Autostrada Ploiești – Brașov. Ce se mai întâmplă cu proiectul?
Autostrada Ploiești – Brașov. Ce se mai întâmplă cu proiectul? Odată cu avizarea traseului final în luna iulie, proiectul Autostrăzii Ploiești – Brașov a depășit o etapă importantă. Dar pentru finalizarea proiectării trebuie parcurși mai mulți pași, printre care realizarea forajelor geotehnice și obținerea Acordului de Mediu, au precizat reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), la solicitarea economica.net
„Prestatorul (Consitrans – n.r.) trebuie să înceapă întâi forajele geotehnice, ridicarea topografică, de detaliu și să obțină CU – certificat de urbanism – (i-am solicitat în scris să demareze și am făcut și o revenire), apoi să definească soluțiile tehnice și abia apoi se poate depune memoriu de mediu”, au răspuns reprezentanții CNAIR pentru sursa citată.
Potrivit lor, memoriul de mediu trebuie să conțină detalii tehnice de genul: număr/ lungime/ deschideri la fiecare pod, numărul și poziția fiecărui podeț, soluții de consolidare.
Amintim că pe 11 iulie, varianta finală de traseu pentru Autostrada Ploiești – Brașov a fost avizată în Consiliul Tehnico – Economic al CNAIR, a informat atunci Cristian Pistol, directorul general al companiei.
În lungime totală de 112,7 km (cu sectorul Cristian – Râșnov aflat deja în trafic), această autostradă va avea 12 noduri rutiere, 13 tuneluri (12,4 km) și 61 de structuri (28,75 km), a detaliat șeful CNAIR. Potrivit lui, costul estimat pentru construcția autostrăzii este de 5,5 miliarde de euro fără TVA.
Autostrada Ploiești – Brașov va asigura conectivitatea între centrele turistice importante de pe Valea Prahovei (Comarnic, Sinaia, Azuga, Predeal, Brașov). Traseul autostrăzii traversează 23 de Unități Administrativ Teritoriale.
Autostrada Ploiești – Brașov. Ce se mai întâmplă cu proiectul? Rămâne de văzut dacă anul acesta va fi scos la licitație pentru proiectare și execuție un prim tronson din acest proiect, dinspre Brașov, așa cum a anunțat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. Cel mai probabil, va fi vorba despre sectorul Cristian – Codlea, pentru care în data de 7 iunie 2023 a fost aprobat studiul geotehnic, conform datelor CNAIR.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.