Expres

Autostrada Sibiu – Făgăraș, afacere 100% turcească

Autostrada Sibiu – Făgăraș, afacere 100% turcească

Constructorul din Turcia, Makyol Insaat Sanayi Turizm VE Ticaret AS, a câștigat contractul și pentru lotul 2 al Autostrăzii A13 Sibiu – Făgăraș, iar dacă nu vor fi contestații va realiza toate cele patru loturi și va deveni al treilea mare constructor, după UMB și WeBuild, raportat la numărul kilometrilor de autostradă contractați, notează economedia.ro. Pentru loturile 3 și 4 contractele sunt semnate și în etapa de proiectare, iar pentru lotul 1 contractul se află în procedură de semnare.

21 de poduri și patru viaducte

„Încă un pas important pentru construcţia Autostrăzii Sibiu- Făgăraş, parte a A13! CNAIR a desemnat astăzi câştigătorul pentru proiectarea şi execuţia tronsonului 2 al autostrăzii Sibiu- Făgăraş. Acelaşi antreprenor turc, care a câştigat contractele pentru proiectarea şi execuţia tronsoanelor 1, 3 şi 4, a fost desemnat astăzi să construiască cei 19,92 km dintre Avrig-Mârşa şi Arpaşu de Jos. Constructorul are la dispoziţie 12 luni pentru proiectare şi 36 de luni pentru execuţia lucrărilor. Valoarea ofertată a contractului (finanţat din Programul Transport) este de 1,54 miliarde de lei (fără TVA). Semnarea contractului va fi posibilă, după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestaţii”, a scris Grindeanu pe Facebook.

Ministrul a adăugat că, în prezent, sunt semnate contracte pentru proiectarea şi execuţia primilor 39,47 km ai Autostrăzii Sibiu-Făgăraş – Tronsonul 3 (17,61 km) Arpaşu de Jos (DN1)- Sâmbăta de Sus (DJ 105B) și Tronsonul 4 (21,86 Km): Sâmbăta de Sus (DJ 105B)- Municipiul Făgăraş (16,26 km) şi drum de legătură cu DN1 (5,6 km). El a mai spus că acest contract pentru proiectarea şi construirea tronsonului 1, Boiţa (Autostrada Sibiu – Piteşti) – Avrig – Mârşa, în lungime de 14,25 km este în curs de semnare. „Autostrada Sibiu- Făgăraş (cu o lungime de 68,04 km) are o importanţă majoră în desfăşurarea traficului rutier pe direcţia Coridorului IV Pan European şi face parte din proiectul mai amplu pentru conectarea infrastructurii rutiere la reţeaua de transport europeană TENT- Comprehensive (Intercoridorul Moldova – Transilvania)”, a mai spus ministrul.

Pe Lotul 2 Avrig – Mârșa – Arpașu de Jos vor fi construite 21 de poduri și 4 viaducte. Termenul de proiectare este de 12 luni, iar cel de execuție de 36 de luni, a transmis și directorul CNAIR, Cristian Pistol.

Constructorul are la dispoziție 1,54 miliarde de lei (fără TVA), asigurați prin Programul Transport (PT), pentru construcția celor 19,9 km de autostradă dintre Avrig – Mârșa și Arpașu de Jos.

Parte din autostrada Sibiu – Brașov

Makyol este o companie înființată la Istanbul în 1965. Unul dintre cele mai importante proiecte la care a participat în asocierea este Autostrada Gebze – Orhangazi – Izmir cu 377 kilometri lungime, Podul peste Marea Marmara Osman de 2.620 metri lungime, 18 kilometri de viaducte și 7 kilometri de tuneluri.

Pe lângă lucrările de infrastructură rutieră, Makyol va lucra și în asocierea cu Alsim Alarko pentru prima secțiune a Metroului M6 Gara de Nord – Otopeni.

Autostrada Sibiu – Făgăraș are 68 kilometri (cu 5 km drum de legătură Lot 4), cuprinde 4 loturi, iar durata este de 48 de luni din care primele 12 pentru proiectare și 36 de luni pentru șantier.

Tronsonul 1 Sibiu (Boița) – Avrig – Mârșa, lungime 14 kilometri.

Tronsonul 2: Avrig – Mârșa (DJ105G) – Arpașu de Jos (DN1), în lungime de 19,92 km.

Tronsonul 3: Arpașu de Jos (DN1) – Sâmbăta de Sus (DJ 105B), în lungime de 17,61 km.

Tronsonul 4: Sâmbăta de Sus (DJ 105B) – Municipiul Făgăraș (cu o lungime de 16,26 km) și Drum de legătură cu DN1 (cu o lungime de 5,65 km), cu o valoare totală estimată.

Autostrada Sibiu – Făgăraș, o investiție de aproape 7 miliarde de lei, are o durată de realizare de 4 ani. Este prima secțiune a Autostrăzii dintre municipiile Sibiu și Brașov (A3 Râșnov). Pentru secțiunea II Făgăraș – Brașov (48 km) în august 2021 CNAIR a semnat cu SEARCH contractul pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate și Proiect Tehnic (termen doi ani).
Pentru A13 Brașov – Bacău, vineri, 6 octombrie, a fost termen în SEAP pentru desemnarea câștigătorului contrctului pentru Studiul de Fezabilitate, dar CNAIR nu a desemnat câștigătorul.


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
1 Comentariu
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
7 luni în urmă

[…] cum era de anticipat (detalii aici) constructorul turc Makyol va construi integral toată autostrada A13 de la Sibiu la Făgăraș. […]

Back to top button