Expres

Autostrada Ploiești–Brașov. Varianta finală de traseu

Autostrada Ploiești–Brașov. Varianta finală de traseu. Cristian Pistol, directorul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, a anunțat pe facebook că a avizat varianta finală de traseu pentru Autostrada Ploiești–Brașov.

Potrivit directorului CNAIR, Autostrada Ploiești–Brașov va avea o lungime totală de 112,7 kilometri și va asigura conectivitatea între centrele turistice importante de pe Valea Prahovei.

Am avizat astăzi în CTE – CNAIR varianta finală de traseu pentru Autostrada Ploiești–Brașov!

În lungime totală de 112,7 kilometri (cu sectorul Cristian–Râșnov) această autostradă va avea 12 noduri rutiere, 13 tuneluri (12,4 km) și 61 de structuri (28,75 km).

Costul estimat pentru construcția autostrăzii este de 5,5 miliarde euro, fără TVA.

Autostrada Ploiești – Brașov va asigura conectivitatea între centrele turistice importante de pe Valea Prahovei (Comarnic, Sinaia, Azuga, Predeal, Brașov). Traseul autostrăzii traverseaza 23 de unități administrativ-teritoriale“, a transmis Cristian Pistol, directorul CNAIR.

Descrierea traseului – Alternativa 3 (80 km/h)

Traseul avizat este alternativa 3 dintre cele propuse de proiectantul Consitrans, iar viteza maximă de deplasare va fi de 80 de km/h. Kilometru 0+000 al alternativei 3 se află în zona km 68+100 al autostrăzii A3 București – Ploiești existente. Traseul are o lungime de aproximativ 112+742 km, iar punctul de final se află la intersecția cu DN1, între localitățile Ghimbav și Codlea. Acesta include și un sector cu lungimea de 6,239 km care a fost dat în exploatare în luna decembrie a anului 2020.

Zona de munte: Între Km 49+700 – Km 52+150 traseul autostrăzii supratraversează linia C.F. 300, Râul Prahova și DN 1 printr-un viaduct cu lungime de 2.260 m, iar la intrare în localitatea Comarnic continuând printr-o succesiune de tuneluri și viaducte până în zona localității Posada.

La Km 59+000 după ieșirea din tunelul Posada urmează un viaduct care supratraversează Valea Floreiului, după care se înscrie între CF și DN 1, până la Km 61+700 când supratraversează cu un viaduct Râul Prahova și CF 300;

Între Km 62+000 – 65+000 traseul autostrăzii continuă pe partea stângă a CF Ploiești – Brașov, ocolind cimitirul Setu din Sinaia, iar la Km 65+200 supratraversează CF 300 și Râul Prahova, subtraversează DN1 prin tunel, la ieșirea din tunel traseul se continuă pe un viaduct peste Pârâul Valea Gagului de la Km 66+150, zonă în care se dezvoltă un nod rutier de tip B, în zona Valea Largă, pentru legătura cu DN1 și Stațiunea turistică Sinaia.

Între Km 66+000 – 72+000 traseul ocolește prin partea de est localitatea Sinaia, printr-o succesiune de poduri, viaducte și tuneluri. La Km 72+750 este prevăzut un nod rutier de tip B prin care se realizează legătura cu DN1 și localitățile Sinaia și Bușteni. Între Km 73+400 – Km 78+500 traseul autostrăzii ocolește stațiunea Bușteni prin partea dreapta, unde sunt necesare o succesiune de lucrări importante: poduri, viaducte, tuneluri și structuri de tipul cut and cover. La Km 78+500 este prevăzut un viaduct care traversează Râul Prahova, CF 300 și DN1.

Între Km 79+000 – Km 81+200 traseul autostrăzii ocolește Stațiunea Azuga prin partea stângă, unde sunt necesare o succesiune de lucrări importante: poduri, viaducte, tuneluri și structuri de tipul cut and cover. Între km 81+500 și 88+000 există o alternanță de poduri și viaducte, ce traversează zona muntoasă și supratraversează DN73A la Km 86+330 în localitatea Predeal; La km 86+230 interferează cu imobile aflate în administrarea M.A.P.N.

După ieșirea din tunel urmează un viaduct cu lungimea de 2.160 m pe lângă valea Parului Pietrosul, iar la Km 95+060 autostrada supratraversează cu un pasaj DN 73A. Între Km 96+000 și Km 100+000 traseul traversează o serie de pârâie și văi. La Km 100+230, autostrada este supratraversată de drumul județean DJ 101 cu un pasaj. În zona km 101+500 este prevăzut un nod rutier ce va face legătura cu DN73, dar și cu sectorul Râșnov – Cristian dat în exploatare în decembrie 2020.


Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.

Google Ads Whatsapp Channel

Articole asemănătoare

0 0 voturi
Evaluarea articolului
Abonaţi-vă
Anunțați despre
2 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cele mai votate
Păreri in linie
Vezi toate comentariile
multumit
1 an în urmă

Vrajeala! Si cand ziceau ca incep lucrarile?Ca n-am inteles prea bine!
Pentru redactie:unde sunt STELOAIELE ALEA MARI SI ZAMBARETII AIA URIASI?Ca intru in panica!!!!

1 an în urmă

[…] Castelului Cantacuzino din staţiunea Buşteni susţin că traseul autostrăzii Ploieşti – Braşov va afecta turismul de pe Valea Prahovei, în timp ce primarul de la Buşteni, Mircea Corbu, spune […]

Back to top button