Autostrada Ploieşti-BRAȘOV: A treia rundă de negocieri cu asocierea chinezo-turcă pentru PPP
Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză (CNSP) a intrat în a treia rundă de negocieri cu asocierea chinezo – turcă CCCC – Makyol care vrea să construiască Autostrada Ploieşti – Comarnic – Braşov în parteneriat public – privat (PPP), au spus pentru Economica.net surse apropiate situaţiei. Potrivit acestora, dacă termenii contractuali nu se clarifică în această etapă, este posibil să urmeze încă o rundă de negocieri.
Autostrada Ploieşti – Comarnic – Braşov reprezintă primul proiect prin PPP lansat de Guvernul Viorica Dăncilă şi are o valoare estimată de 1,36 miliarde de euro. Proiectul este coordonat de către Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză (CNSP), urmând ca statul român să fie reprezentat în parteneriat de către Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Asocierea chinezo – turcă CCCC – Makyol este singurul participant rămas în cursa pentru realizarea prin PPP a autostrăzii Ploieşti – Braşov. Anunţul privind parteneriatul public privat pentru realizarea obiectivului Autostrada Ploieşti – Comarnic – Braşov a fost publicat pe platforma de achiziţii publice SICAP pe 19 octombrie 2018, Iniţial, cinci investitori şi-au depus candidaturile pentru realizarea prin parteneriat public – privat a Autostrăzii Ploieşti – Braşov: asocierea Strabag-IC Ictas – Austria/Turcia, asocierea China Communications Construction Company LTD (CCCC) China – Makyol Makyol Insaat Sanayi Turizm (Turcia), Sinohzdro Corporation Limited (ofertant) – Power China Roadbridge Group Co Ltd (terţ sustinator), ERG Insaat Ticaret ve Sanayi A.S- SSB Sauerwein & Shaeffer Bau AG -Turcia/Elveția şi Asocierea Acciona Concesiones S.L, – FCC Construction S.A Spania. Cea din urmă a fost scoasă din competiţie, iar în etapa a doua a depus ofertă doar Asocierea CCCC – Makyol.
Valoarea estimată pentru acest contract este de 1,36 miliarde euro. Contractul prevede plăţi din fonduri publice care să asigure recuperearea investiţiei de către partenerul privat de maxim 55 milioane euro/an pe perioada de operare. În cadrul acestui contract, partenerul public contribuie cu 25% din costul investiţiei şi costurile de întreţinere şi operare, iar partenerul privat contribuie cu 75%. Autostrada Ploieşti – Braşov prevede o durată de proiectare şi execuţie de patru ani şi de 20 de ani pentru operare..Şoferii care vor merge de la Bucureşti la Braşov pe autostradă vor achita o taxă de 6,3 euro/100 km. În cadrul proiectului este inclusă şi taxarea tronsonului de autostradă Bucureşti – Ploieşti, încă de la semnarea contractului de atribuire.
Acest material este proprietatea site-ului Mytex.ro si poate fi preluat pe site-ul dvs doar cu citarea sursei prin afisarea linkului catre articolul din site-ul mytex.