostrăzii dintre municipiile Sibiu și Brașov (A3 Râșnov).
Pentru secțiunea II Făgăraș – Brașov (48 km) în august 2021 CNAIR a semnat cu Search Corporation contractul pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate și Proiect Tehnic (termen doi ani).
Pentru A13 Brașov – Bacău același proiectant a solicitat rezilierea contractului pentru că nu se mai poate încadra în costurile contractului.


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
1 Comentariu
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
1 an în urmă

[…] premier PSD al României, l-a acuzat pe Ludovic Orban că nu a vrut să înceapă lucrările la Autostrada Ploiești – Brașov. Ea a susținut pentru ReplicaOnline că lucrările trebuiau începute la […]

Back to top button
Creare Site Web Optimizare SEO Creare Site Prezentare